Koelvloeistof 960 uit '97
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2021 12:12 #1110711
door V700 register
Koelvloeistof 960 uit '97 is gemaakt door V700 register
Beste allemaal,
Het koelvloeistof raakt op en het handboekje waarschuwt tegen het gebruiken van generieke koelvloeistof - volgens Volvo moet het hun specifieke koelvloeistof zijn. Tja, zou ik ook zeggen als ik Volvo was.
Kan iemand aangeven of het écht beter is de Volvo koelvloeistof te gebruiken of maakt dat helemaal niets uit? Ik hoor ook wel wat verhalen over koppakkingen die dan binnen 5 minuten geheel oplossen en RVS onderdelen die weggevreten worden, maar ik lees wel vaker op internet dingen die ik niet geloof.
Ik hoor het graag,
Dank alvast,
Marc.
Het koelvloeistof raakt op en het handboekje waarschuwt tegen het gebruiken van generieke koelvloeistof - volgens Volvo moet het hun specifieke koelvloeistof zijn. Tja, zou ik ook zeggen als ik Volvo was.
Kan iemand aangeven of het écht beter is de Volvo koelvloeistof te gebruiken of maakt dat helemaal niets uit? Ik hoor ook wel wat verhalen over koppakkingen die dan binnen 5 minuten geheel oplossen en RVS onderdelen die weggevreten worden, maar ik lees wel vaker op internet dingen die ik niet geloof.
Ik hoor het graag,
Dank alvast,
Marc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2021 14:54 #1467160
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Met een 960 wil je zo min
Met een 960 wil je zo min mogelijk kans op een lekke koppakking hebben dus wordt over het algemeen de aanbeveling van Volvo gevolgd. Bovendien is de KVS van Volvo niet veel duurder.
De vraag is dan wel waarom jouw KVS opraakt?
Piet
De vraag is dan wel waarom jouw KVS opraakt?
Piet
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2021 00:59 #1468114
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Als iedereen de aanbeveling opvolgt
is ook niet bekend of het beter is.
Daar niemand dan zal weten of iets anders slechter is.
Ik ben wel benieuwd naar andere antwoorden op de oorspronkelijk gestelde vraag.
Daar niemand dan zal weten of iets anders slechter is.
Ik ben wel benieuwd naar andere antwoorden op de oorspronkelijk gestelde vraag.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2021 08:02 #1468115
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je motor valt niet direct uit
Je motor valt niet direct uit elkaar als je er blauwe KVS van de action in kiepert.
Dat gezegd hebbend: mijn S90 kreeg wel last van een lekke koppakking na vervangen van een lekke radiateur, maar ik betwijfel of dat aan de KVS lag.
Maar ik ben het helemaal eens met de eerste reactie: KVS bij de dealer is bepaald niet duur, dus waarom zou je er iets anders in gooien? Als ik een (bekend goed) systeem ververs, gaat er bij mij ook ori volvo in. Alleen een lek systeem, waar ik veel bij moet gooien, doe ik wel met action spul.
Dat gezegd hebbend: mijn S90 kreeg wel last van een lekke koppakking na vervangen van een lekke radiateur, maar ik betwijfel of dat aan de KVS lag.
Maar ik ben het helemaal eens met de eerste reactie: KVS bij de dealer is bepaald niet duur, dus waarom zou je er iets anders in gooien? Als ik een (bekend goed) systeem ververs, gaat er bij mij ook ori volvo in. Alleen een lek systeem, waar ik veel bij moet gooien, doe ik wel met action spul.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2021 17:34 #1468132
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic KLopt
Er is ook niets mis met het advies.
Maar het was ( met alle respect naar de gever van dat advies) geen antwoord op de gestelde vraag. En het mogelijke antwoord kan best interessant zijn.
Maar het was ( met alle respect naar de gever van dat advies) geen antwoord op de gestelde vraag. En het mogelijke antwoord kan best interessant zijn.
Moderators: Jerry Stam