hydraulische koppeling slang zo vast als een huis
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2017 11:32 #1107015
door V700 register
hydraulische koppeling slang zo vast als een huis is gemaakt door V700 register
Goedemorgen,
Om even door te gaan op m'n vorige topic (zit met een beetje haast ivm geen vervoer momenteel)
Ik heb een m90 bak gekocht en later een hydraulische koppeling set van een 940.
De bak eronder geplaatst, supermooi allemaal, M'n uitgebalanceerde/gereviceerde m47 aandrijfas kon ik houden, m46 baksteun kon ik gebruiken, niks mis mee.
Echter zit ik met het volgende euvel :
Op de koppelingsleiding zit het cilindertje nog, deze is zo lek als een mandje dus ik moet de leiding op m'n cilindertje plaatsen die nog op de bak zit, probleem is alleen dat deze zo vastgevreten zit in het alu dat we hem met geen mogelijkheid los krijgen, zelfs met de griptang op z'n stijfste (met 2 man knijpen) draaide hij door.
Heetstoken hielp ook niet, kruipolie werkte niet, afijn.. ding is nu in ieder geval stuk.
Ik heb een andere slang/leiding nodig, echter kan ik dat ding nergens vinden, estateservice niet, nordicar niet, volvo dealer niet.
Ik heb zoals het nu lijkt dus 2 opties ;
- Ergens een op de kop tikken, wil eigenlijk wel nieuw maar ik kwam 1 tegen die 110,- kost, beter duur dan niet te krijgen maar overdrijven is ook een vak.
- Een slang laten maken (stalen remleiding van motor aanpassen).
Optie 2 lijkt me momenteel het beste maar aangezien ik de leiding niet los krijg kan ik niks opmeten en schroefdraad nakijken, heeft iemand hier wat info over?
Als ik al weet wat voor schroefdraad en de binnendiameter de slang en aansluiting is dan kan ik eventueel 1 laten maken.
Alvast vriendelijk bedankt!
Om even door te gaan op m'n vorige topic (zit met een beetje haast ivm geen vervoer momenteel)
Ik heb een m90 bak gekocht en later een hydraulische koppeling set van een 940.
De bak eronder geplaatst, supermooi allemaal, M'n uitgebalanceerde/gereviceerde m47 aandrijfas kon ik houden, m46 baksteun kon ik gebruiken, niks mis mee.
Echter zit ik met het volgende euvel :
Op de koppelingsleiding zit het cilindertje nog, deze is zo lek als een mandje dus ik moet de leiding op m'n cilindertje plaatsen die nog op de bak zit, probleem is alleen dat deze zo vastgevreten zit in het alu dat we hem met geen mogelijkheid los krijgen, zelfs met de griptang op z'n stijfste (met 2 man knijpen) draaide hij door.
Heetstoken hielp ook niet, kruipolie werkte niet, afijn.. ding is nu in ieder geval stuk.
Ik heb een andere slang/leiding nodig, echter kan ik dat ding nergens vinden, estateservice niet, nordicar niet, volvo dealer niet.
Ik heb zoals het nu lijkt dus 2 opties ;
- Ergens een op de kop tikken, wil eigenlijk wel nieuw maar ik kwam 1 tegen die 110,- kost, beter duur dan niet te krijgen maar overdrijven is ook een vak.
- Een slang laten maken (stalen remleiding van motor aanpassen).
Optie 2 lijkt me momenteel het beste maar aangezien ik de leiding niet los krijg kan ik niks opmeten en schroefdraad nakijken, heeft iemand hier wat info over?
Als ik al weet wat voor schroefdraad en de binnendiameter de slang en aansluiting is dan kan ik eventueel 1 laten maken.
Alvast vriendelijk bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2017 12:05 #1440063
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Koppelingsslang
Koppelingsslang heb ik wel liggen. Ook eventueel cilinder enz.
Bellen is het snelst 06 23139767
Bellen is het snelst 06 23139767
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2017 10:30 #1440091
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Timen!
Bedankt Timen!
Ik zie hem vanmiddag waarschijnlijk wel binnen komen
Ik zie hem vanmiddag waarschijnlijk wel binnen komen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2017 16:59 #1440233
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet de enige :-)
Heb dit posten met een fout, waarna alleen de eerste regel verschijnt, ook een paar keer gehad.
Hou vol, het komt uiteindelijk goed
Hou vol, het komt uiteindelijk goed
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2017 11:28 #1440266
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leiding van timen binnen
leiding van timen binnen gekregen, super!
helemaal blij en beginnen te ontluchten.. he dat is gek, hij wil niet ontluchten?
na een hele poos ontluchten (incl van onderaf met een spuit) erachter gekomen dat het cilindertje op de bak lek is...
dus circlip los, cilindertje eruit proberen te halen.. moet je niet menen dat hij los wil?
dus kruipolie er tussen, paar uurtjes weken en proberen het cilindertje te draaien/wringen... niks, zo vast als een huis.
dus de goeie ouwe hammer er maar bij, 3 tikjes -knap-
De smoor in natuurlijk, nu eerst maar iets bedenken om een soort van beugel te maken, ik dacht zelf aan een beugel via de boutgaten van de bak naar de motor.
bus draaien, die op de beugel lassen en dan moet het weer zo vast zitten als origineel.
pfff na al het werk en nieuwe onderdelen zo'n tegenslag
Ik houd jullie op de hoogte.
helemaal blij en beginnen te ontluchten.. he dat is gek, hij wil niet ontluchten?
na een hele poos ontluchten (incl van onderaf met een spuit) erachter gekomen dat het cilindertje op de bak lek is...
dus circlip los, cilindertje eruit proberen te halen.. moet je niet menen dat hij los wil?
dus kruipolie er tussen, paar uurtjes weken en proberen het cilindertje te draaien/wringen... niks, zo vast als een huis.
dus de goeie ouwe hammer er maar bij, 3 tikjes -knap-
De smoor in natuurlijk, nu eerst maar iets bedenken om een soort van beugel te maken, ik dacht zelf aan een beugel via de boutgaten van de bak naar de motor.
bus draaien, die op de beugel lassen en dan moet het weer zo vast zitten als origineel.
pfff na al het werk en nieuwe onderdelen zo'n tegenslag
Ik houd jullie op de hoogte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2017 11:29 #1440267
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fout gevonden,
Smiley van de mobiele telefoon word niet ondersteunt!
kijk eens aan, weer wat geleerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2017 12:55 #1440279
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's
Vreemd genoeg zijn de foto's ook verwijderd.
Poging 2
Eerste foto is het probleem spijtig genoeg.
Tweede foto is de fabricatie van een beugel om daar de koppelingscilinder weer aan vast te maken, mooi dik stuk ijzer, buigen zal hij niet
Poging 2
Eerste foto is het probleem spijtig genoeg.
Tweede foto is de fabricatie van een beugel om daar de koppelingscilinder weer aan vast te maken, mooi dik stuk ijzer, buigen zal hij niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2017 09:18 #1440484
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
Ik heb de koppeling werkend, op de foto waar de ik de plaat in m'n hand vast houd is hij nog 'ruig'
Ik heb hem ondertussen afgerond, gespoten en gemonteerd
eindelijk weer een werkende koppeling en een goed werkende M90 bak!
Ik heb hem ondertussen afgerond, gespoten en gemonteerd
Moderators: Jerry Stam