zware brom 3; het is opgelost

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2019 20:57 #1109229 door P.J. Bus
zware brom 3; het is opgelost is gemaakt door P.J. Bus
Vorige week nieuwe winterbanden erop gedaan, scheelde al wat in het gebrom. Vandaag de wiellagers voor vervangen, 14 inch naaf remschijven, en dat maakte het verschil. Het zoemend/brommend geluid is weg.
Meteen de zelf gereviseerde remklauwen gemonteerd en nieuwe tapeinden in de remschijven geplaatst. De wielmoeren gingen steeds moeilijker doen na 33 jaar dienst (ik had ze hergebruikt bij het plaatsen van nieuwe remschijven een aantal jaar geleden).

Daarnaast de krukaskeering nagekeken en die bleek toch weer lek na twee X te zijn vervangen. Lekte ook langs de pakking; alles zat weer lekker onder de olie :-(. Daarom nu een nieuwe pakking teruggezet met vloeibare pakking. Hopelijk is drie keer scheepsrecht.

Op de terugweg was alleen de uitlaat te horen, zoals het hoort. Wel zagen we dat een KVS slang wat lekte en een stuurhuishoes deels was gescheurd. Dat gaan we binnenkort maar aanpakken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2019 09:47 #1457464 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat klinkt goed voor de brom,
Dat klinkt goed voor de brom, maar minder voor de krukaskeerring. Ofwel je plaatst 'm te ruw (luistert best nauw), of je hebt een scherp punt in de krukas, of je krukas is ter plekke ingesleten. In het laatste geval helpt een speedy sleeve: oa Timen kan je daarmee helpen.
Ik ben bang dat vloepa op deze plek geen goed idee is...

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2019 18:26 #1457476 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic klopt
speede sleeve zat er al op trouwens.

Klopt, de vloeibare pakking hebben we gedaan aan de alu-huis, waar de ring in komt/past, die ik dit keer helemaal, en dan helemaal, schoon gemaakt heb. Dat was best wel een klus met al die hard geworden oliereste.

Moderators: Jerry Stam