Andere nokkenas in b230f plaatsen van het voorjaar
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2017 22:57 #1107397
door Peter B.
Andere nokkenas in b230f plaatsen van het voorjaar is gemaakt door Peter B.
Standaard b230f toch wel beetje ademnood voor mijn gevoel.
Wel koppelrijk maar na ca 3000 tpm weinig pit.
Heb er drie liggen
A
X
VX3
welke levert welk effect of ?
Wie heeft er ervaring mee ?
Thx
Peter
Wel koppelrijk maar na ca 3000 tpm weinig pit.
Heb er drie liggen
A
X
VX3
welke levert welk effect of ?
Wie heeft er ervaring mee ?
Thx
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2017 23:10 #1442797
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Of
Hier een andere kopen ?
www.alibaba.com/showroom/volvo-b230-camshaft.html
Wat is daar niet te koop eigenlijk ?
www.alibaba.com/showroom/volvo-b230-camshaft.html
Wat is daar niet te koop eigenlijk ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2017 11:46 #1442880
door V700 register
Ik heb een vx3 gehad in mijn b230f (116 pk) met 530 kop. Inderdaad wat meer vermogen doch alleen in de hogere 3500 + toerentallen. Tevens computer uitgewisseld met die van een 130 pk 940.
Ik vond het gewin/ leukigheid in vermogen in de hogere toeren niet opwegen tegen het verlies in de lagere toeren en heb alles weer teruggebouwd.
Nadat er vorig jaar een gereviseerde 530 kop is gemonteerd die tevens extreem gevlakt was heb ik merkbaar meer vermogen en is de motor toch soepeler geworden...
Groetjes Rudiger
Beantwoord door V700 register in topic Vx3
Ik heb een vx3 gehad in mijn b230f (116 pk) met 530 kop. Inderdaad wat meer vermogen doch alleen in de hogere 3500 + toerentallen. Tevens computer uitgewisseld met die van een 130 pk 940.
Ik vond het gewin/ leukigheid in vermogen in de hogere toeren niet opwegen tegen het verlies in de lagere toeren en heb alles weer teruggebouwd.
Nadat er vorig jaar een gereviseerde 530 kop is gemonteerd die tevens extreem gevlakt was heb ik merkbaar meer vermogen en is de motor toch soepeler geworden...
Groetjes Rudiger
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2017 21:30 #1442887
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic De
VX3 as heb ik in mijn rode 740 maar dan met 531 kop en dat bevalt me eigenlijk wel prima. Vind hem nog steeds voldoende soepel onderin.
Van het voorjaar wilde ik eens iets anders dan de M as die nu in de witte 740 met 530 kop ligt. En ik neigde al niet naar de VX3 as, het is dat ie hier ligt maar er ligt dus ook een A en X nog. Ben met name geïnteresseerd in ervaringen van anderen met die nokkenstokken in een b230f.
Maar Rudiger. Kop extreem vlakken kan ervoor zorgen dat je Vovo geen vrijloper meer is.
Van het voorjaar wilde ik eens iets anders dan de M as die nu in de witte 740 met 530 kop ligt. En ik neigde al niet naar de VX3 as, het is dat ie hier ligt maar er ligt dus ook een A en X nog. Ben met name geïnteresseerd in ervaringen van anderen met die nokkenstokken in een b230f.
Maar Rudiger. Kop extreem vlakken kan ervoor zorgen dat je Vovo geen vrijloper meer is.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-12-2017 13:25 #1442935
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ooit
Ooit heb ik eens een Y nokkenas uit een B200K in een B230FK gedaan.
Dat ding had enorm veel koppel onderin, heb later de nokkenas maar weer teruggewisseld.
(De Y heeft een hogere lift en een langere duration tegenover een T as)
turbobricks.com/resources.php?content=camspec
Groeten,
Gerben
Dat ding had enorm veel koppel onderin, heb later de nokkenas maar weer teruggewisseld.
(De Y heeft een hogere lift en een langere duration tegenover een T as)
turbobricks.com/resources.php?content=camspec
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2017 14:17 #1442936
door V700 register
Daar ben ik me van bewust en ik neem het maar voor lief. Distributieriem word altijd ruim voor de intervaltijd gewisseld. De ex-940 van mijn vrouw was een b200f dat is sowieso geen vrijloper...Goed en tijdig onderhoud plegen en er is, volgens mij, niets aan de hand.
Er staat hier op de site nog ergens een vergelijk tussen nokkenassen. Ik kan het nu niet meer vinden , waarschijnlijk omdat ik geen clublid meer ben.
Succes en groetjes , Rudiger
Beantwoord door V700 register in topic vrijloper
Daar ben ik me van bewust en ik neem het maar voor lief. Distributieriem word altijd ruim voor de intervaltijd gewisseld. De ex-940 van mijn vrouw was een b200f dat is sowieso geen vrijloper...Goed en tijdig onderhoud plegen en er is, volgens mij, niets aan de hand.
Er staat hier op de site nog ergens een vergelijk tussen nokkenassen. Ik kan het nu niet meer vinden , waarschijnlijk omdat ik geen clublid meer ben.
Succes en groetjes , Rudiger
Moderators: Jerry Stam