maximale aanhaalmoment cylinderkopbouten cylinderkop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2021 13:27 #1110496
door V700 register
maximale aanhaalmoment cylinderkopbouten cylinderkop is gemaakt door V700 register
heb nieuwe koppakking gemonteerd,volvo 940,begint opnieuw te lekken,wil nu de cylinderkopbouten met een hoger aanhaal moment vastzetten,denk dat dit de oplossing voor de lekkage kan zijn
mijn vraag is kan ik de bouten met een hoger aanhaalmoment vastzetten en zoja tot hoever kan ik gaan,victor reinz bouten ,kan geen specificaties terug vinden
mijn vraag is kan ik de bouten met een hoger aanhaalmoment vastzetten en zoja tot hoever kan ik gaan,victor reinz bouten ,kan geen specificaties terug vinden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2021 13:41 #1465611
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Lijkt mij
sorry dat ik het zeg, maar wel de stomste oplossing die je kan bedenken.
Als de pakking niet afdicht met de fabrieksaf opgegeven aanhaalmomenten voor de kopbouten is er iets niet goed. aan de kop of het onderblok. Heb je de kop laten vlakken en afpersen?
Wat voor lekkage heb je?
Als de pakking niet afdicht met de fabrieksaf opgegeven aanhaalmomenten voor de kopbouten is er iets niet goed. aan de kop of het onderblok. Heb je de kop laten vlakken en afpersen?
Wat voor lekkage heb je?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2021 14:09 #1465612
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan goed zijn dat er iets mis
kan goed zijn dat er iets mis is met de kop,lekke koppaking dit is wel duidelijk,koppakking vervangen 1 maand geleden
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-02-2021 14:11 #1465613
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic hoe harder hoe krommer
Ik had dit ooit ook een bedacht voor een lekkend pakking (geen koppakking van een auto), maar de praktijk is toch dat hoe harder je trekt hoe groter de plaatselijke belasting en hoe groter het verschil met de plek waar je niet trekt. Het is niet de dop van een fles die je steviger aandraait?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2021 14:13 #1465614
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb er wel nog vloeibare
heb er wel nog vloeibare pakking tussen gedaan,weet niet of dit verstandig geweest is
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2021 14:16 #1465615
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic werk in de bagger industrie
werk in de bagger industrie,veel met pakkingen,lukt meestal wel om een lekkage dicht te krijgen met een hoger aanhaal moment
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2021 14:22 #1465616
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat is de oplossing,nieuwe
wat is de oplossing,nieuwe kop misschien !!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2021 20:47 #1465617
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sorry heb de kop ook niet
sorry heb de kop ook niet laten vlakken,kennelijk moet ik de koppakking opnieuw vervangen en de kop laten vlakken,meen ik uit jullie adviezen te kunnen opmaken,zijn er hier mensen die hierover nog extra advies kunnen geven.alvast bedankt voor de reacties
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2021 21:45 #1465620
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Koppakking
Natrekken zou kunnen. Je kunt rustig de kopbouten nog een kwart slag verder draaien. Soms helpt het wanneer de bouten niet al te vast aangedraaid zijn.Door het inklinken van de pakking raak je ook wat "verlenging" kwijt.
De cilinderkop vlakken moet altijd gedaan worden, wil je het monteren niet nog eens overdoen. Hoe mooi en vlak de kop ook lijkt.
En vloeibare pakking gebruiken is niet goed. De beide vlakken van cilinderkop en motorblok moeten goed schoon zijn. Met vloeibare pakking verpest je dat mooi.
De cilinderkop vlakken moet altijd gedaan worden, wil je het monteren niet nog eens overdoen. Hoe mooi en vlak de kop ook lijkt.
En vloeibare pakking gebruiken is niet goed. De beide vlakken van cilinderkop en motorblok moeten goed schoon zijn. Met vloeibare pakking verpest je dat mooi.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2021 08:16 #1465621
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vrees dat het idd opnieuw moet
Na het verwijderen van de kop, moet je deze altijd op vlakheid checken voordat je deze weer monteert. Door diverse oorzaken kunnen deze niet meer voldoende vlak zijn.
De marges hierbij zijn klein (heb ik niet zo voorhanden, maar een garagehouder en anders de kenners hier zullen dat vast weten).
Bij een gietijzeren kop heb je nog iets eerder geluk (dat deze niet gevlakt moet worden), maar bij de lichtmetalen koppen, ken ik het niet anders dat deze bijna altijd gevlakt moeten worden.
Als de pakking nu al weer lekt, zal met een kwart slagje aanhalen de pakking waarschijnlijk weer snel gaan lekken (als het al helpt). De drukken in de cilinder zijn zodanig dat die elk zwak plekje wel weten te vinden. Vloeibare pakking gaat waarschijnlijk niets helpen. En een koppakking monteer je idd droog op een schoon geschuurd oppervlak.
De marges hierbij zijn klein (heb ik niet zo voorhanden, maar een garagehouder en anders de kenners hier zullen dat vast weten).
Bij een gietijzeren kop heb je nog iets eerder geluk (dat deze niet gevlakt moet worden), maar bij de lichtmetalen koppen, ken ik het niet anders dat deze bijna altijd gevlakt moeten worden.
Als de pakking nu al weer lekt, zal met een kwart slagje aanhalen de pakking waarschijnlijk weer snel gaan lekken (als het al helpt). De drukken in de cilinder zijn zodanig dat die elk zwak plekje wel weten te vinden. Vloeibare pakking gaat waarschijnlijk niets helpen. En een koppakking monteer je idd droog op een schoon geschuurd oppervlak.
Moderators: Jerry Stam