plug

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2018 16:39 #1107897 door Cor Jan van Rhijn
plug is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Nog niet zo lang geleden nieuwe pluggen gekocht voor de versnellingsbak. Ik krijg het niet helemaal voor elkaar... Deze pluggen hebben voor zover ik kan zien hetzelfde onderdeelnummer...

Cor-Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2018 01:37 #1446099 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Cor-Jan

Bedoel je dat je de plug er niet goed in krijgt? Krijg je 'm niet goed vóór het gat of krijg je 'm niet goed ín het gat? Als dat laatste het geval is, draai 'm dan eerst eens tegen de richting in, tot je voelt dat ie over de schroefdraad heen schiet.

groetjes

Mathy

• noppen20
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
24-05-2018 09:04 #1446102 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Welke auto en welke
Welke auto en welke versnellingsbak?
Welke artikelnummers zouden de pluggen moeten zijn?
Afmetingen van de pluggen gecontroleerd?
Schroefdraad vergeleken?
Wat lukt er precies niet?

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2018 10:34 #1446251 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic dank
Dank allereerst voor jullie reacties. Ik ben inderdaad wat onvolledig geweest. 1. Het gaat om mijn Volvo 940 uit 1998. Het is een Limited Edition. In mijn geval betekent dat voor het blok dat het gaat om een B230FK, terwijl de versnellingsbak die erachter hangt een M90L2 moet zijn. De 2700 toeren bij 120 kM/h bevestigt mij daarin. De pluggen die erin zitten zouden dan onderdeelnummer: 986817 moeten hebben (meermalen gecontroleerd). Op basis van M90L2 en dit onderdeelnummer heb ik pluggen bestelt bij de Bangarage (official Volvo-dealer) en gekregen. Dat is de zwarte plug. De gegalvaniseerde plug komt uit de versnellingsbak en ligt er dus naast ter vergelijking. Het schroefdraad heb ik even opgemeten. Daarin was geen verschil. Maar de kern is wel duidelijk anders. De plug die er nu in zit heeft een dunnere kern, die ook een stukje uitsteekt. De nieuwe plug, die dus in principe dezelfde zou moeten zijn heeft dat stukje uitstekende dunnere kern niet. De kern is ook naar binnen toe hol als er dus op kijkt. Al met al krijg ik de nieuwe pluggen er dus niet in. Het is op zich geen groot probleem, omdat de huidige plug nog prima voldoet - en de nieuwe pluggen niet ontzettend duur waren ofzo... maar ik snap het niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat er geen M90L2 onder zou zitten, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Volgens mij werden er in 1998 geen andere handbakken meer geleverd onder de 940. Ze werden geleverd met een B230FK of B230FT en dan in het geval van een handbak met M90... toch? En dan nog - dezelfde pluggen zitten ook in de M46 en de M56... en op nog zoveel andere plekken. Met andere woorden. Ik snap het niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2018 10:55 #1446253 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het goed is heeft een M90
Als het goed is heeft een M90 de achteruit tegenover de 5 zitten. Een M47 (en M46) zou de achteruit naast / onder de 1 moeten hebben. Maar gezien het jaar zou het idd een M90 moeten zijn.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2018 21:55 #1446262 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Maar
Wat is er mis met de oude plug, je vervangt toch alleen de koperen afdichting ring. Dan kun je gewoon je oude plug gebruiken lijkt mij.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2018 18:44 #1446485 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic hopeloos
Dit draadje mag wat mij betreft dicht.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2018 18:46 #1446486 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Ik bedoel dus dat ik het niet
Ik bedoel dus dat ik het niet voor elkaar krijg, de wissel van de plug.

Moderators: Jerry Stam