Cruise control stekker
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2019 19:26 #1109262
door Mathy van Nisselroy
Cruise control stekker is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Ik wil een cruise control inbouwen in mijn 940 B230FK uit 1995. Ik lees her en der dat sommige bouwjaren zijn voorbereid op de inbouw van CC. Ik kan echter niet de juiste stekker vinden onder het stuur. Alle afbeeldingen die ik kan vinden zijn van een 4 polige stekker met ronde polen. De enige stekker die ‘over’ is onder mijn stuur is een 4 polige vrouwelijke stekker met platte polen die versprongen zijn , dus niet in een vierkant. Zie foto
Kan het zijn dat er verschillende stekkers zijn gebruikt?
En mocht mijn auto niet voorbereid zijn, hoe moeilijk is het om de CC hendel aan te sluiten?
Kan het zijn dat er verschillende stekkers zijn gebruikt?
En mocht mijn auto niet voorbereid zijn, hoe moeilijk is het om de CC hendel aan te sluiten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2019 19:52 #1457634
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Cruise control computer
Is 1995 het bouwjaar of het model jaar? Want bij mijn weten hebben ze vanaf bouwjaar 1995 inderdaad de wagens altijd met complete kabelboom ingebouwd ongeacht de aangeschafte opties bij aankoop.
Maar heb je de connector voor de computer van de cruise control al wel gevonden dan achter/bij de abs computer of de connector voor het vacuümpompje in de motorkap ter hoogte van de stuurpoot aan de bestuurderszijde? Is een grijze langwerpige stekker. Want zit deze er niet dan zit de andere er inderdaad ook niet in.
Als die niet voor bedraad is moet je kabels gaan trekken en connectoren gaan zoeken of een donor auto met een volledige kabelboom en ze hier uit halen.
Maar heb je de connector voor de computer van de cruise control al wel gevonden dan achter/bij de abs computer of de connector voor het vacuümpompje in de motorkap ter hoogte van de stuurpoot aan de bestuurderszijde? Is een grijze langwerpige stekker. Want zit deze er niet dan zit de andere er inderdaad ook niet in.
Als die niet voor bedraad is moet je kabels gaan trekken en connectoren gaan zoeken of een donor auto met een volledige kabelboom en ze hier uit halen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2019 13:21 #1457644
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1995 is overgangsjaar
In mijn 1995, 15 maart, zat nog géén kabelboom. Dus moest ik dat zelf doen maar op zich is er hier meer dan genoeg info over te vinden..
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2019 12:23 #1457683
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Inbouwen van een cruise
Inbouwen van een cruise control in een 940 zonder voorbereiding kan in een paar uurtjes, als je het al eens eerder hebt gedaan of met en heel goedde beschrijving. Als de auto voorbedraad is gaat daar een half uurtje tot een uur vanaf omdat het geklier met bedrading door de schutbordopeningen werken niet nodig is.
Overigens kan je ook prima een 1995'er treffen waar ooit de cruise control is uitgebouwd en de voorbereide bedrading daarom ook... bij mijn weten is het namelijk dezelfde losse kabelboom en is hij niet als onderdeel van de kabelboom geintegreerd.
Overigens kan je ook prima een 1995'er treffen waar ooit de cruise control is uitgebouwd en de voorbereide bedrading daarom ook... bij mijn weten is het namelijk dezelfde losse kabelboom en is hij niet als onderdeel van de kabelboom geintegreerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2019 15:42 #1457717
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmmm
Net op youtube even gekeken. Ik ga er van uit de mijn mj98 is voorbereid maar dat er wel een vacuumleiding moet worden gelegd. Lange slang zeg maar.
Ik heb een set op de kop getikt maar ben wel benieuwd hoe of wat er verder moet gebeuren. Of dat er in de donor nét dat ene dinkie is blijven zitten.
Kan het inbouwen gebeuren op een sleuteldag?
Dank voor het meedenken,
JP
Ik heb een set op de kop getikt maar ben wel benieuwd hoe of wat er verder moet gebeuren. Of dat er in de donor nét dat ene dinkie is blijven zitten.
Kan het inbouwen gebeuren op een sleuteldag?
Dank voor het meedenken,
JP
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2019 16:14 #1457721
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Waar woon je?
Dat moet zeker mogelijk zijn. Maar ik ben ook bereid je te hekelen als je in de buurt woont.
Heb je toevallig een foto van wat je allemaal gekocht/gekregen hebt? Dan is het op afstand misschien wel te zien of die compleet is
Heb je toevallig een foto van wat je allemaal gekocht/gekregen hebt? Dan is het op afstand misschien wel te zien of die compleet is
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2019 21:55 #1457725
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik woon bij Delfzijl maar
ben ook regelmatig in andere delen van Nederland, voornamelijk boven de grote rivieren. Op het web vond ik een google doc waar ik al wat van heb bekeken. Nu even wachten tot het pakket in de brievenbus valt en dan ga ik meteen foto's maken.
Waar woon jij?
Bedankt en tot nader!
JP
Waar woon jij?
Bedankt en tot nader!
JP
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2019 22:10 #1457726
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hier bij ons
Hallo JohnPeter
De inbouwhandleiding staat hier op de site.
groetjes
Mathy
De inbouwhandleiding staat hier op de site.
groetjes
Mathy
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2019 22:40 #1457727
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Huizen
Ik woon in Huizen dus is wel een redelijk groot eind uit de buurt. Maar wat Mathy zegt moet inderdaad ook kloppen, hij moet hier ergens op de site/forum Staan.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2019 01:10 #1457728
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Heb ook het een en ander aan handleidingen
Mailen kan ook nog
Moderators: Jerry Stam