Windgeruis
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2019 09:01 #1108619
door V700 register
Windgeruis is gemaakt door V700 register
Goedemorgen,
Bij een van onze 940's (de andere heeft het niet) treedt er rond de 90 km/uur windgeruis op in de vorm van een fluittoon.
Door het afplakken van diverse naden en kieren heb ik getracht de oorzaak te vinden. Tot op heden zonder resultaat.
Het geluid lijkt bij de linkse A-stijl te ontstaan maar zeker weet ik het niet.
De volgende oorzaken heb ik (min of meer) uit kunnen sluiten:
- omlijsting van de voorruit;
- het raam in de linker achterdeur;
- de regengoot langs de linker A-stijl;
- de naad tussen de motorkap en het spatbord.
Zijn er nog andere voor de hand liggende verdachten?
Is het aannemelijk dat het geluid rondom de paravan veroorzaakt wordt? Bij hoge snelheid en harde wind begint er achter het dashboard of in de regenbak onder de paravan ook iets te klapperen. mogelijk houdt dit verband met elkaar.
Omdat maandag de voorruit vervangen wordt demonteer ik zondag de paravan alvast en zal dan eens kijken.
Groet,
Martijn
Bij een van onze 940's (de andere heeft het niet) treedt er rond de 90 km/uur windgeruis op in de vorm van een fluittoon.
Door het afplakken van diverse naden en kieren heb ik getracht de oorzaak te vinden. Tot op heden zonder resultaat.
Het geluid lijkt bij de linkse A-stijl te ontstaan maar zeker weet ik het niet.
De volgende oorzaken heb ik (min of meer) uit kunnen sluiten:
- omlijsting van de voorruit;
- het raam in de linker achterdeur;
- de regengoot langs de linker A-stijl;
- de naad tussen de motorkap en het spatbord.
Zijn er nog andere voor de hand liggende verdachten?
Is het aannemelijk dat het geluid rondom de paravan veroorzaakt wordt? Bij hoge snelheid en harde wind begint er achter het dashboard of in de regenbak onder de paravan ook iets te klapperen. mogelijk houdt dit verband met elkaar.
Omdat maandag de voorruit vervangen wordt demonteer ik zondag de paravan alvast en zal dan eens kijken.
Groet,
Martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-02-2019 09:18 #1452699
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Dat klapperen heb ik ook eens
Dat klapperen heb ik ook eens gehad.
Bleek dat 1 van de rubber afsluit/afdek-mofjes van de ruitenwisser de boosdoener was.
Dit is het rubber waarmee de ruitenwisser aansluit op het plaatwerk.
Er kwam wind onder, waardoor deze herrie ging maken.
Bij mij was het een kwestie van even aandrukken, beetje draaien, en nooit meer last van gehad.
Bleek dat 1 van de rubber afsluit/afdek-mofjes van de ruitenwisser de boosdoener was.
Dit is het rubber waarmee de ruitenwisser aansluit op het plaatwerk.
Er kwam wind onder, waardoor deze herrie ging maken.
Bij mij was het een kwestie van even aandrukken, beetje draaien, en nooit meer last van gehad.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2019 09:44 #1452701
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bak......
Rechtsvoor onder de paravan zit een zwarte kunstof bak. Deze kan los zitten.
Bij mij heb ik hem met kit vast gezet.
Windgeruis linksvoor bij de A stijl kan veroorzaakt worden bij de spiegel.
Ik heb bij mij meer isolatie achter het driehoekig afdekkapje gedaan waarna het minder/weg was.
Bij mij heb ik hem met kit vast gezet.
Windgeruis linksvoor bij de A stijl kan veroorzaakt worden bij de spiegel.
Ik heb bij mij meer isolatie achter het driehoekig afdekkapje gedaan waarna het minder/weg was.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2019 10:18 #1452702
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Check of er lekkage van de
Check of er lekkage van de ruit is. Zeepsop op de ruit aan de buitenzijde. Van binnenuit lucht blazen (compressor of stofzuiger).
