Iemand ervaring met motorreiniging/carbon cleaning?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2021 10:04 #1468849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even serieus, ik kan er op
Even serieus, ik kan er op internet weinig objectieve informatie over vinden, alleen aanbieders die natuurlijk gouden bergen beloven. Het lijkt er op dat er na de LMM wat waterstof wordt ingevoerd. Die waterstof wordt blijkbaar ter plekke gegenereerd en kan dus nooit veel zijn. Of en hoe die waterstof dan in zo'n korte tijd koolaanslag los kan weken, weet ik niet. Ik ben geen chemicus, maar heb daar wel mijn bedenkingen bij.
Al die testimonials van klanten zeggen mij niet zo veel. Als je ergens geld aan besteedt, dan wil je ook graag dat het helpt en ben je geneigd te denken dat je verschil voelt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
10-11-2021 10:29 #1468850 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic https://www.youtube.com/watch

Video van een redelijk grondige evaluatie.
Auto op de dyno, foto's van de inlaat en kleppen.
Dan laten "reinigen"
Auto weer op de dyno en foto's van de inlaat en kleppen na het reinigen.

Op de foto's geen enkel verschil te zien, minimale verschil (3pk) op de dyno welke waarschijnlijk toe de dichten is aan het weer of andere variabelen.

Volgens mij heb je meer effect bij de zogenaamde "Italiaanse tune-up"
Gewoon de auto eens op zijn staart trappen, of een wat langere tijd met een verhoogd toerental rijden om de boel gewoon eens goed op temperatuur te krijgen.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2021 15:09 #1468853 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Had ooit een 960 2.5. Die
Had ooit een 960 2.5. Die verbruikte nogal wat olie. Na een tip ben ik een tijdje V-power gaan gebruiken. Dat heeft het olieverbruik enorm gereduceerd. Dat werkt dus echt.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2021 10:47 #1468985 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat zal natuurlijk helemaal
Dat zal natuurlijk helemaal afhangen van de oorzaak van het olieverbruik. De enige manier waarop ik me kan voorstellen dat andere benzine (betere verbranding) kan helpen, is als de lekkage via de klepstoters optreedt. Je doet dan met de V-power in feite hetzelfde als met de italian tune-up: de asresten op de kleppen bestrijden en zo zorgen dat de klepstoters weer netjes sluiten.
Wat deze behandeling betreft: kan me nog wel voorstellen dat je een door EGR vervuild inlaatspruitstuk kunt reinigen door er iets in te brengen. Maar met waterstofgas in een paar seconden: ik denk het niet.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2022 00:06 #1469882 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Wat mij opvalt
Is dat de "gemiddelde" Volvo rijder erg behoudend is als het gaat om additieven of slimme producten of technieken. Wordt al snel afgeserveerd als zijnde dat als het te mooi klinkt het dat ook is.
Ik meen een Wheeler Dealers uitzending gezien te hebben waar ze deze carbon cleaning techniek toepasten en ook lieten zien dat het werkt.
Ok, het is een andere techniek dan additieven die je toevoegt aan de olie of de benzine. Maar die laatsten hebben echt wel een ontwikkeling doorgemaakt.
30 jaar geleden waren het tovermiddeltjes maar er zit een hele ontwikkeling achter.
Engineering in een flesje.
Bepaalde merken hebben echt wel een reputatie ondertussen.
Een radiatorflush product bestond vroeger ook niet. En je interieur geurvrij maken met ozon ? Nu durven we dat gewoon allemaal toe te passen. 30 jaar geleden werd je als goedgelovig weggezet en dat gebeurt nu ook en over 30 jaar zien we dat weer anders.
Vooruitgang heet dat.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC