940 turbo cruise control knopje

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 09:49 #1108700 door Jerry Stam (GAST)
940 turbo cruise control knopje is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Goedemorgen

Ik heb een tijdje geleden een complete cruisecontrol uit een 940 turbo getrokken om in mijn 1991 740 in te bouwen.

Kabelboompje gekocht bij Elbert Bos en alles is compleet en lijkt te kunnen werken.

Ik zit echter met een probleem en denk de bron al opgespoord te hebben, echter heb ik hier jullie expertise voor nodig om dit te verifiëren.

De cc schakelt niet in, maar geeft ook geen storingen op het uitleeskastje onder de motorkap!

Ik heb daarna alle componenten getest volgens de component test procedure via het uitleeskastje.

Alles werkt, echter gaf het knopje op de kop van de richting aanwijzer geen gehoor tijdens de test.

Het schuifje (van resume) en het rempedaal werken en worden gezien door het uitleeskastje.

Ik heb het dekseltje eraf gewipt en daar eens in gekeken. Ik denk dat ik daar een onderdeeltje mis en dat het knopje simpelweg niet kan inschakelen. I

k heb foto's gemaakt en ik zou graag willen weten of jullie daar iets missen?

Dit zijn de onderdelen die ik heb. Ik denk dat ik nog een onderdeeltje mis voor onder het dekseltje.

Moet ik hier samen met het veertje een additioneel onderdeel plaatsen?

Dank voor het meedenken! Gr. Lucas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 11:59 #1453352 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Eerlijk gezegd heb ik dat
Eerlijk gezegd heb ik dat handel nooit van binnen gezien, maar ik heb in Woerden eventueel wel een tweede exemplaar om even te testen of het inderdaad in de handel zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 15:40 #1453360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in Alkmaar ook een 2de
Ik heb ook nog een handle liggen in Alkmaar..

Afhankelijk van waar je woont dus al 2 mogelijkheden..

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 15:48 #1453362 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Kabeltje breuk
Bekijk de kabeltjes maar eens bij het scharnierpunt. Vaak is er daar eentje doorgesleten. Aan de buitenzijde zie nog niets maar een lichte trek aan het kabeltje verraadt de breuk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 18:51 #1453366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Willem
Hallo Willem

Misschien kun je bij de jouwe eens het dekseltje eraf wippen en kijken wat je daar binnenin aantreft. Wellicht kom je iets tegen wat je niet op de foto's hier ziet?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2019 08:11 #1453374 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Liever niet, want ze maken
Liever niet, want ze maken wel deel uit van een werkende set. Als het een reserve was lag dat anders, maar die heb ik niet van het 940-type.

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-03-2019 15:07 #1453380 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Hoe wip je het dekseltje?
Ik heb wel interesse het dekseltje te wippen, want die van mij blijft steeds vaker hangen.

Ik zie een lipje dat je in moet drukken aan de achterkant?

Groet reinier

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2019 10:02 #1453388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat lipje inderdaad, steekt
Dat lipje inderdaad, steekt naar binnen in de unit en zit vast aan het 'set speed' knopje. Daar moet wat mee heb ik het idee. Dat trekt of duwt iets weg denk ik?

Hoeveel onderdeeltjes tref je aan wanneer je het dekseltje eraf haalt?

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2019 16:40 #1453395 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Het zal het weliswaar niet zijn, maar....
Maar toch. Ik ben dit euvel (nou ja, euvel) al vaker tegengekomen bij maatjes waar de cruisecontrol van het gebakje ineens niet meer werkte dan wel af en toe werkte. En die er zelfs zoektochten aan waagden .

Je kunt een ingestelde snelheid uitschakelen door het schuifje naar rechts te verplaatsen. Helaas is dit ook het schuifje waar mee je naar helemaal rechts de cruisecontrol volledig uitschakelt wanneer je doordrukt. En eenmaal doorgedrukt werkt het geval dus nooit meer. Tot je weer een keer schuift.

In alle gevallen van de 'onfortuinlijken' was het een kwestie van schuifje weer naar links (Resume) drukken en los laten...

Omdat de bediening van de cruisecontrol in sommige, bij de nieuwe wagen meegeleverde instructieboekjes, niet wordt beschreven (waaarom is mij een raadsel) tasten er kennelijk enkele mensen in het duister...

Erger was dat bij bevraagde Volvo dealers in bovenstaande gevallen ook in het duister werd getast, misschien doen ze wel vooropgezet het licht uit voor dergelijke gevallen...

Moderators: Jerry Stam