9126456 motorpulsunit CV 960 S90 al voorgelegd?
- Bram Hofstee
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2021 22:39 #1110569
door Bram Hofstee
9126456 motorpulsunit CV 960 S90 al voorgelegd? is gemaakt door Bram Hofstee
Heren,
Al vele discussies en draadjes gelezen op deze site sinds ik sinds vandaag lid ben. Op dit moment ben ik nu dus bezig met het activeren van de Keyless entry. De Volvo dealer heeft het nagekeken,
en mijn auto schijnt ook geleverd te zijn met AB's. Welke ik echter niet heb (3e eigenaar ben ik). Nu heb ik vorige week de relais vervangen bij de schopplaat. Eerst zat hier een draadlusje,
en ik heb bij Rima Druten een bruine 210/211 relais gevonden met artikelcode 9177999. Deze erin geplugd en de groene clip waar 1 draadje aan zit ook erin gedaan.
5 keer sleutel op en neer en het lampje op het dashboard, die in de speaker, knippert nu. Echter heb ik vandaag bij Volvo de bijpassende AB besteld, 9442981.
Nu vraag ik me dus af ik ik deze dus volgende week als die binnen is zo in kan stellen op de welbekende methode (5 keer contact naar II), of moet de motorpulsunit 9126456 er nog in, of zit deze in de S90 er al in? Omdat het systeem bij Volvo dus aangeeft dat ie geleverd is met AB, maar het relais dus nog miste vraag ik me dat dus af. Hopelijk heeft een van jullie het antwoord! Dankjewel alvast!
Al vele discussies en draadjes gelezen op deze site sinds ik sinds vandaag lid ben. Op dit moment ben ik nu dus bezig met het activeren van de Keyless entry. De Volvo dealer heeft het nagekeken,
en mijn auto schijnt ook geleverd te zijn met AB's. Welke ik echter niet heb (3e eigenaar ben ik). Nu heb ik vorige week de relais vervangen bij de schopplaat. Eerst zat hier een draadlusje,
en ik heb bij Rima Druten een bruine 210/211 relais gevonden met artikelcode 9177999. Deze erin geplugd en de groene clip waar 1 draadje aan zit ook erin gedaan.
5 keer sleutel op en neer en het lampje op het dashboard, die in de speaker, knippert nu. Echter heb ik vandaag bij Volvo de bijpassende AB besteld, 9442981.
Nu vraag ik me dus af ik ik deze dus volgende week als die binnen is zo in kan stellen op de welbekende methode (5 keer contact naar II), of moet de motorpulsunit 9126456 er nog in, of zit deze in de S90 er al in? Omdat het systeem bij Volvo dus aangeeft dat ie geleverd is met AB, maar het relais dus nog miste vraag ik me dat dus af. Hopelijk heeft een van jullie het antwoord! Dankjewel alvast!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2021 23:10 #1466169
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij kan je gewoon met
Welkom!
Volgens mij kan je gewoon met 5x contact aan de slag volgende week.
Volgens mij kan je gewoon met 5x contact aan de slag volgende week.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2021 17:35 #1466173
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het bruine 210/211 relais
Het bruine 210/211 relais 9177999 is geen alarm relais maar alleen een ontvanger voor de Guard II afstandsbediening die het centrale vergrendelingsrelais 205/206 activeert.
De nieuwe afstandsbediening zou je inderdaad op de bekende manier moeten kunnen inleren.
Waarschijnlijk had de vorige eigenaar geen behoeft aan een AB of geen zin om een nieuwe AB te kopen en er voor gekozen om het Guard II relais te verwijderen. Maar het uitbouwen van een motor in het portier heeft niet veel nut en is aardig wat werk dus veel kans dat hij dat heeft laten zitten.
De nieuwe afstandsbediening zou je inderdaad op de bekende manier moeten kunnen inleren.
Waarschijnlijk had de vorige eigenaar geen behoeft aan een AB of geen zin om een nieuwe AB te kopen en er voor gekozen om het Guard II relais te verwijderen. Maar het uitbouwen van een motor in het portier heeft niet veel nut en is aardig wat werk dus veel kans dat hij dat heeft laten zitten.
- Bram Hofstee
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2021 00:00 #1466180
door Bram Hofstee
Beantwoord door Bram Hofstee in topic Hai Piet,
Hai Piet,
Dan zou dus inderdaad al de pulsunit er al in moeten zitten, omdat de auto al geleverd is met AB.
Gisteren nog Volvo hadden ze het over een groene relais 210/211. Weet jij daar toevallig meer over?
En moet een stekker in de relais? Of werkt ie op zichzelf al?
Dank alvast!
Dan zou dus inderdaad al de pulsunit er al in moeten zitten, omdat de auto al geleverd is met AB.
Gisteren nog Volvo hadden ze het over een groene relais 210/211. Weet jij daar toevallig meer over?
En moet een stekker in de relais? Of werkt ie op zichzelf al?
Dank alvast!
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2021 08:41 #1466182
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Foto
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2021 09:56 #1466184
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het groene 210/211 relais is
Het groene 210/211 relais is het in Nederland gebruikte Guard II alarmrelais en zal waarschijnlijk ook in jouw auto wel hebben gezeten. Dit relais onderbreekt de spanning naar de startmotor (vandaar de draadbrug die er inzat), heeft aansluitingen voor schakelaars en stuurt de knipperlichten en de alarmclaxon aan.
Maar de kans dat een 960 S/V90 gestolen wordt is al enige jaren niet zo groot meer (alhoewel de katalysator tegenwoordig 850 Euro schijnt op te brengen). Dus als je geen behoefte hebt aan een alarm en alleen een werkende Guard II afstandsbediening wil hebben is het bruine relais een prima alternatief. Ik heb het zelf ook in mijn V90 zitten.
Als je een groen relais wilt uitproberen kan ik je dat opsturen; eventueel wil ik dat ook wel ruilen voor het bruine relais. Ik heb van beiden een lade vol.
Maar de kans dat een 960 S/V90 gestolen wordt is al enige jaren niet zo groot meer (alhoewel de katalysator tegenwoordig 850 Euro schijnt op te brengen). Dus als je geen behoefte hebt aan een alarm en alleen een werkende Guard II afstandsbediening wil hebben is het bruine relais een prima alternatief. Ik heb het zelf ook in mijn V90 zitten.
Als je een groen relais wilt uitproberen kan ik je dat opsturen; eventueel wil ik dat ook wel ruilen voor het bruine relais. Ik heb van beiden een lade vol.
- Bram Hofstee
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2021 21:34 #1466192
door Bram Hofstee
Beantwoord door Bram Hofstee in topic Dank voor je info!
Dank voor je info!
Opsturen kan inderdaad wel, of heb je een foto van de relais? Is al een werkende neem ik aan.
Die bruine zit er nu in om even te proberen, maar als die groene voor beiden is is het ook een mooie natuurlijk!
Opsturen kan inderdaad wel, of heb je een foto van de relais? Is al een werkende neem ik aan.
Die bruine zit er nu in om even te proberen, maar als die groene voor beiden is is het ook een mooie natuurlijk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2021 08:26 #1466194
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uit twente?
Ha Bram! Toevallig uit twente?
- Bram Hofstee
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2021 22:03 #1466244
door Bram Hofstee
Beantwoord door Bram Hofstee in topic Nijmegen, maar kan overal
Nijmegen, maar kan overal naartoe. Wat dan?
Moderators: Jerry Stam