Airbag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2020 17:11 #1110095 door V700 register
Airbag is gemaakt door V700 register
Vandaag een net tweedehands stuur geplaatst omdat mijn oude aan het vervellen was.
Heb een 945 lpt uit 1998, dus met airbag. Bij het nieuwe stuur zat ook de airbag bij.

Accu los en alles netjes gedemonteerd, wat zonder veel moeite lukte. De contactring staat op voorspanning en die is er blijkbaar vanaf gegaan bij het loshalen van het stuurwiel.
Ik heb niks gemerkt en daarna alles weer teruggebouwd. Blijkbaar had ik de contactring moeten borgen met de loze schroef die met een lintje in het stuur zit.

Nu brandt het sms lampje. Ik ben gaan studeren in het technisch forum en heb gevonden dat er een witte ring met twee puntjes om de stuurnaaf moet zijn.
Bij mijn auto heb ik geen witte ring kunnen vinden en ook geen afgebroken puntjes.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? SRS lampje in het dashboard verwijderen wil ik liever niet.

Groet, Ad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2020 17:51 #1462860 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Andere ring

Wanneer je de ring niet geborgd hebt. Is de ring helaas stuk. Een andere ring waarbij de borgschroef er goed inzit op de kop tikken.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2020 19:04 #1462864 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Hoi Ad,
Hoi Ad,

Inderdaad wat Timen zegt. Bekend probleem. Heb deze ring voor je liggen, stuur maar een PB als je interesse hebt.

Grt stijn

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2020 20:19 #1462868 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Srs ring
Als je hem niet geborgd hebt, kan je proberen hem weer goed te zetten. 2,75 slag naar het midden.

Als je een 98-er hebt en je hebt het niet goed gedaan moet het lampje met vol-fcr worden gereset. De dealer kan het ook.

Een gebruikte srs-ring Is vaak wel te vinden, maar als je die wisselt moet je nog steeds het lampje resetten ook als je de srsr-ring wisselt

zie ook: <a href=" volvo700vereniging.nl/electro/srs-212 "> volvo700vereniging.nl/electro/srs-212

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2020 09:21 #1462886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic srs ring
Ja, klopt, daar ben ik inmiddels ook achter. Ze zien me aankomen bij de dealer hier in Heemstede...Moet ik persé naar de dealer voor lampje reset?

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2020 09:39 #1462888 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Vol FCR
Ja en nee, je moet iemand zoeken die Vol-FCR heeft om hem te resetten. Is mij helaas ook een keertje overkomen. Zat ik aan een rekening van 70€ voor nog geen 10min werk :(

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2020 13:10 #1462889 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Even vragen
@Piet22 op het forum en ikzelf kunnen het zeker ook.
Je bent welkom in Utrecht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2020 17:33 #1462890 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Utrecht
Daar kom ik regelmatig, ik laat (tijdig) weten als ik in de buurt ben en dan zien we wel of het past

Dank! Ad

Moderators: Jerry Stam