Motor 940 vervangen door ruilmotor emissieklasse 3?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2021 11:12 #1110942
door V700 register
Motor 940 vervangen door ruilmotor emissieklasse 3? is gemaakt door V700 register
Sinds 2010 rijd ik met veel genoegen in een Volvo 940 2.3 IC Automaat uit 1996, op gas (G3). Met het oog op de toekomst wil ik de huidige motor met emissieklasse 2 (laten) vervangen door een ruilmotor met emissieklasse 3. Wie heeft hier ervaring mee en wil mij er wat meer over vertellen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-10-2021 15:20 #1468661
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Bij mijn weten; helaas
Bij mijn weten; helaas pindakaas....
De RDW is zo stug als maar kan wat betreft dit soort zaken.
Bij de diesels is het ook al geprobeerd om achteraf bv een roetfilter en/of AdBlue te installeren waardoor de auto bv identiek werd aan latere (identieke) modellen mét roetfilter én betere emissieklasse.... de RDW deed er niet aan mee.
Kijk je op de site van de RDW, dan staat er dat er eerst gekeken wordt of milieuklasse EG goedkeuring bekend is, zo ja; dan wordt die simpelweg overgenomen.
Is die niet bekend.. dan hebben ze een tabelletje voor datum eerste toelating+gewicht, en dan zit je daar aan vast... meer smaakjes heb je niet.
Of ze moeten bij de RDW recent het licht gezien hebben...
In Duitsland kan het wel aangepast worden... exporteren->keuren->importeren misschien een optie?
De RDW is zo stug als maar kan wat betreft dit soort zaken.
Bij de diesels is het ook al geprobeerd om achteraf bv een roetfilter en/of AdBlue te installeren waardoor de auto bv identiek werd aan latere (identieke) modellen mét roetfilter én betere emissieklasse.... de RDW deed er niet aan mee.
Kijk je op de site van de RDW, dan staat er dat er eerst gekeken wordt of milieuklasse EG goedkeuring bekend is, zo ja; dan wordt die simpelweg overgenomen.
Is die niet bekend.. dan hebben ze een tabelletje voor datum eerste toelating+gewicht, en dan zit je daar aan vast... meer smaakjes heb je niet.
Of ze moeten bij de RDW recent het licht gezien hebben...
In Duitsland kan het wel aangepast worden... exporteren->keuren->importeren misschien een optie?
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2021 17:01 #1468662
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Misschien biedt dit
Misschien biedt dit inspiratie:
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2021 18:54 #1468664
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja leuk
Hebben we ook gedaan
De emissie eisen van 1983 en een nieuwe 5 cilinder turbo ( 0.3 Co) er in .( die heel schoon is vergeleken met de v6 (1.3 Co)
nog 14 maanden en een paar dagen en dan hopelijk belastingvrij .
De emissie eisen van 1983 en een nieuwe 5 cilinder turbo ( 0.3 Co) er in .( die heel schoon is vergeleken met de v6 (1.3 Co)
nog 14 maanden en een paar dagen en dan hopelijk belastingvrij .
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2021 02:53 #1468682
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic De katalysatorgeregelde motoren
De katalysatorgeregelde motoren vanaf 1990 krijgen zonder slag of stoot een Umweltklasse 4 sticker met certificaat voor alle Duitse milieuzones. Heb ik zelf op de wagen zitten. Te verkrijgen bij de Tüv en bij KNAC en ANWB. Mag je alle Duitse milieuzones mee in. In Frankrijk hebben ze moeilijke constructies bedacht. Bij de RDW missen ze de creativiteit/vakkennis om de milieuklasse op het kentekenbewijs te zetten ze zijn zo soepel als een dukdalf of een bokito zonder hersens.
Mijn B200F laat bij een viergastest een CO waarde zien van 3%, voor een 91-er is maximaal 5 % verplicht. Wie is er nou gek...
Mijn B200F laat bij een viergastest een CO waarde zien van 3%, voor een 91-er is maximaal 5 % verplicht. Wie is er nou gek...
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2021 06:36 #1468683
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Umweltklasse 4 is niet gelijk
Umweltklasse 4 is niet gelijk aan de Europese emissieklasse 4. Verwarrend, maar het is zo.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2021 01:31 #1468688
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Raar
dat die Duitsers dan een eigen indeling erop na houden terwijl er EU normen zijn.
En ze zelf een groot voorstander van de EU zijn. Maar goed, dit is geen politieke meningen forum..
Ik vermijd alle gedoe met vignetten door op vakantie sowieso steden te vermijden.
Rest van het jaar al genoeg drukte dus ik mis er niets aan.
Hoe minder drukte hoe beter.
En ze zelf een groot voorstander van de EU zijn. Maar goed, dit is geen politieke meningen forum..
Ik vermijd alle gedoe met vignetten door op vakantie sowieso steden te vermijden.
Rest van het jaar al genoeg drukte dus ik mis er niets aan.
Hoe minder drukte hoe beter.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2021 22:56 #1468703
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat Noppen20 al zegt: hoe
Wat Noppen20 al zegt: hoe schoon de motor ook is die je erin lepelt, op papier kan onze RDW daar niets mee. Tenzij je om wilt bouwen naar electrisch en daar de eenmalige keuringskosten van 10.000+ euro voor over hebt.
De motor die nu in een 1996 exemplaar gemonteerd is, is de schoonste die ooit in een 940 is geleverd, voor iets beters bestaat geen typegoedkeuring. En een individuele goedkeuring kennen we niet (meer) in dit land.
Dat betekent niet, dat een modernere motor niet schoner kan zijn in de praktijk, maar op papier, en dus voor bijvoorbeeld toegang tot milieuzones, begin je er niets mee.
De motor die nu in een 1996 exemplaar gemonteerd is, is de schoonste die ooit in een 940 is geleverd, voor iets beters bestaat geen typegoedkeuring. En een individuele goedkeuring kennen we niet (meer) in dit land.
Dat betekent niet, dat een modernere motor niet schoner kan zijn in de praktijk, maar op papier, en dus voor bijvoorbeeld toegang tot milieuzones, begin je er niets mee.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2021 00:52 #1468751
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Daarom
heet het ook typegoedkeuring denk ik/gok ik/vermoed ik.
Systeemkeuze.
verander je weinig aan.
Systeemkeuze.
verander je weinig aan.
Moderators: Jerry Stam