Alarmknipperlichten spontaan aan en niet meer uit
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
24-09-2019 23:21 #1109147
door ADRIAANB234FT
Alarmknipperlichten spontaan aan en niet meer uit is gemaakt door ADRIAANB234FT
Plotseling werden vandaag onderweg de alarmkipperlichten geactiveerd. Had niets met de schakelaar aan de stuurkolom te maken. Die heb ik niet aangeraakt. In een poging de oorzaak te achterhalen heb ik die schakelaar wél een aantal keer aan en uitgeschakeld. Hielp nix. Uiteindelijk zekering 5 er maar uitgehaald. Dus tot de oorzaak is gevonden geen binnenverlichting, geen licht in het handschoenkastje, geen antenne en nog wat kleine zaken. Heeft iemand - eventueel uit ervaring - enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Adriaan
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
25-09-2019 00:19 #1456734
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Hoop voor je dat het iets elektro/mechanisch is.
Dus of schakelaar aan stuur of relais inwendig iets defect is geraakt, door ouderdom en/of beweging, waardoor spanning er op blijft staan.
Een sluiting in bedrading lijkt me minder vriendelijk.
Een sluiting in bedrading lijkt me minder vriendelijk.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2019 00:53 #1456735
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Knipper
Hallo Adriaan
Zit er een alarm of een centrale vergrendeling met afstandsbediening op? Als daar iets in mis gaat, al is het maar een draadje los, dan zou dat ook tot geknipper kunnen leiden.
groetjes
Mathy
Zit er een alarm of een centrale vergrendeling met afstandsbediening op? Als daar iets in mis gaat, al is het maar een draadje los, dan zou dat ook tot geknipper kunnen leiden.
groetjes
Mathy
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
27-09-2019 16:01 #1456771
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Ouderdom???
Wat krijgen we nou, Wytze? Ouderdom? Het is een Estate van 1998, nota bene... Hahaha
Geen alarm, Mathy. Het standaard Volvo-alarm is er vanwege herhaaldelijke problemen al jaren geleden uitgesloopt. Was toen natuurlijk ook de afstandsbediening voor de deursloten kwijt, maar daar is een aftermarket afstandsbediening (zonder alarm!) voor in de plaats gekomen.
Overigens, wat een paar dagen geleden (in de stromende regen) niets uithaalde, vanmiddag nogmaals een paar keer met de afstandsbediening de deuren op en van het slot geschakeld en zowaar...de alarmknippers stopten. Dus oorzaak lijkt me nu wel duidelijk. Aftermarket...
Bedankt voor het meedenken, heren.
Adriaan
Geen alarm, Mathy. Het standaard Volvo-alarm is er vanwege herhaaldelijke problemen al jaren geleden uitgesloopt. Was toen natuurlijk ook de afstandsbediening voor de deursloten kwijt, maar daar is een aftermarket afstandsbediening (zonder alarm!) voor in de plaats gekomen.
Overigens, wat een paar dagen geleden (in de stromende regen) niets uithaalde, vanmiddag nogmaals een paar keer met de afstandsbediening de deuren op en van het slot geschakeld en zowaar...de alarmknippers stopten. Dus oorzaak lijkt me nu wel duidelijk. Aftermarket...
Bedankt voor het meedenken, heren.
Adriaan
Moderators: Jerry Stam