Volvo 940 2.3 turbo komt niet op toeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2017 14:31 #1106956
door V700 register
Volvo 940 2.3 turbo komt niet op toeren is gemaakt door V700 register
Goedemiddag,
Mijn Volvo 940 heeft al een tijdje het probleem dat die na een aantal kilometers uitvalt, daarna krijg je haar de eerste drie minuten niet meer aan,
afgelopen week kwam er ook nog eens bij dat de auto onder de 2500 toeren niet op gang wil komen, blijft heel lang rond de 2200 hangen en als die er eenmaal boven zit is het min of meer wel goed,
zelf vermoed ik dat de luchtmassameter stuk is maar mochten jullie andere oorzaken kunnen bedenken hoor ik het graag,
M.v.g. Eelke van der Zwaag
Mijn Volvo 940 heeft al een tijdje het probleem dat die na een aantal kilometers uitvalt, daarna krijg je haar de eerste drie minuten niet meer aan,
afgelopen week kwam er ook nog eens bij dat de auto onder de 2500 toeren niet op gang wil komen, blijft heel lang rond de 2200 hangen en als die er eenmaal boven zit is het min of meer wel goed,
zelf vermoed ik dat de luchtmassameter stuk is maar mochten jullie andere oorzaken kunnen bedenken hoor ik het graag,
M.v.g. Eelke van der Zwaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2017 15:21 #1439674
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Haal de stekker van de
Haal de stekker van de luchtmassameter eens los. Als de auto dan beter rijdt (de auto rijdt dan in een soort noodloop met een verminderd vermogen), dan is de LMM inderdaad kapot.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2017 15:36 #1439676
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik de stekker los haal
Als ik de stekker los haal gaat het toerental naar beneden dus de meter doet wel wat, maar zonder lmm komt de auto ook niet op toeren...
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2017 16:02 #1439677
door Timen Smit
1 Vonkversterker
2 bougie bougiekabels verdeler rotor
3 klepspeling.
4 compressie test uitvoeren
5 distributie goed?
Beantwoord door Timen Smit in topic Kan vele oorzaken hebben.
1 Vonkversterker
2 bougie bougiekabels verdeler rotor
3 klepspeling.
4 compressie test uitvoeren
5 distributie goed?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2017 20:38 #1439682
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien vergezocht... maar
Misschien vergezocht... maar het doet me denken aan een probleem wat mijn moeder ooit gehad heeft met haar oer-Panda in de jaren 90.
Zelfde symptomen, goed starten maar na een stukje rijden steeds moeilijker op gang komen, uitvallen en niet meer herstarten tenzij je 5-10 minuten wachtte.
Daar lag het aan de ontluchting van de tank, die trok vacuum waardoor de brandstofdruk weg viel. Ontluchting in orde maken en het probleem was weg.
Zelfde symptomen, goed starten maar na een stukje rijden steeds moeilijker op gang komen, uitvallen en niet meer herstarten tenzij je 5-10 minuten wachtte.
Daar lag het aan de ontluchting van de tank, die trok vacuum waardoor de brandstofdruk weg viel. Ontluchting in orde maken en het probleem was weg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2017 21:22 #1439684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zijn er storingscodes?
Dag Eelke,
Zijn er storingscodes uit te uit de OBD aansluiting?
Dat is eigenlijk basisinformatie voor diagnose en oorzaakzoeken..
Wellicht geeft dat je een goede zoekrichting.
Groet,
Lieme Huib
Zijn er storingscodes uit te uit de OBD aansluiting?
Dat is eigenlijk basisinformatie voor diagnose en oorzaakzoeken..
Wellicht geeft dat je een goede zoekrichting.
Groet,
Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2017 15:31 #1439748
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de reacties,
Bedankt voor de reacties, storing is inmiddels gevonden, benzine pomp had geen genoeg druk en benzine pomp relai lag los, door de pomp kreeg ze geen genoeg benzine waardoor deze niet op toeren wou komen en het oudere probleem dat ze zo nu en dan uitviel kwam dus door het relai, distributieriem gelijk ook maar vervangen kan ze weer een paar kilometer mee hoop ik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2017 15:37 #1439749
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het uitlezen wil bij deze
Het uitlezen wil bij deze auto niet, er is blijkbaar vaker met de motor geknoeid, zo komen de afstelpunten op de poelie's ook niet overeen en zitten er poelies op met vlakke kanten, deze poelies zijn tot 92 gebruikt, mijn auto is van 96, maar het probleem (benzinepomp) is inmiddels gevonden
Moderators: Jerry Stam