Airco 740 GLE Estate 1990
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2018 21:09 #1107749
door V700 register
Airco 740 GLE Estate 1990 is gemaakt door V700 register
Beste Mensen,
Jaren terug mij hier al ingeschreven.
Ik heb al jaren een prachtige 740 GLE Estate uit 1990.
Een jaar geleden om praktische en financiële redenen de volvo geschorst en een moderne gezinsauto gekocht.
Gelukkig heb ik de volvo gehouden want ik wil er graag de weg weer mee op, het gemak van de laadruimte maar zeker ook
het comfort van de stoelen en het prachtige model maakt dit toch echt de perfecte auto voor mij.
Deze week al de nodige roest verwijderd en behandeld, tellerunit vervangen, en wat lakwerk gedaan.
Nu wil ik ook nog heel graag een airco erin bouwen, het liefst een Deltamil gezien dit toch de minste aanpassingen vereist.
Nieuw laten inbouwen is mij echt te duur dus ben op zoek naar een goede 2e hands.
Heeft iemand hier misschien nog wat te koop of ideeën waar ik deze vandaan zou kunnen halen?
Jaren terug mij hier al ingeschreven.
Ik heb al jaren een prachtige 740 GLE Estate uit 1990.
Een jaar geleden om praktische en financiële redenen de volvo geschorst en een moderne gezinsauto gekocht.
Gelukkig heb ik de volvo gehouden want ik wil er graag de weg weer mee op, het gemak van de laadruimte maar zeker ook
het comfort van de stoelen en het prachtige model maakt dit toch echt de perfecte auto voor mij.
Deze week al de nodige roest verwijderd en behandeld, tellerunit vervangen, en wat lakwerk gedaan.
Nu wil ik ook nog heel graag een airco erin bouwen, het liefst een Deltamil gezien dit toch de minste aanpassingen vereist.
Nieuw laten inbouwen is mij echt te duur dus ben op zoek naar een goede 2e hands.
Heeft iemand hier misschien nog wat te koop of ideeën waar ik deze vandaan zou kunnen halen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2018 23:37 #1445275
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Of een Deltamill echt veel
Of een Deltamill echt veel minder werk is betwijfel ik eigenlijk. Bij een Deltamill wordt het bestaande kachelhuis doorgezaagd (waar weet ik niet precies), en daarvoor zal het er toch uit moeten. Dat betekent dashboard eruit, en dan bouw je eigenlijk net zo makkelijk een originele ECC in.
Alleen het leidingwerk is misschien iets gemakkelijker bij een deltamill, maar als je een compleet systeem uit een sloper hebt stelt ook dat vrij weinig voor. In een weekendje kan het erin zitten.
Alleen het leidingwerk is misschien iets gemakkelijker bij een deltamill, maar als je een compleet systeem uit een sloper hebt stelt ook dat vrij weinig voor. In een weekendje kan het erin zitten.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2018 08:29 #1445277
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Inbouw Deltamil
Daarvoor hoeft het hele kachelhuis er niet uit.
Alleen het gedeelte achter het dashboardkastje wordt vervangen.
De zaagsnede zit dwars voor het verdeelhuis.
Er zit er een in mijn diesel, zelf ingebouwd in 1999. Die zou er uit mogen, de auto staat echter in Frankrijk.
Houd bij inbouw wel rekening met vervanging van condensor, droger en een nieuwe vulling. Dat verhoogt nl de kosten.
Alleen het gedeelte achter het dashboardkastje wordt vervangen.
De zaagsnede zit dwars voor het verdeelhuis.
Er zit er een in mijn diesel, zelf ingebouwd in 1999. Die zou er uit mogen, de auto staat echter in Frankrijk.
Houd bij inbouw wel rekening met vervanging van condensor, droger en een nieuwe vulling. Dat verhoogt nl de kosten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2018 12:01 #1445281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga het toch met een
Ik ga het toch met een originele proberen.
Ik heb er zojuist een gekocht, zit nog wel een auto aan vast maar die haal ik er wel af
Zat gelukkig ook nog een roestvrije paravan aan en een scheurvrij dashboard.
Ben benieuwd of het gaat lukken met overzetten van de airco.
Ik heb er zojuist een gekocht, zit nog wel een auto aan vast maar die haal ik er wel af
Zat gelukkig ook nog een roestvrije paravan aan en een scheurvrij dashboard.
Ben benieuwd of het gaat lukken met overzetten van de airco.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2018 00:28 #1445289
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Deltamil
Hallo Volvisti
Jaren geleden werd hier op het forum verkondigd, dat een originele Volvo ECC meer koude lucht produceert dan een Deltamil. Daarnaast ziet het er natuurlijk chiquer uit, zo'n ECC. Je bent gelijk van de bowdenkabels af die de knoppen van de ventilatie met de kachelkraan verbindt (bij mij al jaren een bron van ergernis). En de knoppen van de Deltamil, die oorspronkelijk uit een BMW komen, heb je ook niet meer nodig. Met een beetje pech past ook de schopplaat boven de voeten van de passagier net niet, bij zo'n Deltamil.
groetjes
Mathy (die volgende week in Gemert te horen krijgt wat de ombouw van Deltamil naar ECC kost)
Jaren geleden werd hier op het forum verkondigd, dat een originele Volvo ECC meer koude lucht produceert dan een Deltamil. Daarnaast ziet het er natuurlijk chiquer uit, zo'n ECC. Je bent gelijk van de bowdenkabels af die de knoppen van de ventilatie met de kachelkraan verbindt (bij mij al jaren een bron van ergernis). En de knoppen van de Deltamil, die oorspronkelijk uit een BMW komen, heb je ook niet meer nodig. Met een beetje pech past ook de schopplaat boven de voeten van de passagier net niet, bij zo'n Deltamil.
groetjes
Mathy (die volgende week in Gemert te horen krijgt wat de ombouw van Deltamil naar ECC kost)
Moderators: Jerry Stam