Automaat vervangen: Gebruikt, revisie of nieuw kopen?!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2018 21:26 #1107522
door V700 register
Automaat vervangen: Gebruikt, revisie of nieuw kopen?! is gemaakt door V700 register
De AW70/71 loopt op zijn laatste tandwielen en dus ga ik kijken naar een oplossing:
Een gebruikte van een bekend adres: Qua aanschaf mogelijk goedkoper, qua zekerheid minder duidelijk en de inbowukosten zijn al gauw 600 euro;
Revisie automaat, iets grotere kans op langer leven maar waarschijnlijk beperkter en de inbouwkosten zijn zo ongeveer net zo duur.
Een nieuwe automaat is vermoedelijk de beste oplossing maar qua kosten wordt het allemaal fors hoger.
Wie kan mij adviseren? Er is budget maar ook weer niet om een nieuwe auto te bouwen. Of heeft een echt goede kiggen?
Als het is ingebouwd en nog zo wat gaat de auto naar de taxateur
Dank voor het meedenken!
JohnPeter
Een gebruikte van een bekend adres: Qua aanschaf mogelijk goedkoper, qua zekerheid minder duidelijk en de inbowukosten zijn al gauw 600 euro;
Revisie automaat, iets grotere kans op langer leven maar waarschijnlijk beperkter en de inbouwkosten zijn zo ongeveer net zo duur.
Een nieuwe automaat is vermoedelijk de beste oplossing maar qua kosten wordt het allemaal fors hoger.
Wie kan mij adviseren? Er is budget maar ook weer niet om een nieuwe auto te bouwen. Of heeft een echt goede kiggen?
Als het is ingebouwd en nog zo wat gaat de auto naar de taxateur
Dank voor het meedenken!
JohnPeter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2018 22:20 #1443663
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Revisie is erg kostbaar. Daar
Revisie is erg kostbaar. Daar kan je de gok voor een gebruikte automaat wel voor nemen. Maar hier kan je de risico’s verkleinen door goed voorwerk te (laten) doen.
Is de automaat inderdaad wel goed? Kloppen historie en km-stand?
Hierin kan je niet kritisch genoeg zijn. Een nieuwe automaat kopen lijkt me wat overdreven. Als ze er al zijn....
Check Autorima eens.
Is de automaat inderdaad wel goed? Kloppen historie en km-stand?
Hierin kan je niet kritisch genoeg zijn. Een nieuwe automaat kopen lijkt me wat overdreven. Als ze er al zijn....
Check Autorima eens.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-01-2018 23:20 #1443664
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Wat ziin
Wat zijn de klachten JP?
Ook ik heb nog wel een automaat liggen.
Groeten,
Gerben
Ook ik heb nog wel een automaat liggen.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2018 08:14 #1443666
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De bak "slipt", schakelt moeizaam
Was al zo toen ik 'm kocht maar het wordt nu bijna onmogelijk om 'm met "het gaspedaal" op te schakelen, en rijd ik soms 60 met 2200 toeren. Da's niet best voor het milieu en irriteert mijn oren.
De vorige eigenaar had een boot dus ik neem aan dat het slijtage is. Strakker zetten van de kabel schijnt ook niet meer te kunnen dus alles bij alles is het tijd voor een ander.
Inbouwen kost al gauw 6 uur en 14 liter vloeibaar goud. Of ik er nu een ander inzet of een gevideerde of een nieuwe. Waarbij ik bij de laatste twee een idee heb dat het weer een half miljoen kilometer mee kan. BG schakelde na 9 ton beter dan deze na 5!
Als het een gebruikte wordt ga ik voor een waarvan de historie en gebruik bekend zijn.
Dus wie wat heeft liggen, laat maar weten wat en hoe!
De vorige eigenaar had een boot dus ik neem aan dat het slijtage is. Strakker zetten van de kabel schijnt ook niet meer te kunnen dus alles bij alles is het tijd voor een ander.
Inbouwen kost al gauw 6 uur en 14 liter vloeibaar goud. Of ik er nu een ander inzet of een gevideerde of een nieuwe. Waarbij ik bij de laatste twee een idee heb dat het weer een half miljoen kilometer mee kan. BG schakelde na 9 ton beter dan deze na 5!
Als het een gebruikte wordt ga ik voor een waarvan de historie en gebruik bekend zijn.
Dus wie wat heeft liggen, laat maar weten wat en hoe!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2018 12:13 #1443699
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Is er al wel naar deze
Is er al wel naar deze automaat gekeken? Te weinig olie, die vervolgens gaat schuimen, geeft ook deze verschijnselen, en dan heb je best kans dat met een goede olieverversing van de automaat alles weer normaal werkt. En dan kijk je ineens naar 200-250 euro kosten in plaats van enkele duizenden...
Misschien nog aangevuld met een nieuwe leiding, als die ergens lek is. Een AW7x is niet zo snel versleten, zegmaar...
Overigens: als je de kickdown kabel strakker zet, gaat de automaat later opschakelen... dus eerst die kabel even losgooien en kijken hoe het schakelgedrag verandert, daarna eventueel op de juiste manier afstellen.
Misschien nog aangevuld met een nieuwe leiding, als die ergens lek is. Een AW7x is niet zo snel versleten, zegmaar...
Overigens: als je de kickdown kabel strakker zet, gaat de automaat later opschakelen... dus eerst die kabel even losgooien en kijken hoe het schakelgedrag verandert, daarna eventueel op de juiste manier afstellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2018 08:21 #1443724
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oude bak
Dank Willem maar helaas is dat traject al gelopen. Toen ik de auto kocht was de automaat al een probleem, en ondanks spoelen en nieuwe olie bleef het een probleem. Gepielt met de kick-down kable is ook al gebeurd.
Dinsdag gaat de auto naar Druten en vrijdagmiddag zit er een goede bak in met iets minder dan twee ton. Met garantie
Mijn vorige automaat haalde bijna het miljoen maar werd wel minder..
Dinsdag gaat de auto naar Druten en vrijdagmiddag zit er een goede bak in met iets minder dan twee ton. Met garantie
Mijn vorige automaat haalde bijna het miljoen maar werd wel minder..
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2018 11:12 #1443728
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het was het proberen waard.
Het was het proberen waard. De eerste automaat die ik heb vervangen (ZF met 550000 km) deed iets vergelijkbaars, en heeft achteraf waarschijnlijk ondanks peilen toch met te weinig olie(druk) gedraaid, want er bleek bij demontage een leiding echt lek. De vervangende automaat, met toen 275000 km, heeft het ongeveer 150000 km uitgehouden. Ik hoop, dat het resultaat bij jou beter uitpakt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2018 17:54 #1443733
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De bak is twee keer gecontroleerd
Vlak na aankoop en recent. De eerste keer was bij een spoelbeurt maar het "slippen" was daarmee niet opgelost. Het bokken is wel wat toegenomen, hoop dat ik dat ook kwijt ben.
Ik hoop dat het een goed besluit is en dat ik de komende vijf ton weer zonder gedoe kan reizen.
Ik hoop dat het een goed besluit is en dat ik de komende vijf ton weer zonder gedoe kan reizen.
Moderators: Jerry Stam