Vraagje ivm bijna doorgerotte uitlaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2021 15:26 #1110387 door V700 register
Vraagje ivm bijna doorgerotte uitlaat is gemaakt door V700 register
Zoals in een ander draadje bericht, mijn middendemper is gescheurd en het bochtje over de achteras is ook nagenoeg doorgerot. De benodigde uitlaatdelen besteld, en woensdag wordt het gemonteerd.
In de tussentijd vraag ik me even af of ik beter de achterdemper (feitelijk geen demper meer, maar dempervervanger = rechte pijp) los neem, aangezien deze maar op een klein stukje vlees nog aan het bochtje vast zit. Als dat door scheurt ben ik bang dat ik het achterste stuk verlies. Is er tijdelijk (een paar dagen) te rijden met uitlaat die ophoudt bij het bochtje over de achteras? De middendemper hangt volgens mij in een uitlaatrubber. Kan dit kwaad voor een paar dagen? Uitlaatgassen zullen dan ter hoogte van de achteras onder de auto tijdelijk de uitlaat verlaten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2021 15:28 #1464851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic herrie
Qua herrie maak ik me geen zorgen, ik had toch al geen achterdemper meer en dat geeft alleen een iets lagere brom.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2021 21:02 #1464856 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Kan gewoon
Iets sportiever geluid

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2021 21:09 #1464857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor een paar dagen....
Iets sportiever is niet erg, het is maar voor een paar dagen. Ik maakte me meer zorgen omdat de uitlaatgassen onder de auto uit de uitlaat komen. Maar dat lijkt me tegelijkertijd nog altijd beter dan onderweg een stuk uitlaat verliezen (m.n. veiligheid voor andere weggebruikers). Ik ben overtuigd, haal alles wat (bijna) los zit er even af.
Het valt me nu trouwens pas op hoe dun die uitlaatbuis eigenlijk is, met name het bochtje over de achteras.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2021 01:52 #1464864 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Tja, oplossing
Gewoon de hele heisa er uit een RVS er in. TimenSmit heeft zeer goede liggen. Einde rotte pijpentijdperk....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2021 12:27 #1464866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RVS
Tuurlijk is alles meteen van RVS ongetwijfeld een goede oplossing. Alleen wilde ik na mijn 850 T-5 eigenlijk af van die al te grondige oplossingen, omdat je er compleet op leeg loopt en het voor mij geen harde doelstelling is de auto in perfecte staat te brengen en nog minimaal 10 jaar te rijden. Goed (en veilig) is goed genoeg en houdt het betaalbaar.
Downpipe is voorlopig prima, evenals katalysator en einddemper vervanger. Voorste demper en bochtje vervangen kost me nu 93 euro aan materiaalkosten. Een complete RVS uitlaat van voor tot achter toch al snel een 400-500 euro.

• Marcel Blauw (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2021 20:40 #1464872 door Marcel Blauw (GAST)
Beantwoord door Marcel Blauw (GAST) in topic Heb ik ook gedaan, Ferrita
Heb ik ook gedaan Jur, Ferrita uitlaat er onder en geen omkijken meer naar.
Veel korte ritten zijn niet bevorderlijk voor een uitlaat en dat was ook een van de redenen
om er een RVS van Ferrita onder te gooien.

Voor 435,00, wat sleutelkosten en een gezellig dagdeel werken met Timen ben ik van dat gezeur af.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2021 20:57 #1464876 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Laswerk
Hallo Marcel

Bij Ferrita moet je geluk hebben. We hebben destijds een groupbuy gedaan. Het laswerk daarvan was helaas niet wat je voor die prijs mag verwachten.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2021 09:13 #1464891 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gelukt
Einddemper / dempervervanger er nu afgehaald. Uitlaat houdt even tijdelijk op na het bochtje over de achteras. Valt gelukkig mee qua herrie, en de boel blijft in elk geval hangen. Als het goed is kan ik vandaag of uiterlijk morgen een nieuwe voorste demper + bochtje ophalen bij Volvo Klassiekers, die kan er dan woensdag bij de APK op en dan is het ook weer voor een paar jaar goed :-)

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2021 09:22 #1464893 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Origami Klem
Kijk dan ook vast evenof de aansluiting van Kat naar voorste buis nog goed is. Anders heb je daar die vervangende klem voor nodig die ik wel eens de "origami" klem noem.

Moderators: Jerry Stam