Downpipe gaatje.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2017 15:22 #1107085
door V700 register
Downpipe gaatje....... is gemaakt door V700 register
Net terug van een heerlijk ritje Duitsland, hoor ik bij thuiskomst de uitlaat lekken.
Zit een gat in de downpipe vlak voor de katalysator.
Het is een mooi rond gat van 10 a 11 mm.
Of er schroefdraad in zit of zat kan ik niet goed zien door de roest. Maar het lijkt net of daar een afdop-bout of moer of iets heeft gezeten.
Het ziet er niet uit als een verrot stuk wat lek geblazen is.
Weet iemand wat daar in hoort en of ik daar een bout in kan draaien (welke draad?)?
Of gewoon dicht lassen?
Gaat om een 945 LPT 1997 B230FK
Zit een gat in de downpipe vlak voor de katalysator.
Het is een mooi rond gat van 10 a 11 mm.
Of er schroefdraad in zit of zat kan ik niet goed zien door de roest. Maar het lijkt net of daar een afdop-bout of moer of iets heeft gezeten.
Het ziet er niet uit als een verrot stuk wat lek geblazen is.
Weet iemand wat daar in hoort en of ik daar een bout in kan draaien (welke draad?)?
Of gewoon dicht lassen?
Gaat om een 945 LPT 1997 B230FK
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-09-2017 15:50 #1440781
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic dichtlassen?
Ik had het pas ook, en geen tijd om goed te kijken. Ik heb het dichtgeblubberd met co2
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2017 16:12 #1440784
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambda sonde?
Heeft daar niet een lambda sonde gezeten? Dat heb ik wel eens gehad tenminste, dat die er op de afsluitdijk met sok en al uitgevlogen was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2017 17:20 #1440789
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambda sonde
Lambda sonde heeft als het goed is een schroefdraad van M18, behoorlijk wat groter dan 10 a 11 mm. Een eventuele temperatuur sensor in de uitlaat heeft wel een kleiner gat wat zou kunnen overeenkomen. Als je auto die sensor niet heeft is het mogelijk dat er inderdaad een stop in zat en kan dicht lassen dan ook geen kwaad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2017 22:09 #1440810
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plug
Volgens mij is het bij een 97-er hetzelfde als bij mijn MY '98 940.
In dat geval hoort daar sok met een plug te zitten. Vroeger zat er wellicht één of andere sensor maar bij de latere modeljaren dus alleen een dummy. Die sok zit erop gelast, rot door de jaren los en valt er dan af, inclusief plug.
Bij mij is dat een jaar of wat geleden ook gebeurd. Er zat nog wat draad in het gat en ik heb er toen weer een plug in gedraaid, afgedicht met uitlaatpasta. Dit heeft het, geheel tegen mijn verwachting in, meer dan een jaar volgehouden, de auto kwam er zelfs mee door de APK. Omdat de katalysator ook slecht was en de flens tussen downpipe en kat ook verrot zijn inmiddels zowel downpipe als kat vervangen.
In dat geval hoort daar sok met een plug te zitten. Vroeger zat er wellicht één of andere sensor maar bij de latere modeljaren dus alleen een dummy. Die sok zit erop gelast, rot door de jaren los en valt er dan af, inclusief plug.
Bij mij is dat een jaar of wat geleden ook gebeurd. Er zat nog wat draad in het gat en ik heb er toen weer een plug in gedraaid, afgedicht met uitlaatpasta. Dit heeft het, geheel tegen mijn verwachting in, meer dan een jaar volgehouden, de auto kwam er zelfs mee door de APK. Omdat de katalysator ook slecht was en de flens tussen downpipe en kat ook verrot zijn inmiddels zowel downpipe als kat vervangen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2017 11:54 #1440819
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Plug voor meting
Daar zit (meestal zat) een plug om daar een meting te doen . O.a. het CO kun je dan meten van het uitlaatgas voordat het de kat. ingaat.
Helaas gaat deze plug (wooral de las) volledig in de oplossing en iedereen krijgt er vroeg of laat mee te maken dat deze er uitvliegt Een dikke stalen schijf ong 25 mm rond op het gat leggen en rondom lassen is dan een goede oplossing.
Helaas gaat deze plug (wooral de las) volledig in de oplossing en iedereen krijgt er vroeg of laat mee te maken dat deze er uitvliegt Een dikke stalen schijf ong 25 mm rond op het gat leggen en rondom lassen is dan een goede oplossing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2017 14:42 #1440829
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank.......
Het wordt dus dicht (laten) lassen......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2017 15:57 #1440900
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En dicht.......
En hij is weer dicht....... klinkt een stuk beter.....
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2017 18:19 #1440918
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Gat in pijp
Voor dit gat, maar ook voor het gat van de kat zijn oplasringen te koop. Dan kun je er een plug indraaien. Natuurlijk kun je 'm ook inderdaad gewoon 'dichtschijten'.
Moderators: Jerry Stam