Startmotor draait heel sloom rond-opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2019 12:36 #1108682
door V700 register
Startmotor draait heel sloom rond-opgelost! is gemaakt door V700 register
Geachte Volvisti,
Al enige tijd heb ik een issue met starten. (940 1996 b230fk Aut. G3) Het starten verloopt heel sloom. In het begin is het iedere keer net op het randje van dat de startmotor de boel nog rondkrijgt of niet. Zoiezo moet ik altijd lang doorstarten i.v.m. lekkende gasinjectoren, maar dat is prima. Maar dit is nu een beetje te irritant aan het worden. Ik heb inmiddels een gloednieuwe accu , en deze ook al een keer extra door laten meten omdat ik dacht dat ie dus niet goed was, en een andere dynamo met goede sleepringen en een nieuwe spanningsregelaar. Maar dit maakt nog geen verschil, zou het kunnen dat de startmotor toch een keer af is na 666000 km? Of kan het uberhaupt ook iets met de bobine te maken hebben? Wat wel zo is is dat hij naarmate ik doorstart wel steeds sneller gaat draaien. En uiteindelijk start ie ook steeds, maar niet van harte. Ideeen?
Al enige tijd heb ik een issue met starten. (940 1996 b230fk Aut. G3) Het starten verloopt heel sloom. In het begin is het iedere keer net op het randje van dat de startmotor de boel nog rondkrijgt of niet. Zoiezo moet ik altijd lang doorstarten i.v.m. lekkende gasinjectoren, maar dat is prima. Maar dit is nu een beetje te irritant aan het worden. Ik heb inmiddels een gloednieuwe accu , en deze ook al een keer extra door laten meten omdat ik dacht dat ie dus niet goed was, en een andere dynamo met goede sleepringen en een nieuwe spanningsregelaar. Maar dit maakt nog geen verschil, zou het kunnen dat de startmotor toch een keer af is na 666000 km? Of kan het uberhaupt ook iets met de bobine te maken hebben? Wat wel zo is is dat hij naarmate ik doorstart wel steeds sneller gaat draaien. En uiteindelijk start ie ook steeds, maar niet van harte. Ideeen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2019 13:10 #1453207
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Luie startmotor
Klinkt als een luie startmotor. Mastermilo heeft hier een keertje een informatief filmpje filmpje van gemaakt.
Je kan dat nog een keertje proberen (schoonmaken) of er een nieuwe in hangen.
Je kan dat nog een keertje proberen (schoonmaken) of er een nieuwe in hangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2019 13:30 #1453212
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of goed aansluitingen
Of goed aansluitingen controleren (Massa) kan eventueel effe startkabel of dik stroom draad tegen motorblok of startmotor aanhouden en de min van de accu dan starten kijk of dit verbetert zo ja heb je een massa probleem.
Kan ook alle bij controlen door ook de plus er rechtstreeks op te zetten kijk dan wel uit dat je geen sluiting maakt en maak dan voor de zekerheid effe contact van bobine los.
Maar gezien de km stand zal de startmotor ook wel eens moe kunnen zijn succes
Kan ook alle bij controlen door ook de plus er rechtstreeks op te zetten kijk dan wel uit dat je geen sluiting maakt en maak dan voor de zekerheid effe contact van bobine los.
Maar gezien de km stand zal de startmotor ook wel eens moe kunnen zijn succes
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2019 14:13 #1453262
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Gewoon een andere
Niet naar de nekzwets van mastermind Mastermilo luisteren, aan zijn dynamische omgeving lees je de professionaliteit af. En een weinig gebruikte heftruck is geen veelgebruikte Volvo. Luie startmotoren.....
Na 660.000 km mag een startmotor best aan zijn eind zijn en een startrelais zal dan ook zijn beste tijd wel hebben gehad. Een ruilstartmotor monteren of een nieuwe. Gehannes kost geld en vooral tijd.
Dan kun je ook alle contacten schoonmaken. Met een andere startmotor kun je dan weer zo'n 666.000 km of meer of minder vooruit.
Op zich een klusje van niks, tenminste wanneer je de goede gereedschappen hebt en bovendien liefs de beschikking over een brug. Echt iets voor een sleuteldag.
Verder zijn lekkende gasinjectoren -niet- oké. APK afkeur. Of de keurmeester loopt zelf het risico van een APK afkeur.
Na 660.000 km mag een startmotor best aan zijn eind zijn en een startrelais zal dan ook zijn beste tijd wel hebben gehad. Een ruilstartmotor monteren of een nieuwe. Gehannes kost geld en vooral tijd.
Dan kun je ook alle contacten schoonmaken. Met een andere startmotor kun je dan weer zo'n 666.000 km of meer of minder vooruit.
Op zich een klusje van niks, tenminste wanneer je de goede gereedschappen hebt en bovendien liefs de beschikking over een brug. Echt iets voor een sleuteldag.
Verder zijn lekkende gasinjectoren -niet- oké. APK afkeur. Of de keurmeester loopt zelf het risico van een APK afkeur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2019 10:18 #1453378
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Dank voor de reacties;
@ 1up: Leuk filmpje man, lekker bezig
@taxi feiken: Goeie tip, ga ik zeker proberen
@Jur: Het zijn geen lekkende gasinjectoren alsin dat er veel gas ontsnapt, ze druppelen gas na in de inlaat; is bekende vialle kwaal, maar geen ramp hoor.
Denk dat die startmotor wel zn beste tijd gehad heeft.
@ 1up: Leuk filmpje man, lekker bezig
@taxi feiken: Goeie tip, ga ik zeker proberen
@Jur: Het zijn geen lekkende gasinjectoren alsin dat er veel gas ontsnapt, ze druppelen gas na in de inlaat; is bekende vialle kwaal, maar geen ramp hoor.
Denk dat die startmotor wel zn beste tijd gehad heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2019 18:36 #1454409
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost!
Andere redelijk verse (265000 km) originele Bosch startmotor gemonteerd, en het hele probleem is nu verdwenen. Hij draait heerlijk snel rond. Kan mij niet herinneren dat ie ooit zo heeft gedraaid, maar dat kan wel kloppen, want toen ik mijn 940 kocht 15 jaar geleden had die al meer gelopen. En nu dus na 670000 de tweede startmotor gemonteerd.
Moderators: Jerry Stam