B200ET weer opstarten na twee jaar staan (opgelost)
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2020 17:53 #1109921
door John Dutman
B200ET weer opstarten na twee jaar staan (opgelost) is gemaakt door John Dutman
Na twee jaar stilstand wil ik mijn Turbo weer eens aantrappen, nieuwe accu gehaald en sleutel omdraaien en gelijk starten lopen. Na een 10 minuten valt hij stil en krijg hem niet meer aan de gang. Wat kan het zijn? Brandstofpomp loopt wel heb ik gevoeld. Met volle tank euro98 weggezet, de bougiekabels vervangen die waren doorgeknaagd. In die 10 minuten dat hij liep kon ik geen vol gas geven dan ging hij bijna uit. Ben benieuwd of er nog ideën zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2020 18:37 #1461660
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als de bougiekabels waren
Als de bougiekabels waren doorgeknaagd: heb je gekeken of er andere kabelschade is? Motordraadboom nog overal goed?
Verder natuurlijk bij langere stilstand kijken of er niets raars in het inlaattraject zit, zoals muizenesten enzo... als het alleen onderin de luchtfilterbak zit kom je een eind, maar rotzooi boven het luchtfilter komt regelrecht in je motor!
Verder natuurlijk bij langere stilstand kijken of er niets raars in het inlaattraject zit, zoals muizenesten enzo... als het alleen onderin de luchtfilterbak zit kom je een eind, maar rotzooi boven het luchtfilter komt regelrecht in je motor!
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2020 21:58 #1461664
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic welk bouwjaar?
Welk bouwjaar en wat voor inspuitsysteem heeft de motor?
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2020 08:40 #1461668
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic De B200ET en de B230ET zijn
De B200ET en de B230ET zijn met het Motronic inspuitsysteem uitgerust, die van mij is van 1986.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2020 14:48 #1461672
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic Na een paar uur staan zonder
Na een paar uur staan zonder te starten slaat de motor wel aan voor één seconde maar valt gelijk weer uit. Kan de benzine nu al niet goed meer zijn? Ik vind het wel erg snel na twee jaar.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2020 21:27 #1461689
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Met euro98 zou de benzine
Met euro98 zou de benzine niet echt een probleem mogen zijn na twee jaar, heb je 'm per ongeluk met euro95 weggezet dan ben ik al verbaasd dat hij uberhaupt aanslaat...
Benzine zou je kunnen uitsluiten door de leiding naar de pomp/filter onder de auto in een jerrycan met verse 98 te hangen.
Maar goed: je hebt 'm dus eenmalig gestart gekregen, waarna hij een minuut of tien heeft gelopen, en toen uitviel. Sindsdien niet starten, of na langere stilstand heel even lopen en gelijk uitvallen.
Ik zou even een bougie eruit draaien om te kijken of hij niet verzuipt: als de injectienaalden vast zijn gaan zitten kan ik me dit gedrag wel voorstellen. Ook brandstofdruk op de rail meten is denk ik zinvol.
Helaas is motronic vziw niet zo makkelijk uit te lezen en kunnen we dus niet op een spoor gezet worden met storingscodes. Dat wil zeggen: het kan wel, maar dan moet je het uitleessetje van Volvo hebben (heb ik, maar wel in Woerden. Jij zit dacht ik best een eind daarvandaan...)
Benzine zou je kunnen uitsluiten door de leiding naar de pomp/filter onder de auto in een jerrycan met verse 98 te hangen.
Maar goed: je hebt 'm dus eenmalig gestart gekregen, waarna hij een minuut of tien heeft gelopen, en toen uitviel. Sindsdien niet starten, of na langere stilstand heel even lopen en gelijk uitvallen.
Ik zou even een bougie eruit draaien om te kijken of hij niet verzuipt: als de injectienaalden vast zijn gaan zitten kan ik me dit gedrag wel voorstellen. Ook brandstofdruk op de rail meten is denk ik zinvol.
Helaas is motronic vziw niet zo makkelijk uit te lezen en kunnen we dus niet op een spoor gezet worden met storingscodes. Dat wil zeggen: het kan wel, maar dan moet je het uitleessetje van Volvo hebben (heb ik, maar wel in Woerden. Jij zit dacht ik best een eind daarvandaan...)
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2020 09:56 #1461756
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Luchtmassameter
Die zou ik eens inspecteren en/of verwisselen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2020 20:56 #1461766
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je realiseert je dat er in
Je realiseert je dat er in een B200ET een luchtmassameter zit met een behoorlijk ander principe dan in een LH-jetronic? Geen hittedraad maaar een flapper door mechanisme, veel meer te vergelijken met de luchtweger in een K-jet.
Voor zover ik weet is dat ding weliswaar aan slijtage onderhevig, waardoor de motor te arm kan lopen, maar staat de LMM geheel buiten spel bij het starten van een motronic. En de lmm kan vziw niet zo definitief stuk als een hittedraad exemplaar.
Voor zover ik weet is dat ding weliswaar aan slijtage onderhevig, waardoor de motor te arm kan lopen, maar staat de LMM geheel buiten spel bij het starten van een motronic. En de lmm kan vziw niet zo definitief stuk als een hittedraad exemplaar.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2020 13:07 #1461777
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic zeker
Dat idee had ik al. Maar een LMM zal er vast in zitten met inspuiting. Na 2 jaar stilstand kan ongedierte er van alles achter laten en verstoren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2020 16:36 #1461783
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh ja: dat is zeker een blik
Oh ja: dat is zeker een blik waard. Alles aan beestjes, spinrag en ander vuil in het inlaattraject moet eruit natuurlijk.
Maar het zou me niet verbazen als jdutman geen reserve LMM heeft liggen voor de motronic: zelfs tien jaar geleden waren die al niet meer vindbaar.
Maar het zou me niet verbazen als jdutman geen reserve LMM heeft liggen voor de motronic: zelfs tien jaar geleden waren die al niet meer vindbaar.
Moderators: Jerry Stam