Slecht gemonteerde ruiten gaan wel eens lekken.
Slecht gemonteerde ruiten gaan wel eens lekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2019 13:27 #1452706
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zijn een aantal nuttige
Dat zijn een aantal nuttige tips, waarvoor dank. Daar kan ik weer mee aan de slag.
De ruit wordt sowieso vervangen maandag dus als daar een probleem mee is zou dat vanzelf opgelost moeten worden.
De ruit wordt sowieso vervangen maandag dus als daar een probleem mee is zou dat vanzelf opgelost moeten worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2019 21:48 #1452819
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit weekend heb ik als
Dit weekend heb ik als voorbereiding op het vervangen van de voorruit de paravan alvast gedemonteerd op zoek naar de oorzaak van het geklapper en mogelijk ook het gefluit.
De beschermkap over het ruitenwisser mechanisme bleek deels los te hangen. Deze lijkt gefixeerd te worden door wat schuim tussen de kap en het schutbord.
Op de plek waar dit schuim niet (meer) aanwezig was heb ik wat schuim toegevoegd waardoor de kap weer vast zit.
ik ga er vanuit dat het klapperen hiermee tot het verleden behoort.
Vandaag is de voorruit vervangen en ook het fluiten lijkt niet meer op te treden.
Geen idee waardoor het fluiten veroorzaakt werd, als het weg blijft vind ik het wel best.
De beschermkap over het ruitenwisser mechanisme bleek deels los te hangen. Deze lijkt gefixeerd te worden door wat schuim tussen de kap en het schutbord.
Op de plek waar dit schuim niet (meer) aanwezig was heb ik wat schuim toegevoegd waardoor de kap weer vast zit.
ik ga er vanuit dat het klapperen hiermee tot het verleden behoort.
Vandaag is de voorruit vervangen en ook het fluiten lijkt niet meer op te treden.
Geen idee waardoor het fluiten veroorzaakt werd, als het weg blijft vind ik het wel best.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2019 23:59 #1452820
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Top
Vraag niet hoe het kan...
Profiteer ervan inderdaad.
Hoe heb je schuim toegevoegd trouwens ?
Profiteer ervan inderdaad.
Hoe heb je schuim toegevoegd trouwens ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2019 22:48 #1452865
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar ik werk wordt met
Waar ik werk wordt met verschillende soorten en hardheden schuim gewerkt. Af en toe rats ik een plaatje mee uit de afvalbak die ik thuis dan kan gebruiken. Bijvoorbeeld om een kap rammelvrij te fixeren.
Ook heb ik een plaatje hard schuim onder de achterzijde van de zitting van mijn voorstoelen gelegd ter ondersteuning van de aanwezige veren. Voorkomt doorzakken/doorzitten van de zitting.
Ook heb ik een plaatje hard schuim onder de achterzijde van de zitting van mijn voorstoelen gelegd ter ondersteuning van de aanwezige veren. Voorkomt doorzakken/doorzitten van de zitting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2019 11:24 #1452922
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Windgeruis
Aan de rechterzijde was al heel lang geruis te horen. Niet hard maar wel irritant. Waar het precies vandaan kwam kon ik niet goed vaststellen. Afplakken van alle naden aan die kant gaf geen verbetering. Na wat zoeken op internet kwam ik tegen dat het mogelijk aan de aansluiting van de spiegel aan de chromen sierstrip kan liggen (mijn auto heeft sierstrippen rondom alle ruiten) . Het gaat dan om een naadje van <1mm dat tussen het rubber en de chromen strip zit. Dit kan al veel herrie kan geven ondanks isolatieschuim achter het driehoekige afdekplaatje aan de binnenkant. Aan de spiegel had ik nog niet gedacht. Ik heb de spiegel er af gehaald en de naad verkleind door de 3 schroefgaten in de deur, d.m.v. vijlen, ca 1mm naar boven te verplaatsen. Het resultaat is dat er geen windgeruis meer te horen is.
Moderators: Jerry Stam