Lampjes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2017 10:21 #1106921
door V700 register
Lampjes is gemaakt door V700 register
Ik heb e.e.a. op dit forum al doorgespit, maar ik kom er niet uit.
Ik heb een kapot lampje achter de snelheidsmeter (op '12 uur' zeg maar) en achter de kachelknopjes.
Welk type moet ik nu hebben?
Ik kom verschillen tegen afhankelijk van 7/9, bouwjaar, met en zonder houder...
Ik zat er ook aan te denken om ze naar rode leds om te zetten, lekker rustig aan de ogen, maar dan geldt helemaal dat ik niet weet of dat kan omdat die lampjes met houder en al vervangen moeten worden.
Of toch de dealer, wat me eigenlijk tegenstaat omdat ik vind dat ik dit zelf wel moet kunnen...
Dus, concreet: welk type (en hoeveel) lampje(s) zit er achter mijn snelheidsmeter, en welke achter de kachelbediening?
Ik heb een kapot lampje achter de snelheidsmeter (op '12 uur' zeg maar) en achter de kachelknopjes.
Welk type moet ik nu hebben?
Ik kom verschillen tegen afhankelijk van 7/9, bouwjaar, met en zonder houder...
Ik zat er ook aan te denken om ze naar rode leds om te zetten, lekker rustig aan de ogen, maar dan geldt helemaal dat ik niet weet of dat kan omdat die lampjes met houder en al vervangen moeten worden.
Of toch de dealer, wat me eigenlijk tegenstaat omdat ik vind dat ik dit zelf wel moet kunnen...
Dus, concreet: welk type (en hoeveel) lampje(s) zit er achter mijn snelheidsmeter, en welke achter de kachelbediening?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2017 10:28 #1439331
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vertel er even bij welke
Vertel er even bij welke kachel je precies hebt (ECC, handbediend, airco?), en welk bouwjaar en type auto.
In een 940 tellerset zitten zo uit mijn hoofd vijf lampjes, de vervangingslampjes (helder, niet origineel blauwgroen) zijn gewoon leverbaar bij de automaterialenhandel.
Kachel zitten meestal twee in: bij sommige kachelunits zijn die gelijk aan de waarschuwingslampjes, maar volgens mij niet bij allemaal.
In een 940 tellerset zitten zo uit mijn hoofd vijf lampjes, de vervangingslampjes (helder, niet origineel blauwgroen) zijn gewoon leverbaar bij de automaterialenhandel.
Kachel zitten meestal twee in: bij sommige kachelunits zijn die gelijk aan de waarschuwingslampjes, maar volgens mij niet bij allemaal.
24-07-2017 11:26 #1439335
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic helder
.....de vervangingslampjes (helder, niet origineel blauwgroen) zijn gewoon leverbaar bij de automaterialenhandel...
Willen, lampjes zijn altijd helder in de tellerunit. deze zijn nooit blauwgroen.
tellerunit van de 940 bevat 4stuks W2x4.6D 2 of 3 watt en 1 stuks W2.1x9.5D 3 watt
Willen, lampjes zijn altijd helder in de tellerunit. deze zijn nooit blauwgroen.
tellerunit van de 940 bevat 4stuks W2x4.6D 2 of 3 watt en 1 stuks W2.1x9.5D 3 watt
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2017 12:56 #1439340
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Tip, vervang ze meteen alle
Tip, vervang ze meteen alle twee in de kachelunit. Zo voorkom je intensiteitsverschil en op den duur gaat de tweede ook kapot..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2017 13:28 #1439344
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Willem: een 95'er 940 met ECC
Willem: een 95'er 940 met ECC.
asatter: dat zijn dus de lampjes voor achter de wijzerplaten? Moet ik ze dan hebben zonder houder?
De W2x4.6d is een T5 fitting als ik het goed zie; de w2.1x9.5d een T15?
Welke moet ik dan hebben voor achter de kachelknoppen?
Ik vervang ze inderdaad meteen allemaal, je zult altijd zien dat er een andere net aan het eind van zijn levensduur is, een week nadat je die ene hebt vervangen...
asatter: dat zijn dus de lampjes voor achter de wijzerplaten? Moet ik ze dan hebben zonder houder?
De W2x4.6d is een T5 fitting als ik het goed zie; de w2.1x9.5d een T15?
Welke moet ik dan hebben voor achter de kachelknoppen?
Ik vervang ze inderdaad meteen allemaal, je zult altijd zien dat er een andere net aan het eind van zijn levensduur is, een week nadat je die ene hebt vervangen...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2017 13:53 #1439346
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De huidige lampjes kan je uit
De huidige lampjes kan je uit de bestaande houders trekken, en er dan weer nieuwe in terugsteken. nieuwe houders heb je in principe niet nodig.
Hetzelfde geldt voor de ECC: daar zitten uit mijn hoofd twee lampjes in voor de algehele verlichting, die gelijk zijn aan de steeklampjes in de controlelampjes. Type weet ik ook hier niet, misschien kan Alexander (asatter) dat nog aanvullen.
Ook zitten er twee lampjes in voor de drukknoppen, daarvan weet ik niet wat het is, heb ik nog niet hoeven vervangen. In beide gevallen moet de bediening van de kachel even uit het dashboard gedemonteerd om ze te vervangen: bij een 940 is dat vrij eenvoudig. Sierplaat losklikken rondom de kachel, en verwijderen. Daaronder zit de unit met schroeven vast.
Hetzelfde geldt voor de ECC: daar zitten uit mijn hoofd twee lampjes in voor de algehele verlichting, die gelijk zijn aan de steeklampjes in de controlelampjes. Type weet ik ook hier niet, misschien kan Alexander (asatter) dat nog aanvullen.
Ook zitten er twee lampjes in voor de drukknoppen, daarvan weet ik niet wat het is, heb ik nog niet hoeven vervangen. In beide gevallen moet de bediening van de kachel even uit het dashboard gedemonteerd om ze te vervangen: bij een 940 is dat vrij eenvoudig. Sierplaat losklikken rondom de kachel, en verwijderen. Daaronder zit de unit met schroeven vast.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2017 01:12 #1439356
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Doosje
Hallo Volvisti
Als je de keus hebt, koop de lampjes dan per doosje en niet in blisterverpakking:
A) De kwaliteit is beter
De prijs is lager
C) Een doosje is gemakkelijker te openen dan zo'n (...PIEP...) blister
groetjes
Mathy
Als je de keus hebt, koop de lampjes dan per doosje en niet in blisterverpakking:
A) De kwaliteit is beter
C) Een doosje is gemakkelijker te openen dan zo'n (...PIEP...) blister
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam