Aangepaste fan?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2020 23:04 #1110082
door Mathy van Nisselroy
Aangepaste fan? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Ik meen recent ergens gelezen te hebben dat Volvo de elektrische fan (die achter de radiator) in een van de latere modeljaren van onze modellen heeft aangepast. Hierdoor zou de efficiëntie vergroot zijn. Heeft iemand een idee wanneer dat was en welk bestelnummer die verbeterde versie heeft?
groetjes
Mathy
Ik meen recent ergens gelezen te hebben dat Volvo de elektrische fan (die achter de radiator) in een van de latere modeljaren van onze modellen heeft aangepast. Hierdoor zou de efficiëntie vergroot zijn. Heeft iemand een idee wanneer dat was en welk bestelnummer die verbeterde versie heeft?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2020 11:43 #1462817
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom?
Als er al verschil in de E-fans zit, dan vermoed ik dat een versie voor een turbo met AC het zwaarst zal zijn. Die moet immers lucht door drie koelers (AC-condensor, intercooler, radiateur) aanzuigen. Maar waarom zou je dat willen dan? Het wordt dan wel warmer in Nederland, maar waarom gelijk een tropen setup, terwijl ik nergens op deze site lees over koelingsproblemen bij standaarduitvoeringen? Hooguit over een wat eerder in laten schakelen van de E-fan bij filerijden, maar daar heeft een zwaardere fan geen invloed op.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2020 14:33 #1462818
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Antwoord?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2020 01:18 #1462832
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verschillend
Hallo Jerry
Deels, dank je wel. Misschien kan iemand nog wat meer informatie geven over de verschillen tussen de verschillende versies?
groetjes
Mathy
Deels, dank je wel. Misschien kan iemand nog wat meer informatie geven over de verschillen tussen de verschillende versies?
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam