luchtfilterhuis
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2021 22:20 #1110811
door V700 register
luchtfilterhuis is gemaakt door V700 register
Ik ontdekte in mijn luchtfilterhuis dat er een opening zit die rechtstreeks in de (warme) motorruimte uit komt. Verder zit er een opening aan de voorkant, richting koplamp zeg maar. En een opening die bij het zijspatbord uit komt. De opening naar de motorruimte toe wil ik eigenlijk dicht hebben. Waarschijnlijk is het enige doel van die opening dat je de turbo zo lekker hoort afblazen, maar de bloedhete lucht die daar naar binnen komt lijkt me niet bevordelijk voor de prestaties. Is er een makkelijke en doeltreffende methode om dit gat te dichten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2021 01:13 #1467766
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Andere
Hallo Wouter
Misschien is de makkelijkste manier en de meest luchtdichte om een tweedehands luchtfilter te zoeken.
groetjes
Mathy
Misschien is de makkelijkste manier en de meest luchtdichte om een tweedehands luchtfilter te zoeken.
groetjes
Mathy
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2021 01:16 #1467788
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Hoort daar niet
een luchtslang op uit te komen die vanaf je uitlaatspruitstuk komt ?
Of is dat niet bij een Turbo uitvoering ?
Of is dat niet bij een Turbo uitvoering ?
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2021 12:48 #1467801
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Luchtslang
Er zit in de regel een thermisch gestuurde klep die de lucht naar binnen laat en bij koud weer de andere opening vrijgeeft waar een alu slang naar het uitlaatspruitstuk er voor zorgt dat bij lage temperaturen voorverwarmde lucht bij het filterhuis binnenkomt.
Bij de LPG motoren wordt deze vastgezet omdat de er geen voorverwarmde lucht binnen moet komen.
In de praktijk blijkt dat 's winters er geen probleem is met de buitenlucht. Ik heb al veel Volvo's gezien die 's winters zo probleemloos liepen en geen invloed op prestatie lieten zien.
Mijn advies is om het geval met een kunststof plaatje en kit te dichten en je centen in de zak te houden.
Bij de LPG motoren wordt deze vastgezet omdat de er geen voorverwarmde lucht binnen moet komen.
In de praktijk blijkt dat 's winters er geen probleem is met de buitenlucht. Ik heb al veel Volvo's gezien die 's winters zo probleemloos liepen en geen invloed op prestatie lieten zien.
Mijn advies is om het geval met een kunststof plaatje en kit te dichten en je centen in de zak te houden.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2021 18:23 #1467807
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Lijkt me een goed
Goed advies dus.
Keep it simple
Keep it simple
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2021 15:57 #1467856
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom geen voorverwarmde lucht voor lpg motoren?
Bij mij, carburateur, gasmengstuk, is de klep ook vastgezet met een schroef. Bij erge kou loopt de auto slecht of niet op benzine. Kan die schroef eruit? Waarom is het erg als op lpg -als het koud is- de lucht een beetje verwarmd wordt?
Ik ben een keer naar oostenrijk gereden in de winter, het werd steeds kouder aan het eind van de dag, lpg was op, en de auto ging steeds beroerder lopen.....
Dank, Rob
Ik ben een keer naar oostenrijk gereden in de winter, het werd steeds kouder aan het eind van de dag, lpg was op, en de auto ging steeds beroerder lopen.....
Dank, Rob
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2021 19:00 #1467858
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Deze aanpassing
Met die schroef, gaat uit van de standaardsituatie ( benzine dus).
LPG is niet standaard.
En carburateurs zijn gevoeliger voor bevriezing dan EFI of LPI.
Dus in jouw situatie inderdaad geen handig schroefje.
LPG is niet standaard.
En carburateurs zijn gevoeliger voor bevriezing dan EFI of LPI.
Dus in jouw situatie inderdaad geen handig schroefje.
Moderators: Jerry Stam