Waarom is dit zo gemaakt.....?

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2020 18:01 #1110158 door Hein Wolda
Waarom is dit zo gemaakt.....? is gemaakt door Hein Wolda
Rechtsachter was de deurgreep gebroken. Geen probleem want van de donor 940 die ik veel te lang (volgens sommige familieleden) voor de deur had staan heb ik alle componenten afgehaald en had dus ook de juiste deurgreep in de persoonlijke voorraad.

Gisteren maar eens aan de slag geweest en de greep vervangen. Bij de inspectie van het breukvlak van de oude greep begrijp ik toch niet helemaal waarom voor deze gietvorm/constructie gekozen is want het zou volgens mij veel sterker kunnen. Je kan zien op de foto's dat er een aantal versterkingsribben zijn die alleen in het midden onderbroken zijn, en laat over dat midden nu net de breuklijn lopen. De greep heeft het 23 jaar uitgehouden, dus wat dat betreft geen klachten. Wellicht is dit juist een weloverwogen keuze van Volvo geweest, bijvoorbeeld ihkv de veiligheid of is het juist giet-technisch een goed idee geweest.

Wellicht dat iemand anders nog een valide idee heeft.

(Deurreparatie is uiteindelijk bijna 100% maar kwam er later achter dat de deur met de CDV wel netjes dicht gaat maar niet meer open, dus....alles kan weer open. Zal wel iets met die fijne stangetjes te maken hebben die je niet kan zien en waar je met mijn maat handen niet bij kan)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2020 18:06 #1463305 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic mis nog een paar foto's....
Fotos :

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2020 18:12 #1463307 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Foto's toevoegen...
Zelf ook erg veel moeite met foto's toevoegen. Misschien dat een mod het wat meer toe kan lichten, want met uploaden komt 'ie er niet bij.

<u>Op Tekstopmaak HTML zetten ==&gt; Foto's uploaden - Linkje kopieremn en met liggende rechthoekje in vakje URL plakken</u>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2020 18:54 #1463310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb de deurgreep zelf nooit
Heb de deurgreep zelf nooit los in handen gehad, dus is een beetje gissen.

Maar lijkt er inderdaad op dat daar bewust een breuklijn inzit en dat de greep daar hoort te breken bij overbelasting. Bijvoorbeeld om een ander onderdeel te sparen (die misschien moeilijker te vervangen is), of om het inbrekers wat moeilijker te maken etc.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2020 20:43 #1463321 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Misschien is het nog niet zo
Misschien is het nog niet zo slecht als een onderdeel het 23 jaar uithoudt.

Moderators: Jerry Stam