Sissen rembooster
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2019 21:10 #1109072
door Yannic Nuijt
Sissen rembooster is gemaakt door Yannic Nuijt
Heb al gezocht maar niet echt iets kunnen vinden wat lijkt op mijn “probleem”
Het volgende is namelijk aan de hand; als ik mijn turbo (standaard turbo) ga aanspreken dan begint het in de auto te sissen wat lijkt te komen vanaf de vacuümbooster voor de remmen(links voor onder het dashboard). Maar heb verder geen probleem dat de remdruk weg valt, heb wel het gevoel dat het pedaal niet altijd even hard maar dat heeft niks te maken met hiervoor wel of niet de turbo aanspreken. (Remslangen en remolie zijn er vervangen dus dit probleem komt niet uit deze hoek als oorzaak)
Het is wel zo dat ik de turbo druk heb opgevoerd naar 0,8bar. En het sissen gaat zich voor doen vanaf +/- 0,4bar.
Herkennen mensen zich in dit probleem en/of is het erg dat dit gebeurt en zo ja wat zou de oplossing zijn?
Betreft een 940, met dus een standaard turbo die met een mbc op 0,8 bar draait, rijdt op LPG en verder geen vacuüm lekken kunnen vinden met remmenreiniger.
Groeten,
Yannic
Het volgende is namelijk aan de hand; als ik mijn turbo (standaard turbo) ga aanspreken dan begint het in de auto te sissen wat lijkt te komen vanaf de vacuümbooster voor de remmen(links voor onder het dashboard). Maar heb verder geen probleem dat de remdruk weg valt, heb wel het gevoel dat het pedaal niet altijd even hard maar dat heeft niks te maken met hiervoor wel of niet de turbo aanspreken. (Remslangen en remolie zijn er vervangen dus dit probleem komt niet uit deze hoek als oorzaak)
Het is wel zo dat ik de turbo druk heb opgevoerd naar 0,8bar. En het sissen gaat zich voor doen vanaf +/- 0,4bar.
Herkennen mensen zich in dit probleem en/of is het erg dat dit gebeurt en zo ja wat zou de oplossing zijn?
Betreft een 940, met dus een standaard turbo die met een mbc op 0,8 bar draait, rijdt op LPG en verder geen vacuüm lekken kunnen vinden met remmenreiniger.
Groeten,
Yannic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-08-2019 22:06 #1456235
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Kan zijn
Het kan zijn dat het eenweg ventielklepje in de leiding richting de rembooster stuk is. Die mag alleen open gaan bij vacuum. Onder turbodruk moet ie dicht gaan.
Maar, als je booster onder turbo druk heeft gestaan is er een grote kans dat die zijn beste tijd heeft gehad.
Groeten,
Gerben
Maar, als je booster onder turbo druk heeft gestaan is er een grote kans dat die zijn beste tijd heeft gehad.
Groeten,
Gerben
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-08-2019 22:30 #1456236
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Afblazen?
Kan dat geluid niet komen van het afblazen vd turbo? Al komt dat bij mij meer vanonder de motorkap vandaan.
Groet, Pascal
Groet, Pascal
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2019 06:20 #1456241
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Afblazen
Het geluid is zeker het afblazen van de turbo. Maar omdat het bij de vacuümbooster vandaan komt klinkt het mij zo raar. Is meer een vraag van beter safe than sorry.
Zal het terugslagklepje eens gaan testen op zijn werking of deze nog goed is.
Zal het terugslagklepje eens gaan testen op zijn werking of deze nog goed is.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2019 19:41 #1456264
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Terugslagklep
Zojuist de terugslagklep getest en de laat geen lucht door als ik er met mijn mond op blaas en als de booster zelf bouwt ook wel gewoon vacuüm op als ik erop zuig dus dat lijkt allemaal prima te werken dus wat het sissen dan precies veroorzaakt geen idee. De terugslagklepjes voor het vacuum gedeelte van de ECC zijn ook gewoon dicht als ik er op blaas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2019 08:34 #1456266
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic witte klep
Op de rembooster zit een dikke slang met een witte klep .Zit deze te los in zijn rubber? M.a.w als de motor iets kantelt er lucht tussen de klep en het rubber kan ontsnappen?
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2019 08:43 #1456267
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Klep
Die witte klep is de terugslagklep die ik gisteren getest heb. Ja deze zit wel wat los in het afdichtingsrubber maar niet zo los dat er lucht ontsnapt volgens mij. Heb namelijk met het testen met remmenreiniger de klep bewogen zonder resultaat en gisteren met blazen/zuigen ook zonder resultaat.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2019 12:57 #1456272
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic (Waarschijnlijk) Gevonden
Heb waarschijnlijk de oorzaak gevonden. Heb namelijk achter de tellerbak een afsplitsing gemaakt voor de turbo meter. Namelijk de sier variant voor in de tellerbak en een losse voor een echte meter en wil hier later een arduino variant op aansluiten maar had degene voor de echte meter afgedopt maar dit lekte waarschijnlijk.
Fred740 stuurde me dit via PB om de aansluiting op de meter even te checken en dit lijkt het te zijn.
Fred740 stuurde me dit via PB om de aansluiting op de meter even te checken en dit lijkt het te zijn.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2019 12:22 #1456293
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Gefixt
Was inderdaad bovenstaande en die losse slang lag ongeveer in de hoek van de rembooster vandaar dat ik het idee had dat het sissen uit de rembooster kwam.
Moderators: Jerry Stam