Stuwschijf

  • Rin Nohx
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2021 21:58 #1110898 door Rin Nohx
Stuwschijf is gemaakt door Rin Nohx
Vandaag eindelijk tijd om de stuwschijf van mijn 740 230E te controleren .
Deze was zeer smerig.met plakkerige vet/olie.
In het boek staat dat de stand van de stuwschijf 0,3 mm moet zijn.
Maar tot welke referentie?
Zit er een herkenbare rand?
Verder staat er dat dit gecontroleerd moet worden met de brandstofpomp in werking.
Maar met de aanzuigbuis eraf loopt de motor neem ik aan toch niet?
De motor loopt na de schoonmaak niet meer mooi stationeer.
De schijf ziet er overigens gaaf uit en zit goed horizontaal.
En laat zich met zachte tegendruk omlaag bewegen.
Wie weet raad?

Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2021 23:33 #1468385 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Waar heb je de info vandaan?
Waar heb je de info vandaan?
Uit mn hoofd weet ik ff ook niet meer hoe precies, moet eens kijken of ik die gegevens nog heb.
Waarom indrukken? Schijf komt omhoog zodra motor aan is omdat er lucht langs moet.
Ik mis hier de reden waarom je (behalve schoonmaken) deze mechanische settings wilt checken.
Is niet zomaar duw en trekwerk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rin Nohx
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2021 08:27 #1468389 door Rin Nohx
Beantwoord door Rin Nohx in topic Stuwschijf
Dat indrukken stond op volvoforum ( moest vrij kunnen bewegen)
De info zoals ik beschreef komt uit de vraagbaak Olving.
De schijf sluit in ruststand de rand erom heen af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rin Nohx
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2021 18:22 #1468404 door Rin Nohx
Beantwoord door Rin Nohx in topic Stuwschijf
Het probleem met de stuwschijf is opgelost.
Op www.240.se/litteratur/tp11121_3.pdf vind je de informatie
hoe die schijf af te stellen. Eronder zit een borgveer die je
kunt verbuigen. En gaat de er aan vastgeklemde bladverliezende omhoog
of omlaag. Deze duwt namelijk onder tegen de stuwschijf.
De schijf stond bij mij te hoog.
Motor stottert niet meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2021 20:37 #1468410 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic mooi
dat het nu is opgelost! Stuwschijf gaat idd omhoog niet omlaag, dus ook niet omlaagdrukken...

wat je nu nog kan doen is het CO afstellen met een kleine imbussleutel in dezelfde luchtweger (wel met beleid en met een CO meter achter de uitlaat en daarna volgens een procedure meten), maar als die goed loopt en trekt is het wrsl niet nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rin Nohx
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2021 19:19 #1468479 door Rin Nohx
Beantwoord door Rin Nohx in topic Stuwschijf
Daar ga ik ook naar kijken want ik moet hem iets versneld laten lopen.
Dus is niet 100 procent.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2021 20:57 #1468482 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic iets
versneld stationair laten lopen doe je niet met het regelen van het CO. Dat doe je onder de luchtinlaat vooraan aan een zwarte draaiknop....is een soort by-pass naast de hulpluchtregelaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD