Verband tussen vullingsgraad brandstoftank en brandstofdruk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2018 15:24 #1107456
door V700 register
Verband tussen vullingsgraad brandstoftank en brandstofdruk is gemaakt door V700 register
Goedemiddag en op de valreep de allerbeste wensen voor 2018!
Is er een verband denkbaar tussen de vullingsgraad van de brandstoftank en de brandstofdruk aan de injectoren?
Al sinds de aanschaf van onze 740 heeft deze moeite met oppakken vanuit (heel) lage toerentallen. voor dit probleem dat nog altijd niet opgelost is heb ik in het verleden een ander draadje gestart.
Vanochtend na het volgooien van de brandstoftank vanochtend had ik het gevoel dat de motor veel krachtiger oppakte. In het algemeen, niet alleen vanaf heel lage toerentallen.
Ook is het zo dat naarmate de brandstoftank verder leeg raakt, één van de brandstofpompen (die onder de auto?) zich steeds duidelijker laat horen.
Mijn hypothese is dat naarmate de brandstoftank verder leeg raakt de brandstof pomp steeds minder druk gaat leveren.
Met de mogelijkheid dat de brandstofpomp in onze 740 niet meer optimaal presteert (vandaar het geluid) zou dit ertoe kunnen leiden dat met het afnemen van de vulling van de brandstoftank de pomp niet meer in alle omstandigheden in staat is brandstof met voldoende druk aan te leveren. Wat zich dan met name tijdens acceleratie laat merken.
Klinkt dit als een plausibele redenatie of gaat deze ergens mank?
Is er een verband denkbaar tussen de vullingsgraad van de brandstoftank en de brandstofdruk aan de injectoren?
Al sinds de aanschaf van onze 740 heeft deze moeite met oppakken vanuit (heel) lage toerentallen. voor dit probleem dat nog altijd niet opgelost is heb ik in het verleden een ander draadje gestart.
Vanochtend na het volgooien van de brandstoftank vanochtend had ik het gevoel dat de motor veel krachtiger oppakte. In het algemeen, niet alleen vanaf heel lage toerentallen.
Ook is het zo dat naarmate de brandstoftank verder leeg raakt, één van de brandstofpompen (die onder de auto?) zich steeds duidelijker laat horen.
Mijn hypothese is dat naarmate de brandstoftank verder leeg raakt de brandstof pomp steeds minder druk gaat leveren.
Met de mogelijkheid dat de brandstofpomp in onze 740 niet meer optimaal presteert (vandaar het geluid) zou dit ertoe kunnen leiden dat met het afnemen van de vulling van de brandstoftank de pomp niet meer in alle omstandigheden in staat is brandstof met voldoende druk aan te leveren. Wat zich dan met name tijdens acceleratie laat merken.
Klinkt dit als een plausibele redenatie of gaat deze ergens mank?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2018 16:47 #1443207
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Martijn, De druk in de
Hallo Martijn, De druk in de LPG tank is ca 8 bar.Deze druk zal zakken wanneer er geen LPG meer in de tank zit en je er toch gas uit probeert te halen.
LPG is vloeibaar bij ca 8 bar .Maar als je een pomp hoort rammelen, denk ik dat daar het probleem in zal zitten. Je hebt niet vermeld welk systeem je in je auto hebt.
Groetjes Kasper
LPG is vloeibaar bij ca 8 bar .Maar als je een pomp hoort rammelen, denk ik dat daar het probleem in zal zitten. Je hebt niet vermeld welk systeem je in je auto hebt.
Groetjes Kasper
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2018 16:55 #1443208
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic De aanvoerpomp
in de tank zou wel eens voor de problemen kunnen zorgen. Vooral omdat de hoofdpomp meer gaat janken naarmate de tank leger is.
De aanvoerpomp zou wel eens defect kunnen zijn.
Soms is de drukleiding van de intank-aanvoerpomp poreus en heb je deze verschijnselen.
De aanvoerpomp zou wel eens defect kunnen zijn.
Soms is de drukleiding van de intank-aanvoerpomp poreus en heb je deze verschijnselen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2018 11:38 #1443219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Kasper:
@Kasper:
Onze 740 loopt uitsluitend op benzine, dus het probleem en de oplossing moet daar te vinden zijn.
@Timen:
Kan ik een afspraak met je maken om samen de aanvoer pomp en de drukleiding daarvan te bekijken?
Onze 740 loopt uitsluitend op benzine, dus het probleem en de oplossing moet daar te vinden zijn.
@Timen:
Kan ik een afspraak met je maken om samen de aanvoer pomp en de drukleiding daarvan te bekijken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2018 15:15 #1443226
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sorry, bij de term
sorry, bij de term vullingsgraad denk ik aan een gastank.
Als ik nu je verhaal bekijk, zou ik aan een gedeeltelijk dichtgeslibt brandstoffilter denken.
Misschien heb je hier wel wat aan
Groetjes Kasper
Als ik nu je verhaal bekijk, zou ik aan een gedeeltelijk dichtgeslibt brandstoffilter denken.
Misschien heb je hier wel wat aan
Groetjes Kasper
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2018 20:55 #1443235
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic ik
Ik denk hetzelfde als Timen. Als de auto een intankpomp heeft dan die en anders de benzinepomp onder de bestuurdersstoel.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2018 02:30 #1443240
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Eens
en mijn ervaring is super actueel.
Eergisteren auto terug van reparatie. Precies hetzelfde.
Pomp in tank stuk en de hoofdpomp hoor je dan opeens.
( nog nooit eerder gehoord daarvoor).
Met volle tank gaat het allemaal nog maar als ie leger raakt manifesteert het zich wel duidelijk.
Pomp in tank overleden lijkt mij.
Eergisteren auto terug van reparatie. Precies hetzelfde.
Pomp in tank stuk en de hoofdpomp hoor je dan opeens.
( nog nooit eerder gehoord daarvoor).
Met volle tank gaat het allemaal nog maar als ie leger raakt manifesteert het zich wel duidelijk.
Pomp in tank overleden lijkt mij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2018 17:10 #1443285
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik neem voor de zekerheid nog
Ik neem voor de zekerheid nog even de proef op de som door heel bewust te voelen of de auto merkbaar beter gaat rijden na het vullen van de brandstoftank.
Indien dat zo is dan weet ik waar ik het moet zoeken.
Kan de gezondheid van de pomp in de tank ook beoordeeld worden aan de hand van de hoeveelheid brandstof die aan de pomp onder de auto geleverd wordt?
En wanneer schakelt de pomp in de tank in? Gebeurt dit wanneer de de auto 'op contact' gezet wordt?
Indien dat zo is dan weet ik waar ik het moet zoeken.
Kan de gezondheid van de pomp in de tank ook beoordeeld worden aan de hand van de hoeveelheid brandstof die aan de pomp onder de auto geleverd wordt?
En wanneer schakelt de pomp in de tank in? Gebeurt dit wanneer de de auto 'op contact' gezet wordt?
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2018 18:18 #1443287
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Antwoord op je twee vragen
1, ja lijkt mij wel , komt er geen brandstof bij de aanvoerzijde van de "onderdeautopomp" dan pomp in tank defect. Pomp doet het of niet.
2.dat weet ik niet zeker. Maar ik vermoed van wel daar bij injectiesystemen meestal de benzine rond gepompt wordt , dus ook terug de tank in.
Maar vast iemand die het weet.
2.dat weet ik niet zeker. Maar ik vermoed van wel daar bij injectiesystemen meestal de benzine rond gepompt wordt , dus ook terug de tank in.
Maar vast iemand die het weet.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2018 18:56 #1443291
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic hmmm
De intankpomp loopt altijd mee bij een k-jet althans. Je kunt hem alleen horen door het contact aan te zetten, motor wel uit, en dan het benzineklepje te openen. Als je dan een zoemend geluid hoort dan werkt het pompje. Je kunt ook kijken via een amperemeter of hij stroom vraagt/loopt.
De benzinedruk, en wrsl daarmee het debiet, wordt afgeregeld. Dus ik verwacht niet dat het merker wordt als de intankpomp wel of niet mee doet.
De benzinedruk, en wrsl daarmee het debiet, wordt afgeregeld. Dus ik verwacht niet dat het merker wordt als de intankpomp wel of niet mee doet.
Moderators: Jerry Stam