Kachel doet vreemd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2018 23:39 #1107870
door V700 register
Kachel doet vreemd is gemaakt door V700 register
Sinds een maand bezig om een 740 GL automaat uit 1990 op te knappen met behulp van een donor, slooponderdelen en nieuwe onderdelen.
Momenteel ben ik bezig het interieur over te zetten en dacht, laat ik eens kijken of de kachel wel blaast.
er zit een originele volvo airco in met draaiknop, of de airco het ook doet weet ik nog niet. toen ik hem kocht was het systeem leeg en de v-snaar van de pomp af.
Als ik nu de airco uit heb staan en aan de knop draai begint hij matig te blazen, wel begint meteen de auto stationair heel zwaar te lopen.
Vervolgens hoor ik bij de 3e stand een klep piepen en als hij hij de hoogste stand staat blaast hij wel harder maar alleen maar van voren, niet door de andere uitlaten bij de ramen etc.
Ook hoor ik een heel hard gebrom op de hoogste stand en voel ik het door mijn benen heen trillen aan de bestuurderskant.
Ik heb al veel gelezen hier op het forum maar kan nog niet echt iets soortgelijks vinden.
heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb nu toch het halve dashboard eruit liggen dus kan het dan gelijk goed aanpakken.
Momenteel ben ik bezig het interieur over te zetten en dacht, laat ik eens kijken of de kachel wel blaast.
er zit een originele volvo airco in met draaiknop, of de airco het ook doet weet ik nog niet. toen ik hem kocht was het systeem leeg en de v-snaar van de pomp af.
Als ik nu de airco uit heb staan en aan de knop draai begint hij matig te blazen, wel begint meteen de auto stationair heel zwaar te lopen.
Vervolgens hoor ik bij de 3e stand een klep piepen en als hij hij de hoogste stand staat blaast hij wel harder maar alleen maar van voren, niet door de andere uitlaten bij de ramen etc.
Ook hoor ik een heel hard gebrom op de hoogste stand en voel ik het door mijn benen heen trillen aan de bestuurderskant.
Ik heb al veel gelezen hier op het forum maar kan nog niet echt iets soortgelijks vinden.
heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb nu toch het halve dashboard eruit liggen dus kan het dan gelijk goed aanpakken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2018 06:28 #1445960
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic De fan moet aanslaan als de
De fan moet aanslaan als de aircopomp gaat draaien. Die koeling is beslist noodzakelijk. Zonder een draaiende fan loopt de motorheel zwaar. Is niet goed voor je ststeem.
blijkbaar slaat de fan niet automatisch aan. Moet je dus nog regelen. Hoort automatisch te gaan.
blijkbaar slaat de fan niet automatisch aan. Moet je dus nog regelen. Hoort automatisch te gaan.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2018 07:35 #1445964
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Volvo airco?
In een 90er heb je denk ik nog het oude dashboard.
Er zijn dacht ik al vroege modellen die al ecc hadden.
Maak een foto van de bediening. En een foto achter het dashboardkastje. Dan weten we meer. Vacuüm aansturing kleppen? Etc.
Haal meteen de blower er even uit en controleer of deze nog wel fris is.
Er zijn dacht ik al vroege modellen die al ecc hadden.
Maak een foto van de bediening. En een foto achter het dashboardkastje. Dan weten we meer. Vacuüm aansturing kleppen? Etc.
Haal meteen de blower er even uit en controleer of deze nog wel fris is.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2018 14:17 #1445977
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic ECC is vanaf modeljaar 1987
ECC is vanaf modeljaar 1987 geleverd, daarvoor was het ACC. Als ik lees 'airco met een (1?) draaiknop' dan zit er waarschijnlijk een combined-unit handmatige kachel met airco in, geen geregelde ECC. Of er is naderhand een ACC in gebouwd (met standenknop en temperatuur-regelwieltje).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2018 20:20 #1445989
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij werkt weer
Hartelijk dank voor de reacties!
Vandaag weer aan de auto gewerkt, ventilatiemotor even goed schoongemaakt en de rest waar ik bij kon ook goed doorgeblazen. De kachel uitgeprobeerd en hij deed het weer op alle standen en het gebrom en getril was weg!
Ik had vermeld dat de auto uit 1990 was maar hij is uit 1991, mijn andere 740 is uit 1990 en die heeft inderdaad nog het oude dashboard wat jammer is omdat het dashboard 1 geheel is, ik had graag het onderste gedeelte over willen zetten in de 91tiger.
Waarschijnlijk heb ik een MCC?
Mijn bedieningspaneel is gelijk aan dit plaatje wat ik van internet heb, weet alleen zo niet uit mijn hoofd of ik het sneeuwvlokje of de AC-Off knop erop heb zitten.
Vandaag weer aan de auto gewerkt, ventilatiemotor even goed schoongemaakt en de rest waar ik bij kon ook goed doorgeblazen. De kachel uitgeprobeerd en hij deed het weer op alle standen en het gebrom en getril was weg!
Ik had vermeld dat de auto uit 1990 was maar hij is uit 1991, mijn andere 740 is uit 1990 en die heeft inderdaad nog het oude dashboard wat jammer is omdat het dashboard 1 geheel is, ik had graag het onderste gedeelte over willen zetten in de 91tiger.
Waarschijnlijk heb ik een MCC?
Mijn bedieningspaneel is gelijk aan dit plaatje wat ik van internet heb, weet alleen zo niet uit mijn hoofd of ik het sneeuwvlokje of de AC-Off knop erop heb zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2018 21:07 #1446140
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee die slaat neit meteen aan
Nee die slaat neit meteen aan. De losse elektrische airco ventilator slaat aan als de koelwatertemperatuur een bepaalde temperatuur heeft bereikt. meestal is dat ding ook nog eens gaar want hij zit aan de verkeerde kant. Grille kant. Maar je motor raakt niet overhit, daarvoor is de visco. Alleen de airco werkt dan amper of minder efficient thats it.
Nieuwere type non turbo heeft nog maar 1 type fan. Zoals t ook op de 850 was
Nieuwere type non turbo heeft nog maar 1 type fan. Zoals t ook op de 850 was
Moderators: Jerry Stam