lekkage na de vorst...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2021 09:15 #1110494
door V700 register
lekkage na de vorst... is gemaakt door V700 register
Goedemorgen, vanochtend zag ik een rare melk-witte substantie onder de auto liggen. De afgelopen 1,5 week heeft de auto stil gestaan en nu de dooi weer is ingezet wilde ik hem zo weer gaan gebruiken. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? het is wit/roze en een reukloos. Ik kan niet ziet aan het blok waar het vandaan komt. Ik mis geen vloeistoffen zo op het oog, KVS/olie/remvloeistof zijn allemaal gewoon op nivo. ik heb er nu een stuk karton onder liggen om te kijken of het nog meer lekt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2021 10:09 #1465600
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd
Lastig op de foto te zien, maar het lijkt een spoor dat voor aan de auto begint. Haast nog te ver naar voren voor de radiateur zelfs. Bovendien, koelwater bevriest niet en is ook niet wit. Het lijkt eigenlijk op geen enkele vloeistof in een auto, dus vooralsnog zou ik mij niet zo'n zorgen maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2021 10:22 #1465601
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afschot is de andere kant op...
het begint onder de auto. net nog even gekeken, is volgens mij vanuit de beschermplaat gelopen.
wordt ATF wit als het in aanraking komt met water??
wordt ATF wit als het in aanraking komt met water??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2021 11:16 #1465602
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ruitenwisservloeistof?
Wellicht ruitenwisservloeistof? Misschien is dat gaan lekken door bevriezing omdat de antivries werking onvoldoende was.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-02-2021 11:23 #1465603
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic filosoferen
ATF wordt inderdaad wittig/ondoorzichtig bij aanraking met water.
Ik zou ook nog kunnen bedenken dat er smuts op de beschermplaat lag en dat dat is gemengd met stuifsneeuw en nu smelt?
Maar meest waarschijnlijk is toch dat er ergens (ook)water/condens in een leiding of een tankje stond en dat dat is gaan uitzetten met schadelijke gevolgen.
Voorzichtig doen met de het eerste ritje, eerst even op laten warmen, remmen een paar keer indrukken, stuur van links naar rechts.
Succes!
Laat ons even weten wat je wijzer wordt?
Ik zou ook nog kunnen bedenken dat er smuts op de beschermplaat lag en dat dat is gemengd met stuifsneeuw en nu smelt?
Maar meest waarschijnlijk is toch dat er ergens (ook)water/condens in een leiding of een tankje stond en dat dat is gaan uitzetten met schadelijke gevolgen.
Voorzichtig doen met de het eerste ritje, eerst even op laten warmen, remmen een paar keer indrukken, stuur van links naar rechts.
Succes!
Laat ons even weten wat je wijzer wordt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2021 11:56 #1465604
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stuifsneeuw
ik had de theorie van de stuifsneeuw ook al bedacht..
de auto stond met de neus naar het oosten toen het zo waaide en sneeuwde vorige week..kan dus best smeltwater zijn dat via de beschermplaat eraf gelopen is en allerlei zut heeft meegenomen..
ik ga vanmiddag nog wel even op onderzoek..
de auto stond met de neus naar het oosten toen het zo waaide en sneeuwde vorige week..kan dus best smeltwater zijn dat via de beschermplaat eraf gelopen is en allerlei zut heeft meegenomen..
ik ga vanmiddag nog wel even op onderzoek..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2021 18:55 #1465607
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schoon
Dan is het onder de motorkap weer lekker schoon met die stuifsneeuw
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2021 21:06 #1465619
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic niveau
Ik denk dat het zaak is de minimumniveaus van alle vloeistoffen goed in de gaten te houden. Als het een lekkage is vanuit de auto lopen de niveaus terug. De stuurbekrachtiging ook in de gaten houden!
Moderators: Jerry Stam