Automaat schakelt pas bij hoge toeren op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2017 12:19 #1107193 door V700 register
Automaat schakelt pas bij hoge toeren op. is gemaakt door V700 register
Zoals de titel al zegt: de automaat van mijn feb ‘97er 940 B230FK lijkt steeds later door te schakelen bij optrekken, vooral tussen de 2 en de 3. Waar kan dit aan liggen? Wanneer ik de voet even licht van het gas haal, is het geen probleem. En ik rijd vrij rustig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2017 14:47 #1441545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had ditzelfde bij mijn 740
Ik had ditzelfde bij mijn 740, daar was het een kwestie van de kickdown kabel iets losser zetten. Dus de kabel iets losser zetten, dan proefrijden en bijstellen indien nodig totdat hij naar wens rijdt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2017 22:33 #1441688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idem
Idem bij mijn 740.

Maar moet er ook bij zeggen dat dit meestal een oplapmiddel is.
Hoog doorschakelen heeft veelal te maken met een hoog vacuüm, wat meestal gerelateerd is aan het gas ver intrappen. (dit verklaart waarom even gas terugnemen zorgt dat de bak doorschakelt, of de bowdenkabel losser zetten, waardoor het gaspedaal diep intrappen voor minder vacuüm in de bak zorgt. Wel gaat het schakelen dan vaak veel bokkeriger dan met een 'normaal' ingetrapt gaspedaal.

Meestal trap je het gas wat verder in als de motor minder vermogen begint te maken en daar zit hem vaak de crux. Losser zetten van de bowdenkabel helpt dus zeker, maar mijn advies is wel om de oorzaak elders te zoeken.
Ook kun je checken hoe het met je bakolie staat. Als die te oud of te weinig is, krijg je allerlei klachten, waaronder laat opschakelen.

Hopelijk heb je er wat aan.

Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2017 16:37 #1441700 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interessant verhaal, ben erg
Interessant verhaal, ben erg benieuwd waar het dan nog meer zou kunnen liggen. In mijn auto is namelijk de bakolie ververst waarna het probleem nog steeds speelde. Ben benieuwd naar andere mogelijke oorzaken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2017 21:08 #1441811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit topic is eventueel ook
Dit topic is eventueel ook nog wel interessant om eens door te nemen: www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=19829

Moderators: Jerry Stam