Rubbers vacuumbalgjes ECC
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2021 01:05 #1110503
door Mathy van Nisselroy
Rubbers vacuumbalgjes ECC is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Iemand in Australië wil de rubbertjes van de vacuumbalgjes, die Volvo nooit los heeft aangeboden, laten maken. Niet van rubber, maar van materiaal dat langer meegaat. Dit meldt hij op Facebook:
William Liao schreef op Facebook: "Quick update on the 700/900 series climate control vacuum bellow, I’ve just advised the rubber manufacturer to commence production of the seals after carefully checking the samples they’ve provided. The seals are what typically fails on the 700/900 series causing vacuum leak & the classic no air from dash vents under acceleration symptom. Volvo never sold the seal alone, you had to order the entire vacuum bellow which is No Longer Available.
I’ve changed the seal’s material from rubber to high tear strength silicone, which not only makes it more durable / longer lasting but also a lot easier to install as it’s more stretchy & less friction on the surface. They are manufactured right here in Melbourne, Australia to support the local economy. You will need only 1 on all 740, 940 and early 760 up to 87 for floor/defrost vacuum bellow (9463042 / 3522945 for LHD), but on 760 from 88 as well as 960 and S/V90 you will need a 2nd one for air recirculation vacuum bellow (9463040 / 6848742 for LHD).
I’ve teamed up with Evan Jeremy Kurniawan to look after the North American market as he’s in the US, so anyone in that part of the world please contact him directly for purchase. He’ll be able to offer cheaper shipping as well as refurbished LHD vacuum bellows. If you are outside North America or you require refurbished RHD vacuum bellows please contact me directly. Price will be US$50 for the seal alone, or US$120 for a refurbished genuine Volvo vacuum bellow with the seals fitted."
Niet goedkoop, maar beter dan niks.
groetjes
Mathy
PS met dank aan George Karinsky
Iemand in Australië wil de rubbertjes van de vacuumbalgjes, die Volvo nooit los heeft aangeboden, laten maken. Niet van rubber, maar van materiaal dat langer meegaat. Dit meldt hij op Facebook:
William Liao schreef op Facebook: "Quick update on the 700/900 series climate control vacuum bellow, I’ve just advised the rubber manufacturer to commence production of the seals after carefully checking the samples they’ve provided. The seals are what typically fails on the 700/900 series causing vacuum leak & the classic no air from dash vents under acceleration symptom. Volvo never sold the seal alone, you had to order the entire vacuum bellow which is No Longer Available.
I’ve changed the seal’s material from rubber to high tear strength silicone, which not only makes it more durable / longer lasting but also a lot easier to install as it’s more stretchy & less friction on the surface. They are manufactured right here in Melbourne, Australia to support the local economy. You will need only 1 on all 740, 940 and early 760 up to 87 for floor/defrost vacuum bellow (9463042 / 3522945 for LHD), but on 760 from 88 as well as 960 and S/V90 you will need a 2nd one for air recirculation vacuum bellow (9463040 / 6848742 for LHD).
I’ve teamed up with Evan Jeremy Kurniawan to look after the North American market as he’s in the US, so anyone in that part of the world please contact him directly for purchase. He’ll be able to offer cheaper shipping as well as refurbished LHD vacuum bellows. If you are outside North America or you require refurbished RHD vacuum bellows please contact me directly. Price will be US$50 for the seal alone, or US$120 for a refurbished genuine Volvo vacuum bellow with the seals fitted."
Niet goedkoop, maar beter dan niks.
groetjes
Mathy
PS met dank aan George Karinsky
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2021 10:01 #1465671
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de tip!
enneh van de facebook LOL:
"Snelle update van de 700/900-serie climate control vacuümballow, ik heb zojuist de rubber fabrikant geadviseerd om de productie van de zeehonden te starten na zorgvuldig te hebben gecontroleerd. De zeehonden zijn wat doorgaans mislukt op de 700/900 serie"
"Snelle update van de 700/900-serie climate control vacuümballow, ik heb zojuist de rubber fabrikant geadviseerd om de productie van de zeehonden te starten na zorgvuldig te hebben gecontroleerd. De zeehonden zijn wat doorgaans mislukt op de 700/900 serie"
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2021 11:52 #1465673
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het grootste probleem is
Het grootste probleem is eigenlijk dat het rubbertje aan de binnenkant van de luchtverdeelunit zit.
Het vacuumbalgje moet dus losgehaald worden om het rubbertje te kunnen vervangen en dat is geen eenvoudig klusje want ook de moertjes zitten aan de binnenkant: Gat zagen in verdeelunit of demonteren.
Zie: www.volvoclub.org.uk/faq/HeatingVacuumServoReplacement.htm
Jerry heeft een tijdje geleden wel vervangende balgjes gekocht maar nog niet gemeld of hij al de moed heeft gehad om de balgjes te vervangen: volvo700vereniging.nl/interieur/volvo-ac-ventielen
Het vacuumbalgje moet dus losgehaald worden om het rubbertje te kunnen vervangen en dat is geen eenvoudig klusje want ook de moertjes zitten aan de binnenkant: Gat zagen in verdeelunit of demonteren.
Zie: www.volvoclub.org.uk/faq/HeatingVacuumServoReplacement.htm
Jerry heeft een tijdje geleden wel vervangende balgjes gekocht maar nog niet gemeld of hij al de moed heeft gehad om de balgjes te vervangen: volvo700vereniging.nl/interieur/volvo-ac-ventielen
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2021 13:06 #1465676
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Volg..
Ik volg.. als er meerderen geïnteresseerden zijn kunnen we misschien samen bestellen om de verzendkosten te delen. Of verzenden ze niet naar NL?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2021 14:05 #1465677
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Australie
IK zal hem zo eens vragen wat de kosten zijn binnen Australie.
Mijn broer woont daar en kan ze van daaruit naar me verzenden
Mijn broer woont daar en kan ze van daaruit naar me verzenden
- Bastiaan van den Hurk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2021 22:11 #1465683
door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic +1
ik ben ook geinteresseerd
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
24-02-2021 12:05 #1465685
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic +1
Ook interesse.
Adriaan
Adriaan
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2021 10:54 #1465711
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Benieuwd!
Leidsekade en, nog antwoord gekregen?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2021 14:47 #1465725
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Zonder
Zonder verzending en evt invoer vraagt hij EUR 46 per stuk binnen Australie
Vanaf 10 stuks gratis verzending binnen Australie
Nog steeds stevig geprijsd dus
Vanaf 10 stuks gratis verzending binnen Australie
Nog steeds stevig geprijsd dus
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2021 20:35 #1465726
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ook
Hallo Volvisti
Ik ben ook geïnteresseerd in zo'n "rubbertje".
Kan iemand me trouwens vertellen waarom er een verschil is tussen de genoemde modellen en wat dat verschil is?
groetjes
Mathy
PS nog geen ECC in de auto, maar daar wordt aan gewerkt.
Ik ben ook geïnteresseerd in zo'n "rubbertje".
Kan iemand me trouwens vertellen waarom er een verschil is tussen de genoemde modellen en wat dat verschil is?
groetjes
Mathy
PS nog geen ECC in de auto, maar daar wordt aan gewerkt.
Moderators: Jerry Stam