940 bokt op LPG in lockup

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2017 22:48 #1106947 door V700 register
940 bokt op LPG in lockup is gemaakt door V700 register
Mijn 940 automaat rijdt momenteel niet helemaal soepel in de lock up. Bij acceleratie tussen 100 en 120 lijkt ie wat slagen over te slaan en verloopt de acceleratie onregelmatig. Hij doet dit met name op LPG (vialle LPI systeem). Als ik overschakel op benzine gaat me acceleratie niet schokkerig.

Ik dacht eerst dat de versnellingsbak het euvel is, maar doordat hij op Benzine er beduidend minder last van heeft, verdenk ik ook het gassysteem. Gekke is dan wel dat hij alleen in de lockup kuren vertoont en niet in de andere versnellingen. Het lijkt bijna of de LPG toevoer in de lockup situatie niet lekker verloopt.

Iemand ideeen wat het euvel zou kunnen zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2017 10:47 #1439646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automaat
Zonder lockup is het er ook wel, maar dan worden de onregelmatigheden door de automaat gedempt en voel je ze dus niet. Met ingeschakelde lockup is de aandrijflijn bijna star en voel je de schokken meer.
Als je de schokken op benzine ook voelt, dan zit het hoogstwaarschijnlijk niet in de brandstoftoevoer, maar in de ontsteking. Een LPG mengsel heeft een ongeveer 30% sterkere vonk nodig om te onsteken dan benzine. Het ontstekingssysteem heeft die reserve wel, maar een zwakker wordende vonk door slijtage of veroudering van onderdelen merk je dus het eerste bij rijden op LPG.
Hoe lang zitten je bougie en bobine kabels er op? Verdeelkap?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam