Motortakel gezocht.. spannend nieuw project voor mij: motor wissel..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2021 20:59 #1110749
door V700 register
Motortakel gezocht.. spannend nieuw project voor mij: motor wissel.. is gemaakt door V700 register
hmmm, ik ga een project aan... en weet niet of ik het aan kan
.... maar goed, wie niet waagt wie niet wint...
Ik heb voor mijn 740 GL een andere motor gekocht... mijn 740 loopt op dit moment niet en ben bang dat de koppakking kapot is. Daarnaast is de bout van het thermostaathuis afgebroken. De motor heeft 460.000 gelopen..
Kwam de motor tegen en bod gedaan... ik mag hem ophalen
...
Is een B230F met 148.000 km op de teller... uit een automaat en ik een handbak. Dus moet nog wat overbouwen...
Ik kijk mij suf naar tutorials op t moment en aankomende week haal ik de motor op..
Mocht iemand in Oost NL (buurt Hengelo overijssel) een motortakel hebben die ik mag lenen/huren dan hou ik mij aanbevolen.
Iedere tip welkom...
Ik heb voor mijn 740 GL een andere motor gekocht... mijn 740 loopt op dit moment niet en ben bang dat de koppakking kapot is. Daarnaast is de bout van het thermostaathuis afgebroken. De motor heeft 460.000 gelopen..
Kwam de motor tegen en bod gedaan... ik mag hem ophalen
...Is een B230F met 148.000 km op de teller... uit een automaat en ik een handbak. Dus moet nog wat overbouwen...
Ik kijk mij suf naar tutorials op t moment en aankomende week haal ik de motor op..
Mocht iemand in Oost NL (buurt Hengelo overijssel) een motortakel hebben die ik mag lenen/huren dan hou ik mij aanbevolen.
Iedere tip welkom...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2021 10:27 #1467411
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motortakel
Niet echt in de buurt, ik woon in Deventer, maar wel een motortakel die je mag lenen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2021 11:02 #1467412
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic automaat handbak
Er zit ook net een nieuw motortje in mijn auto. Motor kwam uit een automaat en ik heb een handbak. Het is niet moeilijk. Bij de automaat motor alles eraf schroeven tot je alleen de krukas overhebt. Bij de handbak auto ook en dan de boel overzetten
Ik heb een carb auto dus daar maakt het niet uit maar het zou kunnen dat je het vliegwiel goed moet zetten. Beide motoren op BDP zetten en vliegwiel markeren en dan op dezelfde positie overzetten. Niet het toplagertje vergeten die zit niet in de krukas van de automaat maar wel bij de handbak.
Maar eh afgebroken tapeinde en koppakking is ook te maken toch? De kop moet er toch af. Desnoods breng je de kop weg voor dat tapeind.
Maar eh afgebroken tapeinde en koppakking is ook te maken toch? De kop moet er toch af. Desnoods breng je de kop weg voor dat tapeind.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2021 11:30 #1467413
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey, zou wel heel fijn zijn!
Hey, zou wel heel fijn zijn! maak graag gebruik van je aanbod. Zou super zijn! mag ik je berichten om te kijken of het jou ook past?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2021 12:41 #1467414
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fijn!
Hey, zou wel heel fijn zijn! maak graag gebruik van je aanbod. Zou super zijn! mag ik je berichten om te kijken of het jou ook past qua ophalen/tijd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2021 12:51 #1467415
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fijn dat het te doen is...
@Rob Hiemstra. Goed te horen dat het te doen is.. Ja zou te repareren zijn, verwacht ik. punt blijft dat dit blok minder heeft gelopen en er dus aantal zaken aan mijne gedaan moeten worden. Vind het ergens ook gewoon een mooie uitdaging om dit te doen. Je moet toch beter blijven.
Maar vind het vooral fijn dat de KM-stand een stuk lager is. Soms zoek je ook argumenten om iets aan te pakken...
Punt van BDP lijkt mij nog puntje om tutorial van te kijken
.. heb je ook gelijk de koppeling vervangen?
Maar vind het vooral fijn dat de KM-stand een stuk lager is. Soms zoek je ook argumenten om iets aan te pakken...
Punt van BDP lijkt mij nog puntje om tutorial van te kijken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2021 12:55 #1467416
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motortakel
Dat is prima.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2021 13:32 #1467417
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppeling heb ik niet vervangen
Iedereen zegt dat je als je eenmaal zover bent, je dat altijd moet doen en dat is ook zo.
Maar als je je een beetje gedraagt gaan ze tonnen mee. En waarom zou je je een kans ontnemen om nog eens te mogen sleutelen? hihi
Maar eh het advies is vervangen.....
Maar als je je een beetje gedraagt gaan ze tonnen mee. En waarom zou je je een kans ontnemen om nog eens te mogen sleutelen? hihi
Maar eh het advies is vervangen.....
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2021 00:30 #1467419
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Heb er ook een. Omgeving
Heb er ook een. Omgeving Utrecht
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2021 02:04 #1467420
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Wanneer de drukgroep goed is
Wanneer de drukgroep goed is (veerdruk meten) dan alleen de koppelingsplaat, het priseastoplager, het druklager en de krukaskeerring vervangen. Zorgen dat bij de laatste de vanglip niet op dezelfde plaats van de krukas zit maar twee millimeter er naast, zou zonde zijn wanneer die gaat lekken. Het gebroken tapeind voorzichtig verwijderen met een tapeindverwijderaar (Conische tap met linkse schroefdraad).
En daarna weer van zoefzoef...
En daarna weer van zoefzoef...
Moderators: Jerry Stam