Spanning tussen plus dynamo en plus accu
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-10-2020 14:41 #1110157
door Peter Borghs
Spanning tussen plus dynamo en plus accu is gemaakt door Peter Borghs
Hoi,
Ik meet spanning van 0,88 tussen dynamo plus en accu plus.
Ik meen dat dit 0,20 - 0,30 mag zijn. Op min pool accu en behuizing dynamo meet ik dit wel.
Is dit juist?
Ik meet spanning van 0,88 tussen dynamo plus en accu plus.
Ik meen dat dit 0,20 - 0,30 mag zijn. Op min pool accu en behuizing dynamo meet ik dit wel.
Is dit juist?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2020 18:16 #1463308
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Extra
Maar eens een extra kabel aanleggen. Het spanningsverlies komt door slechte geleiding = veel weerstand in de huidige kabel.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2020 18:45 #1463309
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het spanningsverschil op zich
Het spanningsverschil op zich zegt niet zoveel want dat is afhankelijk van de hoeveelheid stroom die door de kabel loopt. Maar het is wel aan de hoge kant.
Er zit kennelijk ergens een weerstand in de kabel, meestal bij de accupool of de aansluiting op de startmotor. Voel eens of het daar warm wordt dan kun je die aansluiting schoon maken en/of ontroesten of vervangen.
Als dat niet helpt of je kunt niks vinden dan is de suggestie van Timen de snelste oplossing
Er zit kennelijk ergens een weerstand in de kabel, meestal bij de accupool of de aansluiting op de startmotor. Voel eens of het daar warm wordt dan kun je die aansluiting schoon maken en/of ontroesten of vervangen.
Als dat niet helpt of je kunt niks vinden dan is de suggestie van Timen de snelste oplossing
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2020 23:17 #1463327
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Spanningsverschil
Hallo Volvisti
Ik heb ooit een heel Volt spanningsverschil gehad tussen accu en accukabel. Hans, die bij Schmidt in Gemert werkte en die helaas inmiddels overleden is, heeft toen de accuklem opnieuw aan de kabel gesoldeerd. (Met een vlam, niet met een boutje
En met een metalen bak, om de omgeving van de accu tegen de hitte te beschermen)
groetjes
Mathy
Ik heb ooit een heel Volt spanningsverschil gehad tussen accu en accukabel. Hans, die bij Schmidt in Gemert werkte en die helaas inmiddels overleden is, heeft toen de accuklem opnieuw aan de kabel gesoldeerd. (Met een vlam, niet met een boutje
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam