Zou u deze auto kopen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2017 22:07 #1107214
door V700 register
Zou u deze auto kopen? is gemaakt door V700 register
Beste forummers,
Mijn oog is gevallen op Volvo 940 met automaat en LPT.
Een lage kilometerstand met weinig onderhoudshistorie.
De distributieriem is ver over de voorgeschreven kilometerstand.
Mij vielen, als tot nu niet Volvo rijder, de volgende dingen op:
Zweten van de LPT aan de zinkkleurige bovenkant.
Lekkage rond pomp (?) (bijrijderskant onder de radiator) op.
Het leek mij airco te maken te hebben. Die gaf geen koude lucht.
Verder lekt het blok olie aan de achterzijde (krukas keerring? Kopping zou ook kunnen).
Bij het achteruit schakelen schokt de auto behoorlijk. Bij ander schakelstanden wat minder.
Mijn grootste zorg is eigenlijk de kosten die er nog aan gemaakt moeten worden om met een goed gevoel te rijden.
Heeft iemand een idee van reparatie prijzen?
Een aircopomp kost al € 1.000,-, klopt dat?
Groeten van een mogelijke aanstaande Volvo rijder.
Mijn oog is gevallen op Volvo 940 met automaat en LPT.
Een lage kilometerstand met weinig onderhoudshistorie.
De distributieriem is ver over de voorgeschreven kilometerstand.
Mij vielen, als tot nu niet Volvo rijder, de volgende dingen op:
Zweten van de LPT aan de zinkkleurige bovenkant.
Lekkage rond pomp (?) (bijrijderskant onder de radiator) op.
Het leek mij airco te maken te hebben. Die gaf geen koude lucht.
Verder lekt het blok olie aan de achterzijde (krukas keerring? Kopping zou ook kunnen).
Bij het achteruit schakelen schokt de auto behoorlijk. Bij ander schakelstanden wat minder.
Mijn grootste zorg is eigenlijk de kosten die er nog aan gemaakt moeten worden om met een goed gevoel te rijden.
Heeft iemand een idee van reparatie prijzen?
Een aircopomp kost al € 1.000,-, klopt dat?
Groeten van een mogelijke aanstaande Volvo rijder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-10-2017 22:27 #1441727
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Als
De airco pomp al 1000 euro kost zou ik hem laten staan. Maar die kost geen 1000 euro hoor. Schokken bij achteruit schakelen kan een versleten diff zijn of een sterk vervuilde olie in de automaat, maar dat is meestal bij enkele tonnen op de teller zo. Ik heb op dit forum nog nooit gehoord van een schokkende achteruit. Ik begrijp alleen niet uit je tekst waar je koelvleoistof lekt. Lekt het nu bij de pomp of bij de rad of beide.
Kijk als je hem heel goedkoop koopt kun je er wat centen tegen aan smijten maar je kan er ook 1 kopen die wat duurder is, een sluitende onderhouds historie heeft en het liefst niet zoveel eigenaren.
Je geeft geen prijs op en ik zie geen linkje naar een verkoop site. Dit zijn wel aanknopings punten waar we wat mee kunnen. Misschien staat de volvo bij iemand van het forum in de buurt en kan hij of zij even kijken.
Kijk als je hem heel goedkoop koopt kun je er wat centen tegen aan smijten maar je kan er ook 1 kopen die wat duurder is, een sluitende onderhouds historie heeft en het liefst niet zoveel eigenaren.
Je geeft geen prijs op en ik zie geen linkje naar een verkoop site. Dit zijn wel aanknopings punten waar we wat mee kunnen. Misschien staat de volvo bij iemand van het forum in de buurt en kan hij of zij even kijken.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2017 22:37 #1441729
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Lastig.
Lastig te beoordelen zo zonder de auto gezien te hebben. Wat noem je een lage km.stand? Airco repareren kost geld maar 1000 euro voor alleen de pomp lijkt me overdreven. Voor dat geld heb je alle airco componenten vernieuwd. Lekkage aan de achterzijde van het blok kan bij de ontsteking vandaan komen. Daar zitten kleine rubbertjes die hard worden. Veel gepriegel maar geen dure onderdelen. De automaat baart meer zorgen. Alles kan je vervangen. Automaat vervangen is 8 uurtjes sleutelen als hobbyist . Het ligt ook aan de prijs van de auto, staat en km.stand. Maar het lijkt me, afgaande op jouw beschrijving, een 940 die behoorlijk wat TLC nodig heeft. Ik heb 2 jaar terug er eentje van de sloop gered, deze met veelal gebruikte onderdelen weer in orde gemaakt en veel zelf gedaan. Maar om de auto weer goed te krijgen had ik toch rond de 2000 euro uitgegeven. Alles laten doen had het onbetaalbaar gemaakt. En deze auto had ik voor 650 euro gekocht. Maar er stond toen weer een keurige 940 estate uit 1998 in de mooie limited edition uitvoering. Omdat het voor mij puur hobby was en ik de auto gered heb van de bangers had ik de auto eigenlijk niet nodig en heb ik hem na een jaartje er zelf mee gereden te hebben verkocht aan een goeie vriend van me die er super blij mee is. Dus alles hangt af van staat, prijs en wat je zelf kunt/wilt doen. En bekijk ook goed de onderkant op roest. Inmiddels op leeftijd kunnen ook 940's lekker roesten.
Succes, Jan.
Succes, Jan.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2017 22:49 #1441733
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic In 940's
Met achterstallig onderhoud gaat toch meer geld zitten dan je wil.
De dingen die je noemt zijn inderdaad gevolgen van geen onderhoud plegen. Vermoedelijk zal er nog wel meer aan komen.
De dingen die je noemt zijn inderdaad gevolgen van geen onderhoud plegen. Vermoedelijk zal er nog wel meer aan komen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2017 10:03 #1441745
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic indien je zelf het nodige kunt..
Het hangt idd van de startprijs af. Indien je zelf veel kunt en wilt word het makkelijker. Op marktplaats zie ik aan 940,s van € 4000 ook nog van alles dus ook als je een auto koopt waar niets mee aan de hand lijkt te zijn kun je nog van alles tegenkomen. Het voordeel van goedkope aanschaf en dan alles doen is dat het eenmalig geld kost maar je dan precies weet wat er gedaan is en je er een hele fijne auto aan hebt !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2017 14:17 #1441754
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, wat is goedkoop?
Nou heel goedkoop is deze niet. Hij staat bij een handelaar. De auto zou nog € 4000,- moeten kosten. Als de lekkage inderdaad 2 ringetjes zouden zijn, knijp ik mijn handjes dicht. Maar de rij druppels doet iets serieuzers vermoeden. Ik laat m staan. Al is de bijna roestvrije carrosserie wel verleidelijk...
Bedankt, groeten Vincent940
Bedankt, groeten Vincent940
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-10-2017 15:11 #1441755
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Wat
Je in de gaten moet houden is wat heb ik te besteden en wat kan ik zelf en wil ik zelf doen. Ik heb een volvo 945 gekocht van de eerste eigenaar, bij een dealer waar hij destijds is gekocht en in onderhoud was. Km stand 175.000 (staat nu 206.000 op) het stuurhuis lekte en de radiateur en de rembloken en schijven rondom moesten gedaan worden. Radiateur en remmen heb ik zelf gedaan en een gereviseerd stuurhuis heb ik laten doen. Dit waren de grootste uitgaven tot nu toe. En we rijden sinds begin 2013 met de 945. Daarnaast wat opties erbij gekocht maar dat is meer de hobby om hem compleet te maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2017 21:34 #1441757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel te duur
€4000 vragen voor een auto met deze achtergrond is echt veel teveel. Lekker laten staan is mijn advies...
Moderators: Jerry Stam