Kit en tips voor achter raam 760 sedan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 19:30 #1108266
door V700 register
Kit en tips voor achter raam 760 sedan is gemaakt door V700 register
Het achter raam van de 760 sedan zit los. Dat willen we weer netjes vast maken. Ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad dus heel graag handige tips ! Ik wil het graag in 1 keer afronden. Dus wat moet ik dan so wie so vooraf aanschaffen zodat het klaar ligt. Welke kit kan je het best gebruiken? Hoe haal je de sierlijksten er heel af? Is het verstandig om vast wat klemmetjes voor de sierlijksten op voorraad te hebben? Ik hoor het graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 20:18 #1449204
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Lijkt me iets voor een
Lijkt me iets voor een sleuteldag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 21:17 #1449210
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Astax dat is een goeie tip
Astax dat is een goeie tip maar de klus moet volgend weekend geklaard worden.... Dus graag iets over de aanpak zelf.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2018 01:50 #1449215
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou alle voorbewerking
Ik zou alle voorbewerking zelf doen, en het inkitten van de ruit zelf juist aan de vakman overlaten. Maar goed: ik heb makkelijk praten: op korte afstand van mijn sleutelloods zit een zichzelf respecterende professional die het op die manier graag voor kleine bedragen even doet. Daar hebben we al vaker een auto zonder ruit maar geheel voorbewerkt aangeleverd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2018 19:29 #1449230
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afblijven
We hebben het oude raam er zelf uitgehaald en een ander raam er opnieuw in laten zetten voor 110,-- euro Het oude raam had veel banen van de achterruitverwarming die kapot waren.En hebben toe een raam opgezocht met een goede verwarming. De oude kit was zo erg slecht geworden in de jaren dat het raam er bijna uitviel
Wij hebben alles "schoon"opgeleverd maar daar was Meneer De Vriend in Zwolle niet blij mee.Waarom? zo kon hij niet meer zien hoeveel mm "kit" hij moet opzetten zodat de ruit mooi tegen de lijst aan sloot.En er geen overtollige kit aan de binnenkant uitpuilt.En nog meer technische dingen .Geloof me maar de beste man weet precies hoe die stierlijsten vast zitten en weer vast moeten komen .Gewoon een duidelijke afspraak maken,koffie gaan drinken, en klaar terwijl je wacht .Carglass en Autotaalglas Zwolle "durven/doen/deden het niet i.v.m garantie en nog een paar juridische vage dingen .Klemmetjes in voorraad is handig bij de vakman kost dat al gauw 2 euro per klemmetje en ik denk dat je dan voor de sierlijst nog een keer moet terugkomen .Suc( v ) 6 met de beslissing.
Hoe oud is de 760 GLE ?
Wij hebben alles "schoon"opgeleverd maar daar was Meneer De Vriend in Zwolle niet blij mee.Waarom? zo kon hij niet meer zien hoeveel mm "kit" hij moet opzetten zodat de ruit mooi tegen de lijst aan sloot.En er geen overtollige kit aan de binnenkant uitpuilt.En nog meer technische dingen .Geloof me maar de beste man weet precies hoe die stierlijsten vast zitten en weer vast moeten komen .Gewoon een duidelijke afspraak maken,koffie gaan drinken, en klaar terwijl je wacht .Carglass en Autotaalglas Zwolle "durven/doen/deden het niet i.v.m garantie en nog een paar juridische vage dingen .Klemmetjes in voorraad is handig bij de vakman kost dat al gauw 2 euro per klemmetje en ik denk dat je dan voor de sierlijst nog een keer moet terugkomen .Suc( v ) 6 met de beslissing.
Hoe oud is de 760 GLE ?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2018 22:04 #1449235
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Als
Als het een 760 is van de eerste generatie dan gaat het wrsl om 12 klemmetjes. Ik heb zelf een de sierlijsten van de 740 vd achterruit verwijderd door de eerst de sierlijst los te klikken bij de voorste klem (of achterste, ligt eraan hoe je het bekijkt) voorzichting dmv een oude OV- of creditkaart of zoiets. Daarna kun je sierlijsten schuiven over de resterende klemmen (met een doek er onder en met beleid) zonder deze klemmen te beschadigen.
Daarna kun je de eventuele troep onder de lijsten verwijderen en eventuele roestplekjes behandelen voordat je hem wegbrengt om de nieuwe ruit erin te laten zetten.
Daarna kun je de eventuele troep onder de lijsten verwijderen en eventuele roestplekjes behandelen voordat je hem wegbrengt om de nieuwe ruit erin te laten zetten.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2018 17:57 #1449249
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic In de gevallen die wij hebben
In de gevallen die wij hebben aangeleverd is er telkens ook eerst gelast aan de sponning, om oude roestschade te herstellen. Hoe wil je dat doen zonder de kit te verwijderen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2018 00:15 #1449257
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de tips tot dusver.
Dank voor de tips tot dusver. Is er ook iemand die de ruit zelf weer heeft aangebracht en zo ja met welke kit. Er zijn kitten die uitharden polymeer/polyurethaan kitten, met deze kitten komt de ruit muurvast te zitten (en zijn dus moeilijker los te krijgen). Dit soort kitten schijnen nodig te zijn als de ruit ook constructieve sterkte moet geven. Er zijn ook kitten die zacht blijven vlgs mij de butyleen kitten. Die zijn ook op rol verkrijgbaar heb ik in een draadje op dit forum gelezen.
Met welke kit kan (of behoort) de ruit het best worden gekit ?
En Dalhuisen, de auto is dacht ik van v1983
Met welke kit kan (of behoort) de ruit het best worden gekit ?
En Dalhuisen, de auto is dacht ik van v1983
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2018 18:38 #1449266
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht ik al .
Die van mij 1982 en die van mijn zoon 1983 hadden het alle 2 ook de slopers die zo af en toe langs kwamen hadden het 1985 en 1986.
Ik zou het laten doen.Zeker voor 100 tot 150 euro
Maar ik kan niet in de beurs kijken.Enne, roestschade is mij daar totaal onbekend.Alle 4 de auto,s niet .
Ik zou het laten doen.Zeker voor 100 tot 150 euro
Maar ik kan niet in de beurs kijken.Enne, roestschade is mij daar totaal onbekend.Alle 4 de auto,s niet .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2018 20:59 #1449348
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klus is geklaard ! Voor het
Klus is geklaard ! Voor het verwijderen van de ruit hebben we een speciale tool gebruikt. Op diverse you-tube filmpjes kan je zien wat voor gereedschap dat is. Een klein mesje dat je in positie houdt met een handvat en met een touw langs het raam trekt. Volgens mij heb je die ook echt nodig als je de ruit er heel uit wil halen. Dan eerst de dikte van de oude kitlaag opmeten; deze was 5 tot 6 mm. Vervolgens de oude kit netjes verwijderen. Wij hebben dat met houtbeitels gedaan. Dat is echt wel ff een klus. Je wilt Immers geen lak schade hebben met op termijn roest tot gevolg. Er mag best een dun laagje oude kit achter blijven, dat beperkt dan ook weer de kans op beschadiging.
Voor het vastplakken van de ruit hebben we womi ruitenkit gebruikt met voorafgaand een hechtprimer. Andere kitten zullen qua hechting ook wel geschikt zijn maar ruitenkit heeft een speciale tuit waarmee je een nette driehoek van kit kan aanbrengen. De womi kit hard redelijk snel uit, volgens de beschrijving kan je er na 1 uur al weer meer rijden. De professional klapt zo’n ruit in zijn eentje op de kit. Wij hebben met zijn drieën eerst uitgebreid vooroverleg gehad en de ruit er vervolgens voorzichtig op gelegd en aangedrukt tot 5/6 mm afstand sponning.
Sierlijsten weer monteren en klaar. Al met al een flinke klus. Zit wat ons betreft niet in de categorie “uurtje werk”.
Voor het vastplakken van de ruit hebben we womi ruitenkit gebruikt met voorafgaand een hechtprimer. Andere kitten zullen qua hechting ook wel geschikt zijn maar ruitenkit heeft een speciale tuit waarmee je een nette driehoek van kit kan aanbrengen. De womi kit hard redelijk snel uit, volgens de beschrijving kan je er na 1 uur al weer meer rijden. De professional klapt zo’n ruit in zijn eentje op de kit. Wij hebben met zijn drieën eerst uitgebreid vooroverleg gehad en de ruit er vervolgens voorzichtig op gelegd en aangedrukt tot 5/6 mm afstand sponning.
Sierlijsten weer monteren en klaar. Al met al een flinke klus. Zit wat ons betreft niet in de categorie “uurtje werk”.
Moderators: Jerry Stam