Prachtige Volvo 960, start soms met moeite als ie warm is
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-07-2021 12:57 #1110801
door Jp Van Bommel (GAST)
Prachtige Volvo 960, start soms met moeite als ie warm is is gemaakt door Jp Van Bommel (GAST)
Goeiedag, ik heb sinds een aantal maanden een prachtige ‘nieuwe’ 960 gekocht met slechts only nur 40.000 km!,
Ik ben er erg blij mee, en slechts enkele kleinigheden had ik te repareren om de auto helemaal klaar te krijgen.
Hij is Uit 1995, 2.5liter, en ik heb een prins vsi, lpg met verdamper in laten bouwen.
Aanvankelijk werkte alles erg goed, maar sinds vorige week wil de motor soms slecht starten als ie nog warm is.
Soms heeft ie een uur geparkeerd gestaan , soms na een tankbeurt. Ander keren start de motor juist wel zonder problemen.
Ook bij warme motor.
De motor start altijd op benzine , en gaat , bij warme motor, erg snel op lpg over.
Met rijden ondervind ik geen enkel probleem , zowel op gas als benzine niet.
Eerste verdachte was de brandstof pomp in de tank, maar ik heb op de brandstof rail de benzine druk gemeten en die is 2.5 bar.
Eén keer heb ik een code 1-3-1 uit kunnen lezen , Drehzahlsignal von Zündsteuergerät fehlerhaft. Van de vonkversterkers dus. Dat wordt bedoeld volgens mij. Het code overzicht zat bij het papierwerk van de auto.
En ik vind in het Engels op internet ‘timing pic-up signal’
Van de vonkversterkers heb ik er nog 2 liggen ivm de nooit ophoudende problemen met Mn vorige volvo 960.
Ik zal ze vanavond uit gaan wisselen.
Any ideas are welcome
Gr JanPaul
Ik ben er erg blij mee, en slechts enkele kleinigheden had ik te repareren om de auto helemaal klaar te krijgen.
Hij is Uit 1995, 2.5liter, en ik heb een prins vsi, lpg met verdamper in laten bouwen.
Aanvankelijk werkte alles erg goed, maar sinds vorige week wil de motor soms slecht starten als ie nog warm is.
Soms heeft ie een uur geparkeerd gestaan , soms na een tankbeurt. Ander keren start de motor juist wel zonder problemen.
Ook bij warme motor.
De motor start altijd op benzine , en gaat , bij warme motor, erg snel op lpg over.
Met rijden ondervind ik geen enkel probleem , zowel op gas als benzine niet.
Eerste verdachte was de brandstof pomp in de tank, maar ik heb op de brandstof rail de benzine druk gemeten en die is 2.5 bar.
Eén keer heb ik een code 1-3-1 uit kunnen lezen , Drehzahlsignal von Zündsteuergerät fehlerhaft. Van de vonkversterkers dus. Dat wordt bedoeld volgens mij. Het code overzicht zat bij het papierwerk van de auto.
En ik vind in het Engels op internet ‘timing pic-up signal’
Van de vonkversterkers heb ik er nog 2 liggen ivm de nooit ophoudende problemen met Mn vorige volvo 960.
Ik zal ze vanavond uit gaan wisselen.
Any ideas are welcome
Gr JanPaul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2021 13:42 #1467708
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic poah
Wist niet dat de 960 nog nieuw leverbaar was!
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-07-2021 13:50 #1467709
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic De spreekwoordelijke
De spreekwoordelijke haarspeld
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-07-2021 14:27 #1467710
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic Of speld .... was het
Of speld .... was het
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2021 15:08 #1467711
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Gefeliciteerd met je nieuwe
Gefeliciteerd met je nieuwe 960 J.P.
Foutcode 1-3-1 betekent dat de Motronic geen geen goed signaal van de krukassensor (ook wel BDP sensor) ontvangt.
De sensor zit beneden-achter de motor van bovenaf bereikbaar.
De connector van deze sensor zit aan de bovenkant van de motor bij het schutbord, samen met de connector van de nokkenassensor.
Even deze connectoren controleren op corrosie en of de bedrading er nog goed uit ziet. Anders een nieuwe krukassensor monteren.
Ik zie bij de RDW dat de auto op 9 juni 1995 voor het eerst op kenteken is gezet. Heeft de auto een Motronic 1.8 of een Motronic 4.4?
Piet
Foutcode 1-3-1 betekent dat de Motronic geen geen goed signaal van de krukassensor (ook wel BDP sensor) ontvangt.
De sensor zit beneden-achter de motor van bovenaf bereikbaar.
De connector van deze sensor zit aan de bovenkant van de motor bij het schutbord, samen met de connector van de nokkenassensor.
Even deze connectoren controleren op corrosie en of de bedrading er nog goed uit ziet. Anders een nieuwe krukassensor monteren.
Ik zie bij de RDW dat de auto op 9 juni 1995 voor het eerst op kenteken is gezet. Heeft de auto een Motronic 1.8 of een Motronic 4.4?
Piet
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-07-2021 15:28 #1467712
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic Hey Piet ,
Hey Piet ,
Een krukas sensor heb ik ook nog liggen.
Dat lukt me ook wel om die te wisselen Of te controleren.
Hoe kom ik erachter 1.8 of 4.4?
Ik dacht LH2.4
Hij is van 9 juni 1995 idd, ik heb m in Duitsland gevonden.
Een krukas sensor heb ik ook nog liggen.
Dat lukt me ook wel om die te wisselen Of te controleren.
Hoe kom ik erachter 1.8 of 4.4?
Ik dacht LH2.4
Hij is van 9 juni 1995 idd, ik heb m in Duitsland gevonden.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2021 17:52 #1467713
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic VIN
Vin nummer ingeven in een onderdelenprogramma of op zoeken in de documentatie. Zoek bij voorbeeld op onderdeel (bijvoorbeeld ECU 0f krukassensor) en Vin nummer. Beetje creatief zijn. Hoewel, soms is uitvlooien een omvangrijke klus.. Simpelste methode: Onderdeel nummer vergelijken met het onderdeel in de wagen. Hoewel, soms is een onderdeel niet type-specifiek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2021 20:36 #1467716
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Met een Motronic 1.8 heb je
Met een Motronic 1.8 heb je een diagnoseunit onder de motorkap, met een Motronic 4.4 heb je een OBD aansluiting in de middenconsole
Piet
Piet
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-07-2021 21:31 #1467718
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic Slecht Starten misschien opgelost
Ik heb de 2 Vonkversterkers eerst vervangen.
Daarna startte de motor volgens mij helemaal niet meer.
Daarna met wat moeite de obd sensor , want de slangen van van de lpg zaten wat in de weg maar toen startte de motor erg vlot.
Ik heb nu al een aantal maal geprobeerd te starten met een pauze telkens .... en start-tijd blijft ongeveer gelijk...
ik hoop dat het gefixt is ,,,!!!
Daarna startte de motor volgens mij helemaal niet meer.
Daarna met wat moeite de obd sensor , want de slangen van van de lpg zaten wat in de weg maar toen startte de motor erg vlot.
Ik heb nu al een aantal maal geprobeerd te starten met een pauze telkens .... en start-tijd blijft ongeveer gelijk...
ik hoop dat het gefixt is ,,,!!!
Moderators: Jerry Stam