Afdichting verdeler

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2019 22:12 #1108660 door V700 register
Afdichting verdeler is gemaakt door V700 register
Beste slimmerikken,

Kan iemand mij uitleggen wat het idee is achter het afdichten van de verdeleras van een b230 motor? Daar zitten twee o-ringen in. Vervangen leidt vaak tot einde lekkage. De functie van de grote o-ring snap ik. De functie van de kleine nog niet echt? Die schuift in de nokkenas? Het lijkt me dat de ie die rondspettert onder het kleppendeksel, aan het einde van de nokkenas ook de verdeleras natspettert? Dan lijkt me de kleine o-ring niet veel te doen? Wat houdt die tegen dan? Ik denk dat het fijn zou zijn als er bij het lager van de verdeleras een keerring oid zou zitten? Maar dat krijg je niet open. Ik niet in ieder geval. Nu heb ik na het vervangen van de o-ringen geen lekkage meer op die plek. Dus dat is fijn. Maar snappen doe ik het nog niet. Misschien kan iemand t me uitleggen? Of misschien ontdek ik meer als ik het kleppendeksel er weer eens af haal...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2019 00:14 #1453063 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Loop
je tekst nog even goed na bij "rondspettert" . Dan is beter te begrijpen wat je nu precies bedoelt.

Alhoewel het mij lijkt dat als dat keer-ringetje er niet zit er toch olie langs op kan komen. Het zal er niet voor niets zitten. De ene as die in een andere schuift, daar zal wat ruimte tussen zitten waar olie doorheen kan. Oplossing afdichten met een O-ring.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2019 13:03 #1453069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanmorgen nog even gekeken,
Vanmorgen nog even gekeken, nu bij mij de kop er af ligt kan ik het effe goed bekijken maar mijn inziens heeft het kleine ringetje geen functie om af te dichten tenzij er geen olie in de holle ruimte van de nokkenas mag komen, ik denk dat dit rubbertje er voor is om de as van de ontsteking te centreren, er zit immers een klein beetje speling op het asje van het ontsteking huis dit rubbertje heft de speling op

• Derk Wiegman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2019 17:50 #1453071 door Derk Wiegman

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2019 13:34 #1453171 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah,
Het kan dus wel. Harder meppen waarschijnlijk. Fijn te weten dat daar ook een echte keerring zit.

Ik bedoelde “olie” in plaats van “ie”.

Bedankt voor het meedenken.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2019 11:08 #1453183 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Buitenzijde of binnenzijde?
De o-ringen op de buitenzijde van de verdeleras is meestal weinig mee mis. Als je olielekkage hebt bij de verdeler dan is het meestal de interne keerring die lek is. (Zie de howto in 1 van de voorgaande posts).

Ik heb zelf nu ook weer een lekke verdeler liggen met prima o-ringen op de buitenzijde, dat was 4 jaar en 150k kilometer geleden een gereviseerde lekvrije "nieuwe" van Spectra USA. Ik heb daar nu een revisiesetje voor gekocht en binnenkort volgt er een ontledingssessie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2019 23:22 #1453189 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als de keering van de
Als de keering van de verdeler lekt dan zit er olie in je verdelerkap, lekt er olie aan de achterkant van de kop dan is het de afdichtingring aan de buitenzijde, deze kunnen hard worden en dichte niet meer af, beste zijn dan nog altijd de originele groene te gebruiken die gaan het langst mee

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2019 13:10 #1453208 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fijn
Dan snap ik het. Het lijkt er op dat de keerring nog redelijk is. Keerringen hebben het meeste verholpen.
Die pen er uit slaan is dus kwestie van harder slaan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2019 13:15 #1453210 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik geloof dat Timen ze
Ik geloof dat Timen ze gereviseerd kant en klaar heeft liggen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2019 14:03 #1453215 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok
Dank voor de tip.

Moderators: Jerry Stam