deurpanelen Volvo 740 uitwisselbaar?

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-01-2022 19:43 #1111065 door Pascal Kogelman
deurpanelen Volvo 740 uitwisselbaar? is gemaakt door Pascal Kogelman
Kan iemand mij vertellen of de deurpanelen voor een Volvo 740 1986 die gemaakt zijn voor elektrische ramen aan te passen zijn voor een 740 met raamslingers? M.a.w. kun je dmv gaten boren en daar de raamslingers doorheen te steken deze deurpanelen 1 op 1 gebruiken als ze oorspronkelijk voor elektrische ramen bedoeld zijn (dus zonder gaten voor raamslingers zijn uitgevoerd)?
groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2022 20:15 #1469510 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Afdruk
Hallo Pascal

Volvo heeft op heel veel zaken al een afdruk gemaakt van waar je zou moeten zagen of boren. Misschien ook op de achterkant van de deurpanelen. Het lijkt me wel verstandig, om voorzichtig en met een klein gaatje te beginnen. Anders beschadig je misschien de kunststoflaag die tegen de panelen aan zit.

groetjes

Mathy

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-01-2022 20:44 #1469511 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Bedankt
Bedankt voor je input, Mathy.
Het gaat mij er ook om of aan de achterkant vd beide soort deurpanelen alles hetzelfde is qua afstand/diepte aan de binnenkant. Dus of de mallen hetzelfde zijn, zodat de raamslinger aansluiting 1 op 1 gaat passen.
Groet,
Pascal

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2022 00:25 #1469514 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Pascal

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Volvo daar echt andere panelen voor heeft gebruikt. Volgens mij zijn zelfs de panelen van de 960-I dezelfde als die uit de 740/940. Met uitzondering van de gaten voor de ventilatie.

Wat je natuurlijk ook kunt doen, is gelijk ombouwen naar elektrisch bediende ramen.

groetjes

Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2022 20:47 #1469527 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De panelen voor voordeuren
De panelen voor voordeuren van de 760-2 (vanaf 1988) en 960-1 zijn anders dan van de 740/760/940 vanwege de ventilatie-wijzigingen. De 740/940/760-1 panelen zijn allemaal onderling gelijk.
Maar voordat je gaat boren: welke kleur heb je? Ik heb er diverse liggen met gaten voor zwengels die ik graag ruil voor exemplaren zonder die gaten...

Mocht je gaan boren, dan zou ik eerst zorgvuldig de sierlaag doorsnijden, anders trekt de boor de kunststoffolie mee.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-01-2022 06:56 #1469530 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Beige
Willem; nette, beige deurpanelen zoek ik. Ik heb een 740 sedan uit 1986 ( modeljaar ‘87) gekocht met een B230F en ZF automaat, die ik de komende maanden wil gaan opknappen/verfraaien. Hij gaat in de overgangsregeling dus mag pas vanaf 1 maart de weg op. Dus voldoende tijd om dit Corona projectje op te starten. De auto is blauw van kleur (Royal Blue volvo lakkleur: 096-1) en heeft een uitgeleefd beige interieur. Hiervoor zoek ik oa : beige deurpanelen voor raamzwengels. Ik heb geen ruil behalve dat wat er nu in zit. Verder zoek ik tzt nog wat plastic interieurdelen/ strips, een scheurvrij dashboard (alleen bovenste deel: kleur zwart. Onderste deel dash is beige en nog netjes) , de geribbelde kunststof randstrip vd kofferbak en een nieuwe hemel(doek) voor een dak met dakraam, omdat de huidige hemel eruit is. Ik heb een paar foto's bijgevoegd vd items waar ik naar op zoek ben. Ik zal hiervoor nog een oproep plaatsen onder de rubriek :”gezocht”, maar mocht iemand deze onderdelen over hebben dan houd ik mij aanbevolen. Groet, Pascal

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2022 14:12 #1469535 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zelf heb ik niets in beige
Zelf heb ik niets in beige liggen, behalve een hemel die met beige skai is bekleed. Zelf ook niet zo'n belangstelling voor beige deurpanelen. Maar ik weet wel iemand die waarschijnlijk een compleet interieur heeft, en in elk geval stoelen en bank, ik dacht in leer. Ik zal even vragen wat hij verder precies heeft.
Als het dashboard tweekleurig is, is dat nog steeds 1 geheel. Alleen het zwarte deel vervangen kan dus niet, tenzij er eigenlijk een zwart dashboard in zit en alleen de losse middenconsole-panelen beige zijn. Maar zo hoort het niet...

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-01-2022 18:50 #1469539 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Ventilatieroosters
Bedankt voor je info Willem, ik heb je een PB gedaan. Andere vraag: op de deurpanelen van mijn voorportieren zit een ventilatierooster (zie: foto) en onderaan een plastic deurpanelen. Op MP zie ik deurpanelen voor een 740 te koop staan, zonder zo’n roostertje, maar met vacht onderaan op het deurvak . Hoe zit dat? Zijn er twee typen geleverd, is dat bouwjaar afhankelijk? Zijn beiden uitwisselbaar? Mijn ex-740 “Joe” uit 1985 had wel roosters. Groet, Pascal

• Marcel Blauw
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2022 20:01 #1469543 door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Deurpanelen
Deze heb ik liggen maar ik ben bang dat dit niet degene zijn die je zoekt.

Mogelijk is het ook niet de juiste kleur beige. Ik hoor wel van je wat je er van denkt.

Als het de juiste kleur is heb ik nog meer spulletjes liggen qua bekleding.

Nu even opletten: kleurnummer van mijn 745 turbo is 601-2

Volgens mij is die 2 de kleur van de binnenbekleding, beige.

De panelen passen NIET bij mijn volvo qua kleur.

Dat zou bij jou dan een ander nummer moeten zijn dan 2.

Maar misschien heb ik het mis.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-01-2022 20:23 #1469544 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Bedankt!
Bedankt voor dit aanbod Lecram. Ik wist niet eens dat er verschillende tinten beige geleverd zijn! Ik ga de auto morgen ophalen en zal daarna eens kijken of ik ergens een kleurnummer kan ontdekken.
Groet,
Pascal

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC