Volvo 960 2.0 turbo start niet meer... Help?!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2018 08:02 #1107744
door V700 register
Volvo 960 2.0 turbo start niet meer... Help?! is gemaakt door V700 register
Heren,
Mijn Volvo 960 2.0 turbo wil niet meer starten, in het rijden van ruim 6 jaar Volvo is dit de eerste keer dat een Volvo me laat staan… Afgelopen maanden prima gereden met de auto, zonder problemen.
Startmotor draait rond maar de auto wil niet aan slaan, accu is nog prima. Heb vanochtend geen tijd gehad om er lang naar te kijken, mijn vriendin constateerde het probleem. Ik heb het nog even geprobeerd voordat ik naar het werk vertrok, maar ik kreeg hem ook niet aan de gang.
Wat me wel opviel is dat hij de laatste week wat onregelmatig stationair liep, soms liep het stationaire toerental wel op tot 1500 toeren, waarna het daarna weer zakte en zo bleef het doorgaan. Het gekke is, de ene keer liep hij dan wel weer perfect, is geen pijl op te trekken… Kwam dan ook een soort van zoemend/sissend geluid uit de motor. Helaas door drukte nog geen tijd gehad om het te checken.
Zou dit kunnen samen hangen, en waar zou ik hierbij naar moeten kijken, iemand enig idee waar ik mee moet beginnen?
Gr. Marc
Mijn Volvo 960 2.0 turbo wil niet meer starten, in het rijden van ruim 6 jaar Volvo is dit de eerste keer dat een Volvo me laat staan… Afgelopen maanden prima gereden met de auto, zonder problemen.
Startmotor draait rond maar de auto wil niet aan slaan, accu is nog prima. Heb vanochtend geen tijd gehad om er lang naar te kijken, mijn vriendin constateerde het probleem. Ik heb het nog even geprobeerd voordat ik naar het werk vertrok, maar ik kreeg hem ook niet aan de gang.
Wat me wel opviel is dat hij de laatste week wat onregelmatig stationair liep, soms liep het stationaire toerental wel op tot 1500 toeren, waarna het daarna weer zakte en zo bleef het doorgaan. Het gekke is, de ene keer liep hij dan wel weer perfect, is geen pijl op te trekken… Kwam dan ook een soort van zoemend/sissend geluid uit de motor. Helaas door drukte nog geen tijd gehad om het te checken.
Zou dit kunnen samen hangen, en waar zou ik hierbij naar moeten kijken, iemand enig idee waar ik mee moet beginnen?
Gr. Marc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2018 08:41 #1445214
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Kan natuurlijk te maken
Kan natuurlijk te maken hebben met de problemen van vorige maand.
Toen startte hij ook al slecht meen ik mij te herinneren.
Piet
Toen startte hij ook al slecht meen ik mij te herinneren.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2018 09:23 #1445219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij loopt inderdaad steenkoud
Hij loopt inderdaad steenkoud de eerste 10 seconden niet helemaal lekker, maar hij start altijd. Gekke is dat ik gisteren nog met de auto heb gereden en hij liep perfect, dus zo van de een op de andere dag helemaal niks meer doen is natuurlijk erg vreemd…
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2018 10:21 #1445223
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Kijken
A.Of je een vonk hebt.
Nee,
1 meestal BDP-Hallsensor stuk
2 vonkversterker defect
Heb je een vonk dan zit het in de brandstof
B. Brandstof
loopt de benzinepomp, heb je benzinedruk in de rail?
Nee,
1 meestal BDP-Hallsensor stuk
2 vonkversterker defect
Heb je een vonk dan zit het in de brandstof
B. Brandstof
loopt de benzinepomp, heb je benzinedruk in de rail?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2018 10:32 #1445224
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic C.
C.
loopt de startmotor sneller dan normaal? Zo ja: slecht nieuws, mogelijk een gebroken D-riem.
Verder zou ik met zo'n fluctuerend toerental even proberen wat er gebeurt met losgekoppelde luchtmassameter. Daar zal hij niet lekker mee lopen, maar misschien wel weer starten. Zo ja, dan heb je je verdachte (schoonmaken van de contacten wil iik weleens helpen).
loopt de startmotor sneller dan normaal? Zo ja: slecht nieuws, mogelijk een gebroken D-riem.
Verder zou ik met zo'n fluctuerend toerental even proberen wat er gebeurt met losgekoppelde luchtmassameter. Daar zal hij niet lekker mee lopen, maar misschien wel weer starten. Zo ja, dan heb je je verdachte (schoonmaken van de contacten wil iik weleens helpen).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2018 11:04 #1445228
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga vanavond aan de slag
Ik ga vanavond aan de slag met de antwoorden!
Als volgt checken: Vonk, brandstof, benzinepomp…
Hoe kan ik checken of hij benzine in de rail heeft?
BDP sensor stuk heb ik al vaker gehoord ja.
Startmotor draait normaal, d-riem is 2 jaar geleden vervangen, lijkt me sterk dus.
Als volgt checken: Vonk, brandstof, benzinepomp…
Hoe kan ik checken of hij benzine in de rail heeft?
BDP sensor stuk heb ik al vaker gehoord ja.
Startmotor draait normaal, d-riem is 2 jaar geleden vervangen, lijkt me sterk dus.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2018 13:19 #1445234
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Op de injectierail zit een
Op de injectierail zit een stopje dat eruit kan en waarop een brandstofdrukmeter kan worden aangesloten.
Wat je ook kunt doen is even de aanvoerleiding iets losdraaien en constateren of daar de brandstof uit spuit (contact uit natuurlijk). Dan weet je of er aanvoer is. Controleren of je teveel druk hebt kan ook door te kijken of je bougies nat zijn: dan verzuipt de boel. Maar echt meten is natuurlijk beter.
Wat je ook kunt doen is even de aanvoerleiding iets losdraaien en constateren of daar de brandstof uit spuit (contact uit natuurlijk). Dan weet je of er aanvoer is. Controleren of je teveel druk hebt kan ook door te kijken of je bougies nat zijn: dan verzuipt de boel. Maar echt meten is natuurlijk beter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2018 18:36 #1445241
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtmassameter is het
Luchtmassameter is het volgens mij niet, bij het starten zelf wordt denk ik geen rekening gehouden met de LMM, pas wanneer die loopt wordt daarnaar gekeken (toen ik de stationair regelaar van de mijne gereinigd had, was ik een slang vergeten aansluiten waardoor de motor gigantisch valse lucht trok. Motor startte, maar viel na 2 seconden uit)
Bedien je het gaspedaal om te starten? Indien nee, probeer eens met het gaspedaal ingedrukt, normaal krijgt de motor via de stationair regelaar genoeg lucht om te starten, maar als die niet genoeg doorlaat loopt de motor natuurlijk niet. Zou ook het onregelmatig lopen kunnen verklaren, hoewel versnellen eerder wijst op teveel lucht dan te weinig.
Hoor je wel af en toe een plofje uit de motor alsof die wel probeert om te lopen of is het echt helemaal niks? Als het echt niks is moet je eerst even zien zien of je wel benzine en vonk hebt. Zelfs met te weinig lucht verwacht ik wel af en toe een plofje.
Bedien je het gaspedaal om te starten? Indien nee, probeer eens met het gaspedaal ingedrukt, normaal krijgt de motor via de stationair regelaar genoeg lucht om te starten, maar als die niet genoeg doorlaat loopt de motor natuurlijk niet. Zou ook het onregelmatig lopen kunnen verklaren, hoewel versnellen eerder wijst op teveel lucht dan te weinig.
Hoor je wel af en toe een plofje uit de motor alsof die wel probeert om te lopen of is het echt helemaal niks? Als het echt niks is moet je eerst even zien zien of je wel benzine en vonk hebt. Zelfs met te weinig lucht verwacht ik wel af en toe een plofje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2018 09:42 #1445271
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of de temperatuursensor. Dan
Of de temperatuursensor. Dan denkt de computer dat het -40 is en maakt hij zo een rijk mengsel dat het gewoon niet ontsteekbaar is. Dat kan ook je flucuerende toerental verklaren.
Moderators: Jerry Stam