Demonteren airco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2017 22:44 #1107115 door V700 register
Demonteren airco is gemaakt door V700 register
Hoi,

Onze 740 uit 1986 is voorzien van een aftermarket airco. Deze doet het al een tijdje niet meer en ik wilde de boel demonteren. Alle slangen, pomp, extra radiator en elektra kom ik wel uit, maar ik vroeg me af hoe de verwarming dan zou moeten werken. Want nu gaan de slangen van de airco naar de kachelradiator, maar die gaan dan weg. Moet/kan ik dan gewoon de slangen van het koelwater door de kachelradiator laten stromen?

De airco repareren gaan we niet doen, we hebben er gelukkig allebei een hekel aan :)

Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2017 08:06 #1441008 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Airco betekent dat je een Verdamper hebt
Er zit een deltamil airco in. de slangen van de airco gaan naar de verdamper achter het dashboard kastje. Er Zit een apart stuk kachelhuis vandeltamil in. Dat kan eruit en kun je vervangen door een stuk kachelhuis van de sloop. Je kunt het ook laten zitten, de luchtdoorstrrom is dan wat beperkt.
Iedere auto met airco heeft ook de originele kachelradiator. Anders kun je de auto niet verwarmen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2017 14:41 #1441013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar ik zie geen
Maar ik zie geen koelwaterslangen door het schutbord gaan, of mis ik iets? Hoe werkt de verwarming dan?

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2017 10:58 #1441039 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Beter zoeken
Rond de plek waar de stuurstang door het schutbord gaat.

Moderators: Jerry Stam