Volvo 740 sedan te koop bij 't Klassiekerhuis

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2021 14:33 #1110404 door V700 register
Volvo 740 sedan te koop bij 't Klassiekerhuis is gemaakt door V700 register
Geachte dames en heren

Sinds langere tijd ben ik zoek naar een goede 740 sedan liefst zo jong mogelijk.
Mijn oog valt op een zilveren 740 sedan op autoscout, te koop bij 't Klassiekerhuis.
Gebeld, en zoals in de advertentie ook vermeld moet de auto in een zeer goede roestvrije strakke staat zijn en van vele opties voorzien zoals Airco ect.
Maar zoals vaker ben ik op mijn hoede voor te mooie verkooppraatjes, maar hij zou echt goed zijn en dus maak ik een afspraak.
Dus na 170 km rijden kom ik aan in Achthuizen en wordt verwelkomt door een vriendelijke monteur.
Meteen zie ik dat de auto er van buiten minder goed uit als verwoord en beschreven, spatbord rechtsvoor veel krassen, plekjes her en der. Als ik vraag naar de Airco word gezegd de auto geen airco heeft.
Ik ben zeer verbaasd, in de advertentie en via verkoper werd gezegd dat de auto Airco had.
Ja zegt de monteur, hij heeft ooit airco gehad, onder de kap zie ik alleen nog de de compressor ophangbeugel en de massa kabel voor de compressor.
Teleurgesteld bekijk in de auto verder, met mijn zaklamp beschijn ik de onderkant van de kofferbak, de zijbak van de kofferbak is doorgeroest. je kijkt er zo doorheen.
Als ik de beste man hierop aanspreek zegt hij dat hij dit ook allemaal niet wist, maar in de advertentie staat wel dat de Volvo geheel gecheckt is.
Teleur gesteld rijd ik de 170 km terug naar huis.
Tuurlijk, een Volvo uit 1990 kan niet nieuw zijn maar ben eerlijk, zeg dat hij hier en daar war roest heeft en dat hij géén airco heeft.

Wat een prutsers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2021 15:08 #1464993 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Ai
Da's vervelend, helemaal omdat het niet om de hoek was.. Als ik zo op hun website kijk hebben ze zo'n 740-je er ff voor d'r bij. Gezien de dure bolides die je om de oren vliegen.
D'r wordt dan blijkbaar minder zorgvuldig naar gekeken en geadverteerd.

Ik doe je even een PB-tje Ber!

Groet Justin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2021 16:28 #1464995 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De advertentie geeft
De advertentie geeft inderdaad weinig reden om te twijfelen aan de staat van de auto. Gezien het sjiekere en duurdere spul dat ze ook trachten te verkopen zou je niet verwachten dat ze voor net geen 4 K€ hun reputatie op het spel zetten.

Niet netjes en niet handig.

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2021 17:02 #1464996 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic Harrie Arendsen
En anders heeft Harrie Arendsen ook nog wel wat staan.. :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2021 17:18 #1464997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Harrie Arendsen
Die heeft inderdaad mooi spul staan maar zoveel wil ik er niet aan uitgeven

• Mathy van Nisselroy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-01-2021 00:08 #1465010 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Autoscout
Hallo Ber, Volvisti

Het zou natuurlijk ook kunnen dat die andere auto's ook niet helemaal fris zijn.

BTW vertel Autoscout ook even over je ervaring. Misschien dat ze na één melding nog niks doen, maar als er meer meldingen binnen komen...

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam