werking egr 2.4 D tic

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2022 10:36 #1111058 door V700 register
werking egr 2.4 D tic is gemaakt door V700 register
Als ik de egr op de dieel aansluit, blijft hij open wanneer de motor warm is. En wel vanaf stationair tot hoog in de toeren.
Resultaat: Veel zwarte rook bij acceleratie.
De egr klep werkt goed. Hij sluit perfect af zonder vacuum.
De thermoklep geeft het vacuum door na opgewarmde motor.
De electriche klep (tussen de thermo en egr in), krijgt bij koude motor geen stroom, bij warme motor wel.
Ik weet niet hoe die e-klep aan zijn stroom komt.
Vanaf de luchtinlaat komt er een klein slangetje die naar het dieselpomp-membraam gaat en daarna doorgetrokken is naar twee electrische dingetjes verderop.
Deze zullen reageren op wisselende drukverschillen van de luchtinlaat.Ik weet niet hoe ze werken. Ze krijgen wel spanning, Als ze overdruk of vacuum krijgen, gebeurt er niets. De slangetjes zijn ook goed.

Momenteel rij ik zonder egr. Dan rookt hij niet. Maar ik wil graag dit systeem goed begrijpen. Minder nox in de stad kan ook geen kwaad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2022 15:45 #1469450 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Recirculatie
Hallo Rolf Roderick

Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar bij stationair en bij volgas zou de klep dicht moeten zijn (geen uitlaatgasrecirculatie). Daar tussenin zou die open moeten zijn (wel recirculatie).

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD