remschijven 740 260mm V.S 760 287mm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 19:41 #1108028
door V700 register
remschijven 740 260mm V.S 760 287mm is gemaakt door V700 register
Hallo
Hier zijn we weer ( ik geef nog niet op ! )
Ik heb 2 veerpoten van een 88er 740 gekocht met 260 mm geventileerde remschijven er op .
De remklauwen zijn van het type Bendix net als de remklauwen van Slurpje Ook de remzadels zijn hetzelfde.
Nu kun je de remschijven van de 740 er afhalen en blijft het wiellager zitten.Ook heb ik bij Slurpje ooit zo,n systeem (conversionkit) er op gezet zodat ik bij slijtage alleen de schijven hoef te wisselen .
Slurpje heeft een "stellager"dus in de as zitten gaten voor de splitpen.De 740 heeft een grote moer (dop 36 ) om het lager vast te zetten .
Kan ik nu de 280mm schijven monteren die op Slurpje zitten i.p.v de 260mm schijven die nu nog op de veerpoten van de 740 zitten .
Wie heeft dit ooit eens gedaan.?
Leuk detail : de stofkap ven de 740 is helemaal vergaan ,die van de 760 is nog als nieuw
Morgen draai ik weer de boel uit elkaar en hoop dat het veerpootlager past op Slurpje .
V6 Groeten van een doorzetter (t,is wel even moeilijk al dat gepuzzel)
Henk Dalhuisen
Hier zijn we weer ( ik geef nog niet op ! )
Ik heb 2 veerpoten van een 88er 740 gekocht met 260 mm geventileerde remschijven er op .
De remklauwen zijn van het type Bendix net als de remklauwen van Slurpje Ook de remzadels zijn hetzelfde.
Nu kun je de remschijven van de 740 er afhalen en blijft het wiellager zitten.Ook heb ik bij Slurpje ooit zo,n systeem (conversionkit) er op gezet zodat ik bij slijtage alleen de schijven hoef te wisselen .
Slurpje heeft een "stellager"dus in de as zitten gaten voor de splitpen.De 740 heeft een grote moer (dop 36 ) om het lager vast te zetten .
Kan ik nu de 280mm schijven monteren die op Slurpje zitten i.p.v de 260mm schijven die nu nog op de veerpoten van de 740 zitten .
Wie heeft dit ooit eens gedaan.?
Leuk detail : de stofkap ven de 740 is helemaal vergaan ,die van de 760 is nog als nieuw
Morgen draai ik weer de boel uit elkaar en hoop dat het veerpootlager past op Slurpje .
V6 Groeten van een doorzetter (t,is wel even moeilijk al dat gepuzzel)
Henk Dalhuisen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2018 14:43 #1447300
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Op Slurpje horen sowieso 287
Op Slurpje horen sowieso 287 remschijven, ook met de oudste poten. 260 is nooit geleverd op de 760, alleen op de langzame 740's. 280 is de maat van de ABS schijven: ik neem aan dat je Slurpje niet naar ABS hebt omgebouwd?
Voor ombouw van 260 naar 287 heb je de remzadels van de 287 versie nodig: de klauwen zijn gelijk en kan je dus overzetten. Wat je schrijft dat de zadels ook gelijk zijn kan dus niet kloppen...
Volgens mij maakt de conversieset niet uit: daarmee kan je vooral de nieuwe schijven monteren op een poot waar de naaf in de schijf hoort te zitten. Als de 740 poten dat ook hebben, moet je de kit overzetten, en anders kan je de hele poot zo eronder schroeven en zouden de huidige schijven van Slurpje moeten passen.
Voor ombouw van 260 naar 287 heb je de remzadels van de 287 versie nodig: de klauwen zijn gelijk en kan je dus overzetten. Wat je schrijft dat de zadels ook gelijk zijn kan dus niet kloppen...
Volgens mij maakt de conversieset niet uit: daarmee kan je vooral de nieuwe schijven monteren op een poot waar de naaf in de schijf hoort te zitten. Als de 740 poten dat ook hebben, moet je de kit overzetten, en anders kan je de hele poot zo eronder schroeven en zouden de huidige schijven van Slurpje moeten passen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2018 16:08 #1447314
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 287 zal het zijn .
Ik had zo globaal met de duimstok gekeken .Niet goed dus .Die remzadels ga ik naast elkaar leggen .Wordt vervolgd..........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2018 21:41 #1447319
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Past!
Het hele remsysteem past op de veerpoot van de 88er 740.
Nu de volgende uitdaging :.........gaat het lager passen in de gaten van de het lager van de 82er.En het spannendste van alles.........hoe laag komt de auto te staan .......?
Nog even geduld.........
Nu de volgende uitdaging :.........gaat het lager passen in de gaten van de het lager van de 82er.En het spannendste van alles.........hoe laag komt de auto te staan .......?
Nog even geduld.........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2018 20:00 #1447372
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te laag
Het verschil tussen de poten is 6 cm. !
Moderators: Jerry Stam