problemen...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2021 20:12 #1110436 door Mathy van Nisselroy
problemen... is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hoi,

Deze avond zijn er een paar problemen opgetreden bij mijn 940. Wanneer ik de auto startte en mijn koplampen daarna aan wou zetten deden deze het opeens niet meer. De auto stond buiten geparkeerd en het was al donker toen het probleem er was. Ik heb de relais even aangetikt maar niks leek te helpen. Ik ben dan maar met de mistlichten vooraan naar huis gereden. Onderweg merkte ik op dat de automaatbak (aw71l) op en neer bleef schakelen. De drukknop op de pook werkte ook maar af en toe. Eerder op de dag werkte de centrale vergrendeling ook niet zoals het hoort. Zou dit aan het alarm kunnen liggen? Er zit een alarm in door volvo geplaats bij aankoop nieuw en achteraf is heeft deze nog een update gehad. Duscde 3 problemen waren er opeens, daarvoor heeft de volvo nooit deze problemen gegeven.

Groeten Wim

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2021 20:46 #1465224 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Alarm heeft niks met de
Alarm heeft niks met de automaat te maken. Mogelijk ergens een massaprobleem. Dat lijkt me veel logischer. En scherp opletten of alles echt tegelijk gebeurd.
Mistlampen horen niet te branden met het grootlicht. Dus dat lijkt me geen probleem. Als de lampen uitgaan, denk ik aan een accu-probleem of een probleem met het bijladen (vrij onwaarschijnlijk, anders startte de auto niet).

Afstandbediening: check eerst het batterijtje in de afstandbediening. Afstandbediening werkt niet met een vrijwel lege accu. Maar dan start de auto ook zeker niet. Het lijken me eigenlijk drie afzonderlijke zaken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2021 21:06 #1465225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De auto deed het ervoor zoals
De auto deed het ervoor zoals het hoort. Ook de automaat. Batterij in afstandsbediening is vervangen. Ik zal de massa punten eerst checken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2021 22:24 #1465228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
Update

De automaat problemen zijn opgelost denk ik. Zou het voor de verlichting aan de schakelaar kunnen liggen? Of zit er ergens een relais voor de verlichting?

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2021 07:50 #1465231 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Accuklemmen en polen schoonmaken
Wanneerer een occidatiefilm rond de polen ontstaat kun je zoiets krijgen.
Sterke stroom gaat er wel door. Zwakkere redden het niet.
En natuurlijk alle massapunten controleren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2021 15:04 #1465234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais koplampen vervangen,
Relais koplampen vervangen, relais lockup zat niet goed door terplaatse zoeken naar het probleem van de koplampen ik had daar weinig licht dus door mijzelf zat de relsis niet hoed meer. Daardoor schakelde hij dus steeds heen en weer. Het noemt niet exact lock up maar het is die extra knop op de pook. Dus alles terug goed.
Bedankt om mee naar de oplossing te zoeken!!

Moderators: Jerry Stam