slechte koude start 940 opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2017 16:24 #1106946
door V700 register
slechte koude start 940 opgelost! is gemaakt door V700 register
goedemiddag,
ik heb recentelijk naast mijn Volvo 850 station die al vier jaar probleemloos in mijn bezit is ook een Volvo 940 gl sedan puur voor de hobby gekocht.
bij aankoop startte hij fantastisch maar nu start hij soms wel en soms niet. Als hij eenmaal gelopen heeft start en loopt hij als een zonnetje. maar de dag erna slaat hij soms aan en soms soms slaat hij voor drie seconden aan om er daarna mee te stoppen. mijn gevoel zegt dat het dus met brandstof toevoer of injectie te maken moet hebben. Het is geen lpg auto en de brandstof relais alsmede de brandstofpomp zijn vervangen, brandstof filter is schoongemaakt. vliegwiel sensoren zijn schoongemaakt verdeler en kabels heb ik ook al ingespoten om eventueel vocht te verwijderen hoewel met dit weer deze toch wel droog moeten zijn.
kan het de massa kabel zijn? heeft vervangen van de bougies zin
ik heb recentelijk naast mijn Volvo 850 station die al vier jaar probleemloos in mijn bezit is ook een Volvo 940 gl sedan puur voor de hobby gekocht.
bij aankoop startte hij fantastisch maar nu start hij soms wel en soms niet. Als hij eenmaal gelopen heeft start en loopt hij als een zonnetje. maar de dag erna slaat hij soms aan en soms soms slaat hij voor drie seconden aan om er daarna mee te stoppen. mijn gevoel zegt dat het dus met brandstof toevoer of injectie te maken moet hebben. Het is geen lpg auto en de brandstof relais alsmede de brandstofpomp zijn vervangen, brandstof filter is schoongemaakt. vliegwiel sensoren zijn schoongemaakt verdeler en kabels heb ik ook al ingespoten om eventueel vocht te verwijderen hoewel met dit weer deze toch wel droog moeten zijn.
kan het de massa kabel zijn? heeft vervangen van de bougies zin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2017 10:41 #1439672
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Startprobleem
Kan het misschien de CIS-klep zijn?
Deze zorgt volgens mij voor een iets verhoogd toerental bij koude start.
Hier kan wat viezigheid zitten. Die kun je eenvoudig schoonmaken.
Gr.
Fred
Deze zorgt volgens mij voor een iets verhoogd toerental bij koude start.
Hier kan wat viezigheid zitten. Die kun je eenvoudig schoonmaken.
Gr.
Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2017 20:11 #1439681
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je reactie dat is
Dank voor je reactie dat is iets om te controleren , tegelijkertijd heb ik iets heel vreemds gemerkt dat als de auto een tijdje in een zomerzonnetje staat hij direct aan. Bij bewolking of een gewone dag loopt alleen de startmotor lijkt erop dat er iets moet uitzetten om contact te maken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2017 21:25 #1439685
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Storingcodes?
Welke storingscodes zijn je bekend uit de OBD stekker?
Wellicht geeft je dat een goede zoekrichting.
Groet,
Lieme Huib
Wellicht geeft je dat een goede zoekrichting.
Groet,
Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2017 12:05 #1439690
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de auto nog niet
Ik heb de auto nog niet kunnen uitlezen zelf beschik ik niet over benodigde apparatuur en de vakantie van mijn vaste onderhoudsadres en mijzelf hebben elkaar gekruist dus moet ik daar nog twee weken op wachten. Wel vind ik het contactslot er verdacht nieuw uitzien voor de kilometerstand, maar die verkeerd is aangesloten zou hij het ook niet af en toe wel doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2017 16:50 #1439693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welk type?
Is dit een 940 van de laatste serie? Dit lijkt een beetje om een immobilizer storing. Als de motor aanslaat, blijft dan het lambda lampje (MIL) branden? Als dat zo is, krijgt de ECU geen reactie van de immobilizer module en slaat de motor na één of twee seconden weer af.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2017 20:32 #1439695
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee lambdasonde lampje gaat
Nee lambdasonde lampje gaat uit als hij start. Vandaag na een hele dag in de zon start de auto in een keer en rijd hij als een zonnetje. Morgenvroeg is hij waarschijnlijk weer zo dood als een pier. Gek is overigens dat als hij wel start de benzine meter het niet doet en als hij niet aanslaat de benzinemeter het wel doet. Volgens mij heeft de vorige eigenaar iets heel simpels verkeerd gemonteerd. Bij een reparatie of zoektocht naar een storing.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2017 20:52 #1439697
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Typisch
Dit is typisch zo'n storing waar je met het uitlezen vaak geen stap verder komt.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat het zwarte ontstoringrelais kuren vertoont. Dit relais zit natuurlijk niet opgenomen in de storingcode's.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat het zwarte ontstoringrelais kuren vertoont. Dit relais zit natuurlijk niet opgenomen in de storingcode's.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2017 21:14 #1439699
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is volgens mij de zwarte
Dat is volgens mij de zwarte module aan het linker schutbord ?
Ik heb bij problemcar gelezen dat anwb daar ook altijd mee begint.
Ga morgen eens kijken en deze schoonmaken, hij staat nu gelukkig op de oprit. Dus dat vergemakkelijkt de zaak. Dank je
Ik heb bij problemcar gelezen dat anwb daar ook altijd mee begint.
Ga morgen eens kijken en deze schoonmaken, hij staat nu gelukkig op de oprit. Dus dat vergemakkelijkt de zaak. Dank je
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2017 11:10 #1440013
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als het contactslot echt
Als het contactslot echt vernieuwd is: is dan de schakelaar erachter wel goed vastgezet?
Verder zou ik met een warmte-gerelateerd startprobleem ook eens kijken naar zaken als koudestart-inrichting. En als de leeftijd ervan onbekend is, gewoon eens beginnen met een rondje ontstekings-onderhoud: bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor.
Verder zou ik met een warmte-gerelateerd startprobleem ook eens kijken naar zaken als koudestart-inrichting. En als de leeftijd ervan onbekend is, gewoon eens beginnen met een rondje ontstekings-onderhoud: bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor.
Moderators: Jerry Stam