Verslagje automaat spoelen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2020 08:43 #1109875
door V700 register
Verslagje automaat spoelen is gemaakt door V700 register
Ik heb bij mijn S90 (960) afgelopen weekend de automaat gespoeld, en de nodige leermomenten gehad.
Wat heb ik gedaan: ik heb eerst de carterplug los gehad en dat weg laten lopen. Die hoeveelheid weer erbij gegooid via de peilstok opening. Daarna de bovenste radiatorleiding los gemaakt en daar een slang op aangesloten aan de radiateurzijde, en toen gespoeld. Telkens een liter of zo weg laten pompen en dat weer aanvullen. Uiteindelijk had ik er 15L in zitten, en nog was het niet helemaal schoon. Je zag de kleur wel lichter worden, maar rood-achtig wordt het niet, en er blijft bezinksel in zitten, niet metalig maar van die minuscule zwarte snippertjes.
Wat ging goed:
- ik had een siliconen slang besteld met buitendiameter 16, die draai je zo in de radiateur zonder hulpstukken, en hij pompt heel vlot leeg
Wat kan beter:
- volgende keer moet toch de carterpan er maar af, kennelijk zit er meer bezinksel in dan er met spoelen uit komt
- ik was klaar en toen kwam ik ergens de ring van de carterplug tegen (was in de afgewerkte olie gevallen) dus ik moest die nog weer terugzetten en opnieuw bijvullen
- goedkope olie gebruikt (TripleQX) met weinig kleurstof, je kunt dan niet goed zien of je al genoeg gespoeld hebt.
- onderlip van de voorbumper eraf getrokken met op- en afrijden van de oprijbokken![:-( :-(]()
Wat heb ik gedaan: ik heb eerst de carterplug los gehad en dat weg laten lopen. Die hoeveelheid weer erbij gegooid via de peilstok opening. Daarna de bovenste radiatorleiding los gemaakt en daar een slang op aangesloten aan de radiateurzijde, en toen gespoeld. Telkens een liter of zo weg laten pompen en dat weer aanvullen. Uiteindelijk had ik er 15L in zitten, en nog was het niet helemaal schoon. Je zag de kleur wel lichter worden, maar rood-achtig wordt het niet, en er blijft bezinksel in zitten, niet metalig maar van die minuscule zwarte snippertjes.
Wat ging goed:
- ik had een siliconen slang besteld met buitendiameter 16, die draai je zo in de radiateur zonder hulpstukken, en hij pompt heel vlot leeg
Wat kan beter:
- volgende keer moet toch de carterpan er maar af, kennelijk zit er meer bezinksel in dan er met spoelen uit komt
- ik was klaar en toen kwam ik ergens de ring van de carterplug tegen (was in de afgewerkte olie gevallen) dus ik moest die nog weer terugzetten en opnieuw bijvullen
- goedkope olie gebruikt (TripleQX) met weinig kleurstof, je kunt dan niet goed zien of je al genoeg gespoeld hebt.
- onderlip van de voorbumper eraf getrokken met op- en afrijden van de oprijbokken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2020 09:48 #1461368
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic En dan nu..
de hamvraag! Merk je verschil met rijden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2020 10:09 #1461370
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nauwelijks, moet ik zeggen.
Nauwelijks, moet ik zeggen. Het was meer preventief, omdat het geen onderdeel uitmaakt van het officiële onderhoudsschema, en ik uit de documentatie bij de auto ook niet heb kunnen opmaken dat het ooit gedaan is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2020 11:37 #1461371
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu ik er nog eens over nadenk
Nu ik er nog eens over nadenk, qua schakelgedrag was het voorheen zo dat je hem soms wat moest 'helpen' met opschakelen door even van gas af te gaan, dat is nu wel weg.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2020 19:01 #1461476
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Ik zou zeggen
Positief dan !
Mits je bak al goed schakelde.
Dan heb je het preventief goed aangepakt en zal die goed blijven schakelen,
Beter dan dat ie al slecht schakelde en deze verversing niets uithaalde.
Maar schijnbaar toch een kleine verbetering lees ik als laatste.
Mits je bak al goed schakelde.
Dan heb je het preventief goed aangepakt en zal die goed blijven schakelen,
Beter dan dat ie al slecht schakelde en deze verversing niets uithaalde.
Maar schijnbaar toch een kleine verbetering lees ik als laatste.
Moderators: Jerry Stam