Aw71l

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2022 15:42 #1111105 door V700 register
Aw71l is gemaakt door V700 register
Hoi,

Is het nodig om regelmatig de olie in de automaat te verversen? Je hoort verhalen van nooit verversen tot om de 20k verversen. Mijn 940 heeft momenteel 130k en schakelt als nieuw en wil dat graag zo houden. Een paar meningen of adviezen van 940 eigenaars met een aw71l zijn welkom.

Grtjs Wim

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-02-2022 15:57 #1469870 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic niet te vaak en niet te weinig
130 is als nieuw, maar de olie zal toch een jaar of 25 oud zijn, dus vervangen is een optie. Als de olie niet meer helder rood is: direkt vervangen en zo mogelijk de oorzaak opzoeken.

Voordeel van vervangen is ook dat je zeker weet dat de goede olie er weer grotendeels inzit, want geheel vervangen gaat niet, het blijft een kwestie van nieuwe olie toevoegen tot je denkt dat alle oude eruit is.

Door vervangen sluit je uit dat de verkeerde olie of een superadditief van walvistraan (die een of ander koekenbakker er ooit bij heeft gegooid) er in blijft zitten.

Succes reinier

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2022 17:28 #1469872 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Regelmatig verversen is
Regelmatig verversen is altijd een goed idee. Die regelmaat hoeft echt niet ' om de 20K' te zijn. Nu een keertje doen, en over 130.000 km of 25 jaar opnieuw, is ook mooi regelmatig.
Uitsluitend de bestaande ATF verversen met de juiste nieuwe ATF: geen spoelmiddelen, schoonmaakmiddelen of toevoegingen gebruiken.
Gezien mijn eigen ervaringen zou ik wel even kijken welke leidingen je hebt van automaat naar automaatkoeler (een stukje van de radiateur): er zijn harde stalen leidingen van voor tot achter, en er zijn leidingen die een stuk rubberslang in de motorruimte naar de koeler hebben. Bij die laatste zou ik de conditie van de slangen goed inspecteren. Bij mij lekte er eentje op de slang.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2022 21:40 #1469896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch maar een keer verversen
Toch maar een keer verversen dan. Weet iemand de volvonummer voor de originele olie?

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-02-2022 09:23 #1469898 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic 1381166-6
1381166-6, maar iedere Dexron 2E voldoet, de olie is destijds ontwikkelt voor bakken van Ford als ik het goed heb, de ford-naam was Ford Mercon, tenminste dat staat hier op een Originele VOLVO-fles met originaldelar erop.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC