Niet geslaagd: monteren glazen schuifdak in 740 sedan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2018 19:38 #1107873
door V700 register
Niet geslaagd: monteren glazen schuifdak in 740 sedan. is gemaakt door V700 register
Hallo meedenkers,
Ik ga dit weekend mijn elec. stalen schuifdak vervangen in mijn 740 sedan 1986 door een elec. glazen exemplaar uit een 940/960.
Zie foto.
Nu zat ik even te denken en snel te meten wat mijn hemel van de 740 betreft ( helaas in dec. afgelopen jaar nog vernieuwd).
Met het stalen dak heb ik ook een gedeelte hemelbekleding wat vast zit aan mijn schuif/kanteldak.
Bij het glazen dak zit een handmatige schuifluik met de hemelbekleding.
Snel opgemeten zal mijn 740 hemel (denk ik) bij herplaatsing en paar centimeters te breed zijn als ik het "nieuwe" schuifluik zal sluiten.
Dus een paar cm open ruimte tussen hemel en dak houden.
Denken jullie ook dat ik dit probleem ga krijgen?
Zou ik ook zonder (echt) alles uit de auto te halen zoals interieur, hemel en schuifdakframe alleen het stalen dak kunnen verwijderen en het glazen dak te plaatsen.
Zit ik nog wel steeds met het schuifluik maar dan zou het wel passend zijn met mijn hemel - maar dan geen schuifluik.......
Mits het glazen dak ook passend is in het frame van een stalen dak.
Ik hoor graag jullie mening.
Groetjes, Bart
Ik ga dit weekend mijn elec. stalen schuifdak vervangen in mijn 740 sedan 1986 door een elec. glazen exemplaar uit een 940/960.
Zie foto.
Nu zat ik even te denken en snel te meten wat mijn hemel van de 740 betreft ( helaas in dec. afgelopen jaar nog vernieuwd).
Met het stalen dak heb ik ook een gedeelte hemelbekleding wat vast zit aan mijn schuif/kanteldak.
Bij het glazen dak zit een handmatige schuifluik met de hemelbekleding.
Snel opgemeten zal mijn 740 hemel (denk ik) bij herplaatsing en paar centimeters te breed zijn als ik het "nieuwe" schuifluik zal sluiten.
Dus een paar cm open ruimte tussen hemel en dak houden.
Denken jullie ook dat ik dit probleem ga krijgen?
Zou ik ook zonder (echt) alles uit de auto te halen zoals interieur, hemel en schuifdakframe alleen het stalen dak kunnen verwijderen en het glazen dak te plaatsen.
Zit ik nog wel steeds met het schuifluik maar dan zou het wel passend zijn met mijn hemel - maar dan geen schuifluik.......
Mits het glazen dak ook passend is in het frame van een stalen dak.
Ik hoor graag jullie mening.
Groetjes, Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2018 20:40 #1445991
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruimte tussen hemel en schuifdak
Ik heb vorige week in mijn 1991 Volvo 740 estate ook het stalen dak vervangen voor een glazen dak uit een 940.
Bij mij hield ik dan inderdaad ook een paar cm ruimte over tussen hemel en dak.
Gezien ik mijn hemel nog moest vervangen heb ik dit opgelost door ook een hemel uit een 940 met schuifdak van de sloop te halen.
Of het glazen dak ook in het oude frame past weet ik niet, de geleiders etc. zijn wel anders + dat het frame uit de 940 van kunststof is waardoor je niet het dak mét geleiders over kan zetten.
Ik heb bij mij het complete frame met dak uit de 940 geplaatst, was nog wel een gepriegel met bevestigen en afstellen omdat de bevestiging anders is en ze op de sloop de bevestigingsstrippen doorgeknipt hadden.
Als het er eenmaal in zit en het dan ook nog elektrisch bediend is ziet het er wel heel gaaf uit.
Succes!
Bij mij hield ik dan inderdaad ook een paar cm ruimte over tussen hemel en dak.
Gezien ik mijn hemel nog moest vervangen heb ik dit opgelost door ook een hemel uit een 940 met schuifdak van de sloop te halen.
Of het glazen dak ook in het oude frame past weet ik niet, de geleiders etc. zijn wel anders + dat het frame uit de 940 van kunststof is waardoor je niet het dak mét geleiders over kan zetten.
Ik heb bij mij het complete frame met dak uit de 940 geplaatst, was nog wel een gepriegel met bevestigen en afstellen omdat de bevestiging anders is en ze op de sloop de bevestigingsstrippen doorgeknipt hadden.
Als het er eenmaal in zit en het dan ook nog elektrisch bediend is ziet het er wel heel gaaf uit.
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2018 17:42 #1446043
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet geslaagd en stalen dak weer terug geplaatst.
Gisteren het interieur en de hemelbekleding verwijderd.
Het stalen dak verwijderd en het glazen dak en frame geplaatst.
Het viel me wel op dat ik wat te veel aanpassingen moest doen wat montage betreft.
Ook viel me op dat deze geen gesloten bak heeft zoals de stalen versie.
Of er zijn stevigheidssteunen verwijderd aan de achterzijde.......geen idee.
Vanochtend de watertest gedaan voor het terugplaatsen van de hemel en er liep allemaal water over de achterzijde frame.
Niemand rijdt natuurlijk in harde regen met het dak open maar dit moet goed zijn.
Alle 4 afvoeren waren waren ook volledig open.
Het duurde maar een paar seconden en mijn handlanger (ega) en mijn besluit stond vast: stalen dak terug.
Auto is weer in oorspronkelijke staat en een "voldaan" gevoel.
Wel twee uitwendige deukjes rijker doordat 2 schroefjes te lang waren.
Even balen en beseffen dat ik volgende week toch naar Emmeloord ga voor de poets en uitdeukdag en de deukendokter moet ook iets hebben te doen
.....
Maar gelukkig hebben we de foto's nog mét glazen dak..........
Het stalen dak verwijderd en het glazen dak en frame geplaatst.
Het viel me wel op dat ik wat te veel aanpassingen moest doen wat montage betreft.
Ook viel me op dat deze geen gesloten bak heeft zoals de stalen versie.
Of er zijn stevigheidssteunen verwijderd aan de achterzijde.......geen idee.
Vanochtend de watertest gedaan voor het terugplaatsen van de hemel en er liep allemaal water over de achterzijde frame.
Niemand rijdt natuurlijk in harde regen met het dak open maar dit moet goed zijn.
Alle 4 afvoeren waren waren ook volledig open.
Het duurde maar een paar seconden en mijn handlanger (ega) en mijn besluit stond vast: stalen dak terug.
Auto is weer in oorspronkelijke staat en een "voldaan" gevoel.
Wel twee uitwendige deukjes rijker doordat 2 schroefjes te lang waren.
Even balen en beseffen dat ik volgende week toch naar Emmeloord ga voor de poets en uitdeukdag en de deukendokter moet ook iets hebben te doen
Maar gelukkig hebben we de foto's nog mét glazen dak..........
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2018 10:58 #1446104
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een wijs besluit. Eerlijk
Een wijs besluit. Eerlijk gezegd vind ik het glazen dak ook niet echt mooi bij de auto kleuren.
Als je een keer in de buurt van Woerden bent: ik heb een zelf verwijderd glazen schuifdak staan, dan kan je in elk geval zien of jouw exemplaar compleet was.
Als je een keer in de buurt van Woerden bent: ik heb een zelf verwijderd glazen schuifdak staan, dan kan je in elk geval zien of jouw exemplaar compleet was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2018 18:25 #1446118
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wijs besluit.....
Dat vind ik achteraf ook Willem,
Uiteindelijk mankeerde ook niets aan het stalen dak maar ik vond dit wel bijzonder.
En stond ook wel mooi maar dat blijft altijd persoonlijk hé.
Het stalen dak zit in een bak verwerkt ( foto 1 en 2 ) en die was bij de glazen uitvoering niet aanwezig ( foto 3 ).
Op foto 3 zie je onder het glazen dak het schuifluik en geen "bak" maar dat had je ook wel door natuurlijk.
Ik weet ook niet of dit er ooit op heeft gezeten.....
Ik had zondag meer vertrouwen in de gesloten bak van het stalen dak wat evt. lekkages achterin betreft.
Uiteindelijk mankeerde ook niets aan het stalen dak maar ik vond dit wel bijzonder.
En stond ook wel mooi maar dat blijft altijd persoonlijk hé.
Het stalen dak zit in een bak verwerkt ( foto 1 en 2 ) en die was bij de glazen uitvoering niet aanwezig ( foto 3 ).
Op foto 3 zie je onder het glazen dak het schuifluik en geen "bak" maar dat had je ook wel door natuurlijk.
Ik weet ook niet of dit er ooit op heeft gezeten.....
Ik had zondag meer vertrouwen in de gesloten bak van het stalen dak wat evt. lekkages achterin betreft.
Moderators: Jerry Stam